Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla's Premium Connectivity wordt subscription based

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga even niet door de 8 pagina's, maar ik zie dit op de site:

Wie komt in aanmerking voor een abonnement op Premium Connectivity?
Voor elke Model S, Model X, Model Y en Model 3 die op of na 1 juli 2018 is besteld, is een abonnement op Premium Connectivity mogelijk. Alle auto's die zijn besteld op of vóór 30 juni 2018, ontvangen automatisch Premium Connectivity voor de levensduur van de auto.

Onder de tabel staat:

* Occasions die zijn besteld op of na 16 januari 2020 komen in aanmerking voor een abonnement op Premium Connectivity.

Bedoelen ze nu dat 2de hands wagens ook een abonnement moeten nemen? of bedoelen ze degene die ze zelf 2dehands verkopen?
 
Ik ga even niet door de 8 pagina's, maar ik zie dit op de site:

* Occasions die zijn besteld op of na 16 januari 2020 komen in aanmerking voor een abonnement op Premium Connectivity.

Bedoelen ze nu dat 2de hands wagens ook een abonnement moeten nemen? of bedoelen ze degene die ze zelf 2dehands verkopen?

Hiermee begrijp ik dat tweedehands Tesla's welke van eigenaar zijn overgeschreven op of ná 16-01-2020, ongeacht bouwjaar en besteldatum van de Tesla in kwestie, ook voor een abonnement moet worden betaald.

Dus als jij nu bijvoorbeeld een Tesla Model S tweedehands koopt met bouwjaar 2017 (waar feitelijk dus onbeperkte gratis premium subscription op zat voor de vorige eigenaar), je nu ook gewoon een abonnement moet betalen.
 
Er staat een dubbelpunt achter Premium Connectivity in januari 2019

Krijg nou wat! Die dubbele punt is mij niet opgevallen. Goed opgemerkt! Ik denk dat er meer zijn zoals ik die daar in zijn gestonken. Maar je hebt helemaal gelijk Wooter, met die dubbele punt erbij zijn de punten daaronder een opsomming. Heel erg onduidelijk, maar juridisch waterdicht.
 
Krijg nou wat! Die dubbele punt is mij niet opgevallen. Goed opgemerkt! Ik denk dat er meer zijn zoals ik die daar in zijn gestonken. Maar je hebt helemaal gelijk Wooter, met die dubbele punt erbij zijn de punten daaronder een opsomming. Heel erg onduidelijk, maar juridisch waterdicht.
Ik denk dat het vooral onduidelijk is omdat men op de 3 volgende lijnen vermoedelijk om technische redenen geen streepjes kon zetten. Dan was het wat meer opgevallen dat het een oplijsting van een pakket was.
 
Dat dacht ik dus ook maar er staat ook "ontvangen automatisch Premium Connectivity voor de levensduur van de auto".
Ik dacht dat het FSD was dat aan de persoon is gekoppeld maar hier staat letterlijk de auto.

Ja dat heb ik gelezen, daar staat dus niet dat het gebonden is aan de auto maar met de eerder genoemde regel lijkt er dus uitendelijk te staan dat het gebonden is aan de persoon voor de levensduur van zijn auto. Als de auto dus van eigenaar wisselt op of na 16-01-2020, vervalt die onbeperkte subscription dus kennelijk.
 
Doe er je voordeel mee:

AANGETEKEND EN PER GEWONE POST



Tesla Motors Netherlands B.V.
t.a.v. de Directie
Burgemeester Stramanweg 122
1101 EN Amsterdam Zuidoost

[jouw plaats], dd-MM-yyyy

Betreft: ingebrekestelling

Geachte Directie,

Op dd-MM-yyy sloten wij een overeenkomst voor de koop van een [jouw type], met ordernummer [ordernummer].

De auto is geleverd inclusief satellietkaarten, live verkeersinformatie en een werkende mobiele dataverbinding ter ondersteuning van diverse functies. Functionaliteit die destijds vermeld werd als onderdeel van het Premium interieur, welke optie tevens op de overeenkomst vermeld staat.

Sinds april 2020 toont de auto een vervaldatum van "Premium Connectivity", specifiek voor dd-MM-yyyy. De uitleg op het scherm geeft aan dat diverse functies vanaf die datum een betaalde optie zijn.

In de voornoemde overeenkomst is niet vermeld dat deze functies slechts tijdelijk gratis zijn. Nog kon ik mij oriënteren op abonnementen en prijzen, omdat die niet aan mij verstrekt zijn dan wel voor mij beschikbaar waren ter inzage.

De handleiding zoals beschikbaar op het moment van aankoop geeft geen enkele indicatie van tijdelijkheid. Diverse functies worden juist beschreven als integraal onderdeel van het navigatiesysteem.

Derhalve stel ik vast dat u voornemens bent om contractbreuk te plegen.

Ik verzoek u uiterlijk binnen 14 kalenderdagen te bevestigen dat de functies ongewijzigd beschikbaar blijven, danwel met een redelijk en billijk voorstel te komen waarbij u verantwoord waarom onze overeenkomst niet onverminderd voorgezet kan worden.

Als u de overeenkomst niet onverminderd nakomt stel ik u hierbij reeds in gebreke per dd-MM-yyyy. Het niet nakomen van de overeenkomst kan leiden tot rechtsmaatregelen.

Met vriendelijke groet,

[jouw krabbel]
[jouw naam]
[jouw adres en contactgegevens]
 
  • Funny
Reactions: CJA Hulskamp
Goedemorgen! Ik ben al 5 jaar Tesla model S rijder, heb mijn 3e Tesla S 100D gekocht in 2018.
Onlangs kreeg ik een mail van Tesla over de inperking van de connectivity en heb ik bezwaar gemaakt bij Tesla, omdat hierover niets is afgesproken of genoemd in mijn koopovereenkomst. Tesla geeft niet thuis, ze leggen alleen uit wat premium connectivity inhoudt. Nu ben ik benieuwd of er al een groepje eigenaren is die juridische stappen wil ondernemen, ik wil dit wel gaan doen namelijk.

Dat ga je verliezen. 99,99% zeker (iedere procedure kent immers een kans dat je gaat winnen).
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Doe er je voordeel mee:

AANGETEKEND EN PER GEWONE POST



Tesla Motors Netherlands B.V.
t.a.v. de Directie
Burgemeester Stramanweg 122
1101 EN Amsterdam Zuidoost

[jouw plaats], dd-MM-yyyy

Betreft: ingebrekestelling

Geachte Directie,

Op dd-MM-yyy sloten wij een overeenkomst voor de koop van een [jouw type], met ordernummer [ordernummer].

De auto is geleverd inclusief satellietkaarten, live verkeersinformatie en een werkende mobiele dataverbinding ter ondersteuning van diverse functies. Functionaliteit die destijds vermeld werd als onderdeel van het Premium interieur, welke optie tevens op de overeenkomst vermeld staat.

Sinds april 2020 toont de auto een vervaldatum van "Premium Connectivity", specifiek voor dd-MM-yyyy. De uitleg op het scherm geeft aan dat diverse functies vanaf die datum een betaalde optie zijn.

In de voornoemde overeenkomst is niet vermeld dat deze functies slechts tijdelijk gratis zijn. Nog kon ik mij oriënteren op abonnementen en prijzen, omdat die niet aan mij verstrekt zijn dan wel voor mij beschikbaar waren ter inzage.

De handleiding zoals beschikbaar op het moment van aankoop geeft geen enkele indicatie van tijdelijkheid. Diverse functies worden juist beschreven als integraal onderdeel van het navigatiesysteem.

Derhalve stel ik vast dat u voornemens bent om contractbreuk te plegen.

Ik verzoek u uiterlijk binnen 14 kalenderdagen te bevestigen dat de functies ongewijzigd beschikbaar blijven, danwel met een redelijk en billijk voorstel te komen waarbij u verantwoord waarom onze overeenkomst niet onverminderd voorgezet kan worden.

Als u de overeenkomst niet onverminderd nakomt stel ik u hierbij reeds in gebreke per dd-MM-yyyy. Het niet nakomen van de overeenkomst kan leiden tot rechtsmaatregelen.

Met vriendelijke groet,

[jouw krabbel]
[jouw naam]
[jouw adres en contactgegevens]
nog -> noch
verantwoord -> verantwoordt

Succes :)
 
Ja dat heb ik gelezen, daar staat dus niet dat het gebonden is aan de auto maar met de eerder genoemde regel lijkt er dus uitendelijk te staan dat het gebonden is aan de persoon voor de levensduur van zijn auto. Als de auto dus van eigenaar wisselt op of na 16-01-2020, vervalt die onbeperkte subscription dus kennelijk.
Dat is nog maar de vraag, want er staat ook:
Alle auto's die zijn besteld op of vóór 30 juni 2018, ontvangen automatisch Premium Connectivity voor de levensduur van de auto.

[/QUOTE]
Dus: alle auto’s ontvangen automatisch Premium Connectivty enz. Het is dus gekoppeld aan de auto en niet aan de eigenaar.
 
Klein beetje off topic misschien, maar kunnen we niet beter vragen om een optie die de standaard aanwezige mobiele telefoon automatisch gebruikt voor de “premium” connectiviteit? Steeds meer mensen in mijn omgeving hebben eindeloos grote datategoeden. Net als ikzelf overigens. Die data van Tesla heb ik dus niet nodig
Klinkt allemaal goed, maar hoe zet je zoiets handsfree en zonder bekommernissen op?

Zelfs de hotspot-functionaliteit van Apple vereist een manuele activatie.

Vergeet ook niet dat de Google Maps functionaliteit voor Tesla niet gratis is. Als je een genoeg aantal requests per maand genereert, moet je ook Google betalen. Dat schiet Tesla voor je voor in dat Premium pack.
 
Bij Android heb je slimme software die hotspot automatisch inschakelt (de verrassende naam is 'Hotspot automatisch') in de auto op basis van bluetooth. Is er voor Apple ook vast wel. Het blijft jammer dat Tesla geen ondersteuning biedt voor Android Auto of Apple Car functionaliteit.
 
Ik zal wel makkelijk zijn maar als je deze wagen kan rijden ga je toch niet lopen kloten voor een tientje per maand? Ik bedoel, dat lijkt me toch een redelijk bedrag om de geweldige connectiviteit in stand te houden. Ik steek mijn energie in ieder geval niet in dit soort zaken.
 
Ik zal wel makkelijk zijn maar als je deze wagen kan rijden ga je toch niet lopen kloten voor een tientje per maand? Ik bedoel, dat lijkt me toch een redelijk bedrag om de geweldige connectiviteit in stand te houden. Ik steek mijn energie in ieder geval niet in dit soort zaken.

Mee eens maar het gaat mij meer om de administratieve kant van het verhaal. Bij Superchargen was het al een heel gedoe voordat er een normale factuur uit kwam. En vervolgens voor iedere laadsessie een aparte factuur van een paar euro. Ik wacht om deze reden maar even met activeren/voortzetten. Straks wordt men op de zaak nog Anti-Tesla vanwege alle facturatie perikelen ;)
 
Je bent 'early adopter' (reservering 2009 aflevering 2013); dankzij jou hebben velen een MS aangeschaft (lang voor referral bestond); in december 2018 heb je ca. 40.000 euro méér betaald voor je tweede nieuwe MS dan je in 2019 gedaan zou hebben...

Maar dat alles is voor Tesla kennelijk van nul en generlei waarde dus het zeikt mij ENORM af dat Tesla mij nu !@#!&*^! :mad: laat DOKKEN voor connectiviteit en superchargen.

Langzaam maar zeker begint Tesla neigingen te vertonen in de richting van de categorie die ik noem "Grote K*tbedrijven". Vergelijk Apple: ooit een symphatieke kleine underdog. Zit nu op de meest perverse berg met cash die je je kunt voorstellen, waant zich boven de (mededingings)wet en is de arrogantie ten top geworden. Tesla beweegt zich nu ook in die richting, lijkt het ....??
 
  • Disagree
Reactions: Rqcg