Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla's Premium Connectivity wordt subscription based

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas, geen foutje. Ben even gaan zoeken in m'n screencaptures en helaas staat Premium connectivity vermeld bij "Standaard uitrusting". Nooit opgevallen

View attachment 533950



10 EUR/m, 120/j, dat is wel freaking groot bedrag. Enkel maar omdat de Spotify speler geen Offline modus ondersteund.

Tijd om m'n mobiele abo een onbeperkte databundel te geven. Stukken goedkoper!
Met ingang van de M3 zijn dit soort beperkingen pas bij Tesla bedacht. Dat kan voor jouw 2018 auto dus nooit een optie worden want deze bestond niet eens toen je hem kocht. MS en MX hebben gewoon volle connectiviteit onbeperkt. De auto op je hotspot gebruiken heb je ook niks aan. Alle op afstand bedienbare functies werken dan alleen als je bij de auto bent.
 
Met ingang van de M3 zijn dit soort beperkingen pas bij Tesla bedacht. Dat kan voor jouw 2018 auto dus nooit een optie worden want deze bestond niet eens toen je hem kocht. MS en MX hebben gewoon volle connectiviteit onbeperkt. De auto op je hotspot gebruiken heb je ook niks aan. Alle op afstand bedienbare functies werken dan alleen als je bij de auto bent.
Bijgaand specificaties van mijn auto.
FE237B9A-D1FA-4707-8370-AC9CBF12B60F.jpeg
 
Ik heb het nu ook op een staan, maar ik had de auto 1 dec 2018 geleverd, hoe ze dan aan 20 mei 2020 komen geen idee. En in mijn documentatie (ik had hem niet via de site gekocht, maar via een van de tesla verkopers per email) staat er niets over een proefperiode premium connectivity, premium connectivity staat er niet eens in...
 
Ik heb het nu ook op een staan, maar ik had de auto 1 dec 2018 geleverd, hoe ze dan aan 20 mei 2020 komen geen idee. En in mijn documentatie (ik had hem niet via de site gekocht, maar via een van de tesla verkopers per email) staat er niets over een proefperiode premium connectivity, premium connectivity staat er niet eens in...
Wat staat er in je account?
 
Nou ben ik geen jurist, laat staan een rechtsgeleerde, maaruh:
- op mijn koopovereenkomst staat hier niets over
- op mijn factuur staat hier niets over
- bij aflevering, en nog altijd, heb ik al die 'premium features'.
- dus als het stopt, wordt er iets weggenomen wat ik bij levering wel had, zonder juridische basis

(- in de handleiding van Juli 2019 staan Visualizations uitgelegd als een normale feature, niet iets extra. In tegenstelling tot het premium interieur (hardware)).

Ik denk dat Tesla die features helemaal niet rechtsgeldig kan wegnemen.

Aan de ethische kant: dank u wel Tesla, voor al die gratis software updates die functies toevoegde. Dat is super fijn en de waarde van mijn auto is in "features per euro" toegenomen. Dank u wel Sinterklaas. Helaas werkt de juridische wereld niet zo, en ook de 2de hands markt niet.

Als Tesla besluit dat ik alle features gratis behoud maar de gebruikersdata * over mijn hotspot loopt, zijn we er bijna uit.
* dus kaartupdates, neural net bla bla graag wifi-only.
 
Nou ben ik geen jurist, laat staan een rechtsgeleerde, maaruh:
- op mijn koopovereenkomst staat hier niets over
- op mijn factuur staat hier niets over
- bij aflevering, en nog altijd, heb ik al die 'premium features'.
- dus als het stopt, wordt er iets weggenomen wat ik bij levering wel had, zonder juridische basis

(- in de handleiding van Juli 2019 staan Visualizations uitgelegd als een normale feature, niet iets extra. In tegenstelling tot het premium interieur (hardware)).

Ik denk dat Tesla die features helemaal niet rechtsgeldig kan wegnemen.

Aan de ethische kant: dank u wel Tesla, voor al die gratis software updates die functies toevoegde. Dat is super fijn en de waarde van mijn auto is in "features per euro" toegenomen. Dank u wel Sinterklaas. Helaas werkt de juridische wereld niet zo, en ook de 2de hands markt niet.

Als Tesla besluit dat ik alle features gratis behoud maar de gebruikersdata * over mijn hotspot loopt, zijn we er bijna uit.
* dus kaartupdates, neural net bla bla graag wifi-only.
Je hebt dan wel unlimited data nodig. Met 10GB per maand red je het niet. En je connectiviteit ben je kwijt als je niet bij je auto bent. Dus geen optie.
 
Als je op 31-03-2016 een aanbetaling doet € 1000 voor een Model 3 en Tesla pas eind 2018 er een order van maakt, wat zegt deze tekst ons dan op de website van Tesla?

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe connectiviteitsopties voor huidige Tesla-eigenaren?
Alle Tesla's die zijn besteld op of vóór 30 juni 2018 houden kosteloos toegang tot de bestaande functies van Premium Connectivity gedurende de levensduur van de auto. Naarmate er in de toekomst extra functies en services beschikbaar komen, krijgen eigenaren de mogelijkheid om hun connectiviteitsabonnement te upgraden.


Het zou Tesla sieren als ze de 'early supporters' honoreren op dit punt!
 
Het bestellen kon pas na juni 2018 in Nederland, dus helaas heeft in Nederland iedereen met een Model 3 maar 1 jaar premium connectivity.
Naar mijn idee was dit al heel lang bekend dat dit maar 1 jaar was, dit was namelijk ook al van toepassing bij de Model S/X die na deze datum zijn besteld. Overigens heb ik met mijn SR+ een aardig lange periode kunnen profiteren van premium connectivity, dus ik vind het niet zo erg dat dit gaat verdwijnen, of dat ik er nu voor zou moeten betalen.
 
Het bestellen kon pas na juni 2018 in Nederland, dus helaas heeft in Nederland iedereen met een Model 3 maar 1 jaar premium connectivity.
Naar mijn idee was dit al heel lang bekend dat dit maar 1 jaar was, dit was namelijk ook al van toepassing bij de Model S/X die na deze datum zijn besteld. Overigens heb ik met mijn SR+ een aardig lange periode kunnen profiteren van premium connectivity, dus ik vind het niet zo erg dat dit gaat verdwijnen, of dat ik er nu voor zou moeten betalen.

Tesla zet het zelf zo op de website;
upload_2020-4-20_9-2-11.png


Hier staat doodleuk Model 3 met Premium-interieur = Gratis Premium Connectivity
Daarom mijn opmerking over de vroege bestellers/aanbetalers van vóór 30 juni 2018...
 
Verkeersinfo kan je niet zien, maar word wel door de navigatie gebruikt. Dus je betaald alleen om ook daadwerkelijk de kaart te zien met kleurtjes. Verder als je een hotspot gebruikt, kan je de overige zaken wel gebruiken via een wifi hotspot. Alleen dus de Muziek streaming functionaliteit. Ik heb zelf Spotify Family, dus dan is het ook niet ideaal om gebruik te maken van dit abonnement.

Mis ik iets of is dit echt alleen een premium spotify abbo met kaartweergave, aangezien SuCs uiteindelijk wifi krijgen? In de FAQ wordt het namelijk wel zo uitgelegd:

Heeft Standard Connectivity gevolgen voor de kaarten en navigatie in de auto?
Nee. Alle auto's met Standard Connectivity blijven dezelfde basiskaarten- en navigatiefunctionaliteit ontvangen als auto's met Premium Connectivity, inclusief navigatie op basis van verkeersinformatie, Trip Planner en beschikbaarheid van Supercharger-oplaadpunten. Premium Connectivity voegt kaarten toe in satellietweergave en weergave van live verkeersinformatie.

Kan ik functies van Premium Connectivity krijgen door een mobiele hotspot te gebruiken?
Sommige functies die via wifi beschikbaar zijn voor eigenaren van Standard Connectivity, zoals videostreaming, Caraoke en de internetbrowser, zijn mogelijk ook toegankelijk via mobiele hotspots, waarop de kosten en beperkingen van uw mobiele provider van toepassing zijn.

Connectiviteit
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: ssdshirt
Tesla zet het zelf zo op de website;
View attachment 534102

Hier staat doodleuk Model 3 met Premium-interieur = Gratis Premium Connectivity
Daarom mijn opmerking over de vroege bestellers/aanbetalers van vóór 30 juni 2018...
Heb je een link naar deze pagina?

Mijn S100D heb ik in April 2018 besteld en nu krijg ik ook ineens deze mail.

De S85 uit 2013 heeft nog steeds alle connecvititeit en heb ik geen mail over gehad.

Ik heb 120k betaald voor die S100D en nu ineens willen ze dat tientje per maand van mij hebben? Ik zou niet weten waar ik dat zou moeten hebben gezien.

EDIT: Connectiviteit

Daar staat dus:

All Model S, Model X, Model Y and Model 3 ordered on or after July 1, 2018 can subscribe to Premium Connectivity. All cars ordered on or before June 30, 2018 receive Premium Connectivity automatically for the lifetime of the car.

Dit wordt weer een leuke!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: RD11 and ramonneke
1 jaar is dan vanaf bestellen of vanaf leveren?

Ik kreeg de vandaag ook de melding dat de proefperiode voor Premium Connectiviteit eindigt op 18 mei 2020. We rijden de auto dan net 7 maanden.......(auto is op 30 oktober 2019 geleverd) Dat is dan dus minder dan 12 maanden.....
In de factuur / voorwaarde / bestelling staat overigens niets over een periode van 12 maanden.

Dan heb ik geluk.. maart vorig jaar auto gehaald.... 1 jaar gratis loopt to 18 mei...
 
Ik liep in mei 2018 voor het eerst bij Tesla de showroom in en zelfs na het moment van leveren nooit iemand iets horen zeggen over premium connectivity. Wel jammer want ik was er tot nu toe vanuit gegaan dat premium connectivity gewoon bij mijn auto zat van 131.000.
 
Ik liep in mei 2018 voor het eerst bij Tesla de showroom in en zelfs na het moment van leveren nooit iemand iets horen zeggen over premium connectivity. Wel jammer want ik was er tot nu toe vanuit gegaan dat premium connectivity gewoon bij mijn auto zat van 131.000.
Zie: Connectiviteit

Heb je voor 30 Juni 2018 de bestelling gedaan? Ik wel en ik krijg dus óók deze mail.

Nu moet ik alleen nog een plek vinden om dit aan te kaarten bij Tesla.
 
Wat een gedoe.....
Je koopt een auto van ongeveer €50-70K
Is ongelooflijk veel goedkoper in gebruik, onderhoud dan welke vergelijkbare ICE dan ook.
Je krijgt de meest fantastische updates (ik ben bijv van 100 KW laden naar 170 KW laden gegaan) een aanvullingen rond de auto zoals een steeds sneller en uitgebreider laadnetwerk voor niets!

En dan zeiken en dreigen met juridische stappen over een kostenpost van € 120 per jaar.

Holland op zijn smalst.
 
Wat een gedoe.....
Je koopt een auto van ongeveer €50-70K
Is ongelooflijk veel goedkoper in gebruik, onderhoud dan welke vergelijkbare ICE dan ook.
Je krijgt de meest fantastische updates (ik ben bijv van 100 KW laden naar 170 KW laden gegaan) een aanvullingen rond de auto zoals een steeds sneller en uitgebreider laadnetwerk voor niets!

En dan zeiken en dreigen met juridische stappen over een kostenpost van € 120 per jaar.

Holland op zijn smalst.
Ik denk dat je wel even een stukje nuance hier moet toepassen.

Tesla is niet helder in zijn communicatie. In mijn geval gaat het om een S100D van 120k waar het lifetime gratis zou zijn. Nu ineens heb ik de mail in mijn Inbox liggen dat ik over 30 dagen moet gaan betalen. Dat is gewoon niet correct en niet conform de afspraak.

De uitdaging is nu contact krijgen met Tesla. Want dat is namelijk gewoon lastig, heel lastig.

De stelling kan overigens ook andersom: Ik heb een auto gekocht van 120k, daar kan vanuit Tesla die gratis connectivity toch ook wel vanaf?