Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla's Premium Connectivity wordt subscription based

This site may earn commission on affiliate links.
Lijkt me sterk dat premium connectivity per maand zou afgerekend worden.

Overigens, janken jullie even hard bij een abonnement van een goeie app op jullie smartphone? Internetverbinding thuis? Maandelijkse afrekening van jullie mobieltje?

Bij een tankstation moet je elke keer tanken! Elke keer bij de McDonalds vragen ze telkens geld! De hufters!
 
Ik heb van Tesla te horen gekregen dat ik zelf geen opties meer kan kopen zonder toestemming van de leasing. Ik vraag me af of dit ook geldt voor premium connectiviteit. Ik zie ook nergens een verval datum ivm premium connectivity.
Ben benieuwd....
 
Ik heb van Tesla te horen gekregen dat ik zelf geen opties meer kan kopen zonder toestemming van de leasing.
Op zich logisch want de leasemaatschappij heeft een contract met Tesla en is daarom ook financieel verantwoordelijk richting Tesla. Als berijder heb je in die zin geen overeenkomst met Tesla.

Neemt niet weg dat het handig zou zijn als Tesla het systeem zo zou inrichten dat je als berijder bepaalde opties zelf kunt activeren en ook zelf zou kunnen betalen, hoewel een leasemaatschappij bijvoorbeeld wel een probleem zou kunnen hebben met bv een performance upgrade omdat dit misschien mbt verzekering of risico financieel impact voor de leasemaatschappij zou kunnen hebben.
 
Op zich logisch want de leasemaatschappij heeft een contract met Tesla en is daarom ook financieel verantwoordelijk richting Tesla. Als berijder heb je in die zin geen overeenkomst met Tesla.

Neemt niet weg dat het handig zou zijn als Tesla het systeem zo zou inrichten dat je als berijder bepaalde opties zelf kunt activeren en ook zelf zou kunnen betalen, hoewel een leasemaatschappij bijvoorbeeld wel een probleem zou kunnen hebben met bv een performance upgrade omdat dit misschien mbt verzekering of risico financieel impact voor de leasemaatschappij zou kunnen hebben.

Akkoord voor FSD en Acceleration boost maar voor premium services is het wat overdreven, mocht dit niet meer mogelijk zijn. In December heb ik de acceleration boost nog kunnen aanschaffen via de website. (Mijn credit card is namelijk gekoppeld voor supercharging)

Wat ik denk dat er is gebeurd, is dat men bij de laatste app update, waarbij het mogelijk werd om in app aankopen te doen, men bij de LM is wakker geschoten :rolleyes: .....

Het feit dat ik ook niets kan terugvinden over de einddatum van de premium subscription doet mij stiekem hopen dat dit ism de LM gewoon wordt verdergezet. Indien dit niet het geval is, zal men toestemming aan de LM moeten vragen voor het te activeren en de betaling te laten verlopen via de gekoppelde credit card.

Wat mij vooral tegensteekt is het feit dat de LM hier niet over communiceert en precies altijd achter de feiten aanloopt als het op Tesla aankomt.....laten we het op groeipijnen houden...
 
Lijkt me sterk dat premium connectivity per maand zou afgerekend worden.

Overigens, janken jullie even hard bij een abonnement van een goeie app op jullie smartphone? Internetverbinding thuis? Maandelijkse afrekening van jullie mobieltje?

Bij een tankstation moet je elke keer tanken! Elke keer bij de McDonalds vragen ze telkens geld! De hufters!

Exact dit dus. Het gaat om een tientje per maand. Serieus, nogmaals, maar dat is mijn bescheiden mening. Als je dit niet kan/wil betalen had je misschien een andere auto moeten kiezen.
 
  • Like
Reactions: woes
Ik bedoel gewoon voor een auto van 100k mag die 1200 (10eurox12mx10j) aan connectiviteit er wel standaard bij zitten.
Tja, zou je denken, maar voor een auto van 100k zou ik ook gratis willen laden, en gratis een wasbeurt elke week:)

Als je alleen al naar het aantal M3’s kijkt die afgelopen jaar in NL zijn geleverd dan heb je het al snel over €3,6M per jaar en dan heb ik alleen nog maar over NL (€10*12*30.000). Toch forse bedragen als je dat wereldwijd gaat bekijken.
 
Exact dit dus. Het gaat om een tientje per maand. Serieus, nogmaals, maar dat is mijn bescheiden mening. Als je dit niet kan/wil betalen had je misschien een andere auto moeten kiezen.

TEsla, Disney, HBO, Netflix, mobiel, Voetbal, Autosport, Ring deurbel, kwf, hartstichting, online gaming, etc. en dat is zo even vlug opgeschreven en zo kunnen we nog even verder gaan. Allemaal "maar een tientje" toch? Ik vind dit soort subscription modellen echt afschuwelijk. Het kost je klauwen met geld terwijl je het niet door hebt.
 
Hier sinds vandaag de info beschikbaar in het software menu, maar ik ben er niet veel wijzer van geworden.
Er staat voor zowel FSD als Premium Connectivity het volgende: “Included package”.

Hoe zit dat, mijn reservering was uit augustus 2018, dus net na de aankondiging over betaald premium connecticity. Verder loopt alles via de lease, dus misschien dat die het direct aftikken? Net zoals de SuC kosten.
 
Last edited:
Hier sinds vandaag de info beschikbaar in het software menu, maar ik ben er niet veel wijzer van geworden.
Er staat voor zowel FSD als Premium Connectivity het volgende: “Included package”.

Hoe zit dat, mijn reservering was uit augustus 2018, dus net na de aankondiging over betaald premium connecticity. Verder loopt alles via de lease, dus misschien dat die het direct aftikken? Net zoals de SuC kosten.

bij mij staat hetzelfde, is er überhaupt al iemand met een model s of x uit 2018 of eerder die het connectiviteit abonnement moet afsluiten?
 
bij mij staat hetzelfde, is er überhaupt al iemand met een model s of x uit 2018 of eerder die het connectiviteit abonnement moet afsluiten?
Ja, ik.

In April 2018 besteld, in Juni kreeg ik een telefoontje dat ik een auto die 'op de boot stond' kon krijgen als ik dat wilde. Was er dan eerder.

Akkoord mee gegaan. Dat is een nieuwe order in de Tesla systemen geworden.

Nu ben ik met Tesla aan in gesprek omdat mijn originele order uit April 2018 was en dus ruim voor de datum van Juni.
 
Als het kan helpen, deze melding kreeg ik net in mijn wagen die ik gisteren heb opgehaald:


B452ED85-FE30-4EA0-B254-46EE8D519BC8.jpeg
 
  • Informative
Reactions: widodh
Tip: Als je de subscriptie al aangezet hebt (met eerste incasso per volgende week), maar ondertussen een nieuwe Rabo Creditcard krijgt (omdat ze die nu allemaal aan het vervangen zijn), dan moet je die niet alleen updaten op je account/betaalwijze pagina, maar ook nog op je individuele auto-pagina/beheren/details/premium connectivity sub-page.

Want daar staat anders dan nog vrolijk de oude creditcard gekoppeld.
 
  • Informative
Reactions: widodh