TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

TeslaPDF.com: open PDF documenten op Model S scherm

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by gelden, May 19, 2014.

1. gelden

gelden Active Member

Tijdens de E-rally op 17 mei heb ik een nieuwe dienst geintroduceerd: Teslapdf.com
    Aangezien het vreemd is om in een auto met een 17"scherm door een routeboek op papier te bladeren, ontstond het idee om het routeboek (ook) digitaal beschikbaar te maken. Een PDF is echter niet te openen op het scherm in de Model S. De PDF moest dus worden omgezet naar jpg of gif.
    En aangezien mijn bedrijf software ontwikkelt, heb ik ervoor gekozen een tool te laten bouwen die deze conversie automatisch uitvoert.

Dit is hoe het werkt:
    Je kunt een PDF document uploaden vanaf je pc (en sommige smartphones) via teslapdf.com
    Daarbij geeft je een naam op (shortcut) waarmee je vervolgens op het scherm in de Model S het document kunt oproepen. Voor de E-rally had ik gekozen voor de shortcut 'erally' waardoor het routeboek te bekijken is via teslapdf.com/erally
    Maar stel dat je een pdf ontvangt per mail en je zit in de auto. Uploaden vanuit de Tesla is niet mogelijk... Daarvoor bestaat de mogelijkheid om documenten per mail aan te bieden: Forward het document (attachment) naar [email protected] en zorg ervoor dat het subject alleen de shortcut bevat. Wacht 1 minuut en je kunt op dezelfde manier de pdf openen in de browser van de Model S. Je krijgt trouwens een email met de juiste link als bevestiging van de upload.

Als je het document in beeld hebt in de auto, kun je direct naar een pagina springen door bovenin op het paginanummer te drukken. Bladeren kan met de pijltjes linksboven of (veel eenvoudiger) door op de linker of rechterhelft van een pagina te drukken.

Deze dienst wordt jullie gratis ter beschikking gesteld door Deep Blue software. Ik hoop dat jullie het handig vinden.

Groet,
    Maurice.

ehebebu3.jpg

2. LarS85

LarS85 Member

Hi Maurice,

Hele mooie service! Top!

Twee vragen die wel meteen bij me opkomen zijn hoe het geregeld is met de privacy van documenten en of je het document dan ook weer zou kunnen verwijderen?

3. Merijn

Merijn Active Member

Nice! (Had het gisteren al even zitten bekijken.)
    Vroeg me nog af wat er gebeurt als de shortcut al in gebruik is en of het ook mogelijk is een einddatum op te geven waarna het document weer verwijderd wordt (vaak hoef je maar eenmalig iets te bekijken).

4. gelden

gelden Active Member

Input is welkom. Er was weinig tijd om dit te bouwen dus functionaliteit is beperkt. En ik heb het bewust simpel gehouden. Werkt vaak het beste. Maar ik sta open voor input en maak dan nog wel een update.
    Privacy: ik zou alleen documenten uploaden die niet geheim zijn (denk aan overzichten van laadpunten, instructies hoe te laden, bericht aan valet parking, handleiding van je smartphone, boodschappenlijstje voor je vrouw...). Als je de url niet deelt zal er niet snel iemand naar kijken, maar het is niet uit te sluiten.
    Verwijderen: we weten het emailadres van degene die de upload deed (bij upload via de site wordt dat ingevoerd, ik weet dus niet zeker of dat het werkelijke adres is. We sturen er alleen een bevestiging naartoe). Ik heb overwogen om verwijderen mogelijk te maken door een commando te mailen vanaf datzelfde adres. Weet iemand hoe veilig dat is? Ik wil voorkomen dat iemand via 'e-mail spoofing' een veel gelezen document van een ander kan verwijderen...
    En als een url al in gebruik is, krijg je daarvan per email een bericht (wordt dus niet overschreven).

Mocht iemand interessante documenten uploaden, dan kun je hier de url delen.

5. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

internet, tesla en privacy in één zin gebruiken...

doet mij aan sinterklaas denken.

overigens : schitterende oplossing Maurice, ik ga er de valet-instructies instoppen.

6. gelden

gelden Active Member

7. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

mooie tool Maurice,
    Weet jij soms de juiste schermresolutie van ons scherm? dan zal ik bij gelegenheid ook eens wat stuff maken.

8. gelden

gelden Active Member

Ik had ergens gelezen dat het 1160x1370 pixels is. Maar hij schaalt volgens mij.

9. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Kan je de valet instructies link sharen? Anders moet iedereen die er op zetten...

10. gelden

gelden Active Member

Ik heb er (behalve de erally en bovengenoemde 'stolen vehicle') nog niets op gezet. Feel free.

11. gelden

gelden Active Member

12. kbekaert

kbekaert EU P360 vin 17969

hoe lang blijven die omgezette documenten staan? is er ook een mogelijkheid om ze er terug af te halen (om te vervangen door een nieuwe versie bv)

13. diegop

diegop LaTrêve

Best wel een mooie tool, maar zou het mogelijk zijn om ofwel de pijltjes ofwel de bladnummers op een iets grotere knop te zetten? In een rijdende auto is het nogal moeilijk om naar de volgende / vorige of een andere bladzijde te gaan (bijvoorbeeld met een document met route beschrijving).

14. gelden

gelden Active Member

Daar is over nagedacht: je kunt bladeren door op de linker (terug) of rechter (vooruit) helft van de pagina te drukken.

15. diegop

diegop LaTrêve

aha bedankt, hidden features, dat ga ik zeker kunnen gebruiker :)

Ik heb nog wel een probleem als ik een bestand van mijn pc wil uploaden, ik kies een bestand, geen een shortcut en mijn email-adres, druk dan op Upload

en krijg dan volgende fout :

500 - Internal server error.

kan je dat ook eens bekijken?

16. gelden

gelden Active Member

Bedankt, ik ga er even naar kijken.

Share This Page