Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla zakelijk blijven rijden na 5 jaar met 0% bijtelling

This site may earn commission on affiliate links.
Eh, nee...

Bijtelling is ook maximaal de hoogte van de kosten. Dat is de eerste vijf jaar niet zo relevant (want de afschrijving is ook een kost), daarna misschien wel. Met name wanneer die bijtelling heel hoog is (hoge cataloguswaarde) en de gebruikskosten laag (geen wegenbelasting, weinig onderhoud).

De vraag die hierboven is gesteld: indien er tegenover de kosten ook opbrengsten staan uit verhuur, mogen die dan verrekend worden als ‘negatieve kosten’ en kan de bijtelling daardoor nul zijn?

Klinkt mij overigens in de oren als een vraag van iemand zonder verhuurervaring. Mijn eigen ervaring is dat de huuropbrengst nog net de extra slijtage aan de banden dekt :)
Klopt , geen verhuur ervaring hier. Mag niet als je MIA hebt toegepast voor zover ik begrijp.
 
Juist de wettelijk voorgeschreven wijze van berekening is aanleiding voor de vraag die de mannen hierboven stellen.

Consensus is dat de ‘bijtelling’ niet hoger kan zijn dan de werkelijke kosten omdat ‘bijtelling’ een correctie is op in aftrek gebrachte kosten. Er kan dus ook niet meer gecorrigeerd worden dan de totale kosten.
Indien opbrengst uit verhuur mag worden gezien als ‘negatieve kost’, kan de bijtelling op nul uitkomen.
 
Verhuurervaring heb ik genoeg, ik verhuur 18 Land Rover Defenders :www.larorent.nl (of was het een grapje? :D )
Dus ik zou het verhuren van een Tesla wel durven, als ik die kosten als negatieve autokosten kan boeken en zo voordelig een nieuwere Tesla kan rijden in plaats van zoals nu mijn oude MS60 in privé.