TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Tesla Zonnepanelen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Pascal-R, Apr 10, 2017.

1. Pascal-R

Pascal-R Member

Op de US site van Tesla staan nu nieuwe zonnepanelen van Tesla. Hopelijk ook op korte termijn in Nederland beschikbaar.
    Mooie zwarte panelen van Panasonic, 325Wp, mooie profielafwerking. Ben benieuwd.

2. Tes(l)aRossa

Tes(l)aRossa Member

Voorlopig nog niet in NL te koop las ik maar zou er best een stuk of 30 willen hebben.

3. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Ik zou er ook nog wel een aantal willen. Nu nog ergens een plek om ze neer te leggen..

• Funny x 1
  4. Pascal-R

Pascal-R Member

Ik zou er graag over een klein half jaar 60 neerleggen... Dus hopelijk toch nog dit jaar beschikbaar...Maar ik ben bang dat t dat niet zal gaan worden

5. gelden

gelden Active Member

6. Glitch

Glitch Member

Volgens Panasonic is het een heel nieuw paneel wat enkel voor Tesla gemaakt zal worden.

7. Hayden

Hayden Member

8. Tampert

Tampert Member

Mooie groupbuy actie? Ik wil over een jaartje ook graag iets van 10kw piek op het dak leggen

9. M603

M603 Member

Nu nog wachten op het moment dat er zoveel panelen liggen dat je op zonnige dagen gaat moeten betalen als je stroom het net op stuurt :confused:

10. schonelucht

schonelucht Active Member

Is gewoon een rebranded Panasonic, exclusief voor Tesla geproduceerd in Buffalo maar dat is het dan ook. Dat de uitleg op de website vooral focust op de montage en de belangrijkste specificaties onvermeld laat, zegt genoeg. Overigens, dat montagesysteem heeft SolarCity indertijd een bedrijfje voor opgekocht maar het is, naar ik begreep, vooral relevant voor Amerikaanse daken...

11. Tes(l)aRossa

Tes(l)aRossa Member

Nou dat is zeker! een containertje laten overkomen, ik ben voor!

12. Hayden

Hayden Member

En wat is de meerwaarde dan van die panelen???
    Het blijven Chinese panelen en dat terwijl er heel degelijke panelen met hoge opbrengst hier in Europa geproduceerd worden.
    Er staat dan wel geen Tesla :eek:

13. Pascal-R

Pascal-R Member

Ik ben erg benieuwd wat het voordeel is van de in de EU geproduceerde panelen?

14. M603

M603 Member

Misschien worden de EU panelen geproduceerd volgens strengere milieunormen dan in China? Misschien zijn de arbeidsvoorwaarden duurzamer dan in China? Misschien moeten de EU panelen minder ver getransporteerd worden? Ik vind dat de milieubelasting van productie en transport van onze groene investeringen nog te vaak vergeten wordt. Een beetje zoals die enorme Pelletcentrale die ze gingen bouwen in Genk, lekker groen vond men, maar die dingen komen natuurlijk niet met de wind uit Finland hierheen gevlogen en er moeten toch ook bomen voor gerooid worden. Met zonnepanelen uit China is het toch ook zo?

• Like x 2
  15. Phil_BE

Phil_BE Member

inderdaad transport is veel te goedkoop en daar zijn we allemaal schuldig aan wie koopt nooit iets online ?

16. Pascal-R

Pascal-R Member

Ik ben het ten dele wel eens met je.
    Volgens mij worden de panelen binnen de EU voornamelijk in Zuid Europa gefabriceerd. Persoonlijk heb ik mijn twijfels over het navolgen van regelgeving in Zuid Europa.
    Ik vind het zelf lastig om het plaatje compleet te maken. Zonnepanelen uit de EU volgens mij flink wat duurder dan bijvoorbeeld LG of Panasonic panelen. De vraag is dan, als ik 10.000 uit te geven heb aan zonnepanelen, is het (ten aanzien van het milieu, cradle-to-cradle) dan efficiënter om de duurdere panelen uit de EU aan te schaffen en minder op te wekken. Of juist meer van de goedkopere panelen (die vanwege transport meer belasting hebben voor het milieu) maar doordat ik meer panelen kan aanschaffen daardoor meer duurzame energie opwekken? Ik vind dat in een dergelijke analyse niet enkel 2 producten naast elkaar moeten worden gezet, maar de milieuopbrengsten voor de gedane investering moet worden bekeken.

17. Hans Noordsij

Hans Noordsij Well-Known Member

Het is heel simpel. Tesla wil straks als je een auto koopt, de mogelijkheid bieden om in één pakket ook zonnestroom, energieopslag en laadmogelijkheid te kopen/leasen of whatever.
    Simpel met één transactie, één verkoper (al dan niet online).
    Daar zijn ze eerlijk in en uiteindelijk is het voor de consument gunstiger. Als je alle vier koopt bij één leverancier hoeven niet alle vier de transacties op zichzelf winstgevend te zijn. Door de grote schaal, het in huis hebben van zowel productie als plaatsing, zal het tegen best een redelijke prijs kunnen. En de zonnepanelen op zich hoeven niet zo spectaculair anders te zijn, al zullen het best goede zijn, want het bijzondere zit in de package deal. (Met straks ook verzekering, onderhoud aan huis en bij nieuwbouw of renovatie solar roof). Het zijn allemaal puzzelstukjes.

18. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

Elon Musk
    Solar roof can be ordered for almost any country. Deployment this year in the US and overseas next year.

[​IMG] Elon Musk‏@elonmusk 5 u5 uur geleden
    Tesla solar glass roof orders open this afternoon. I think it will be great. More in about 10 hours ...

• Like x 2
  19. peterpijpelink

Nice, eens kijken of ik ze kan combineren op een nieuwe Solaredge unit met micro omvormers. Ben nu erg blij met de 25 panelen van BenQ (325Wp) die er nu liggen. er is nog plaats voor 10-14 stuks met beetje creativiteit.

20. Tampert

Tampert Member

Heb je solaredge met poweroptimizers of heb je microomvormers? En hoe bevalt dit?

Share This Page