Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla's Premium Connectivity wordt subscription based

This site may earn commission on affiliate links.
Sorry, maar connectivity kost in bulk geen drol. Ik vraag niet om dom te streamen. Als Tesla gewoon een Android shell op hun MCU hadden draaien had iedereen een goed werkende Spotify speler gehad met offline support met de mogelijkheid om je favoriete playlist te syncen als je op wifi zit.

Google Maps, lekker boeiend die satelliet beeld
Idd dit is een terecht bedrag vind ik. Ik stream bijzonder veel, omdat ik het bvb aangenaam vind om Netflix in de wagen te kijken en mijn wifi signaal niet sterk genoeg is.

Dat is een grap toch? Wanneer kijk je Netflix in de auto? Je kunt het niet tijdens het rijden door voor de kinderen en dus enkel als je geparkeerd staat. Dan is de bitrate ook nog eens om te janken.

Spotify streamed zo ver ik weet ook niet op een hoge bitrate ook al heb je een premium spotify abo. Satelliet images worden gecached en dat beetje verkeersinformatie kost ook echt amper bandbreedte en kan zelfs met een GPRS verbinding af of NOG beter, via TMC via de radio. Je weet wel, dat systeem met actuele verkeersinfo wat kennelijk niet goedgenoeg is voor Tesla om te gebruiken zodat er niet eens google traffic info nodig is omdat heel de wereld weet dat een broadcast mechaniek voor dat soort informatie veel beter is dan pull based.
 
Spotify streamt op 328 kbit/s voor premium. Dat is voor audio prima en hoger is niet nodig. Video is een heel ander verhaal. 6 Mbit/s voor een matig beeld. 12 Mbit voor fatsoenlijke HD (KPN, lees je mee?). En nog veel meer voor QHD.
 
Ik ga ervan uit dat de app gewoon blijft werken zonder abbo. Hij bevat tenslotte een paar vitale functies zoals het maken van een service afspraak. :rolleyes:
Dat begrijp ik, maar ik kan me voorstellen dat ze ventileren / voorverwarmen e.d. onder het pakket gooien en dat je b.v. de status van de accu / alarm / telefoonsleutel e.d. wel gewoon blijft werken.
 
Sinds vandaag op de SR+ ineens satweergave en traffic. Lijkt erop dat de free trail month hier in is gegaan. Staat los van de .50 update, die heb ik nog niet.

Waar kan je dit ergens zien op je account? Heeft iemand hier screenshots van? Ik zie het nergens in mijn account. Ik vind dit abbo systeem een goed systeem en schrijf me er graag voor in.
Ik vond het op zich wel onduidelijk dat met de Kerstupdate er ineens minder functies werken omdat het nu met een abbo moet gebeuren maar die is dan nog niet beschikbaar. Het had beter geweest dat het abbo meteen beschikbaar is met de update mee. Nu heb je dus tijdelijk minder features in je wagen zonder enige melding hiervan.
Maar voor de duidelijkheid, het abbo is meer dan logisch dat het er komt en ook altijd goed aangegeven geweest dat het er ging komen.

Ik kijk er naar uit!
 
Waar kan je dit ergens zien op je account? Heeft iemand hier screenshots van? Ik zie het nergens in mijn account. Ik vind dit abbo systeem een goed systeem en schrijf me er graag voor in.
Ik vond het op zich wel onduidelijk dat met de Kerstupdate er ineens minder functies werken omdat het nu met een abbo moet gebeuren maar die is dan nog niet beschikbaar. Het had beter geweest dat het abbo meteen beschikbaar is met de update mee. Nu heb je dus tijdelijk minder features in je wagen zonder enige melding hiervan.
Maar voor de duidelijkheid, het abbo is meer dan logisch dat het er komt en ook altijd goed aangegeven geweest dat het er ging komen.

Ik kijk er naar uit!
Je kan het niet zien in je account. Wel in je auto. Gewoon zomaar ineens beschikbaar.
 
Helaas, geen foutje. Ben even gaan zoeken in m'n screencaptures en helaas staat Premium connectivity vermeld bij "Standaard uitrusting". Nooit opgevallen

standaarduitrusting.png




10 EUR/m, 120/j, dat is wel freaking groot bedrag. Enkel maar omdat de Spotify speler geen Offline modus ondersteund.

Tijd om m'n mobiele abo een onbeperkte databundel te geven. Stukken goedkoper!
 
De enige nuttige feature in het pakket zou voor mij de verkeersweergave zijn. Helaas klopt die vaak niet. Bij zo ongeveer elke rotonde, verkeerslicht en zebrapad geeft hij oranje en rode lijnen. Ook als er helemaal geen verkeer is....
De echt files lopen vaak erg achter. Nee, daar ga ik geen tientje per maand aan uitgeven.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Helaas, geen foutje. Ben even gaan zoeken in m'n screencaptures en helaas staat Premium connectivity vermeld bij "Standaard uitrusting". Nooit opgevallen

View attachment 533950
10 EUR/m, 120/j, dat is wel freaking groot bedrag. Enkel maar omdat de Spotify speler geen Offline modus ondersteund.

Tijd om m'n mobiele abo een onbeperkte databundel te geven. Stukken goedkoper!

Heb mijn screenshots van de bestelling (maart 2019) nageslagen, daar staat connectivity 1 jaar op weergegeven. Aan de andere kant, bij Renault betaal je jaarlijks ook voor diverse informatiediensten en kaartmateriaal. Ik ga eerst kijken hoe hard ik eea nodig heb na juni, en zie dan wel verder. Als europa op slot zit ivm Corona kan ik zo ook zonder connectiviteit ;)
 

Attachments

  • 9256C203-F29E-46FB-820E-BD55A013FCCF.png
    9256C203-F29E-46FB-820E-BD55A013FCCF.png
    365 KB · Views: 44
Heb mijn screenshots van de bestelling (maart 2019) nageslagen, daar staat connectivity 1 jaar op weergegeven. Aan de andere kant, bij Renault betaal je jaarlijks ook voor diverse informatiediensten en kaartmateriaal. Ik ga eerst kijken hoe hard ik eea nodig heb na juni, en zie dan wel verder. Als europa op slot zit ivm Corona kan ik zo ook zonder connectiviteit ;)

1 jaar is dan vanaf bestellen of vanaf leveren?

Ik kreeg de vandaag ook de melding dat de proefperiode voor Premium Connectiviteit eindigt op 18 mei 2020. We rijden de auto dan net 7 maanden.......(auto is op 30 oktober 2019 geleverd) Dat is dan dus minder dan 12 maanden.....
In de factuur / voorwaarde / bestelling staat overigens niets over een periode van 12 maanden.
 
1 jaar is dan vanaf bestellen of vanaf leveren?

Ik kreeg de vandaag ook de melding dat de proefperiode voor Premium Connectiviteit eindigt op 18 mei 2020. We rijden de auto dan net 7 maanden.......(auto is op 30 oktober 2019 geleverd) Dat is dan dus minder dan 12 maanden.....
In de factuur / voorwaarde / bestelling staat overigens niets over een periode van 12 maanden.

bij mij stond er ook nergens iets over vermeld. Is ook nooit iets over gezegd bij aankoop.

Ik rijd ermee vanaf 15.09.18 dus op 18 mei zal het ongeveer 18 maanden zijn.

Typisch tesla. Vooraf niet communiceren. Zoals inderdaad een prijsdaling van 30k op een auto van 130k paar maanden na aankoop