Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla's Premium Connectivity wordt subscription based

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, ik.

In April 2018 besteld, in Juni kreeg ik een telefoontje dat ik een auto die 'op de boot stond' kon krijgen als ik dat wilde. Was er dan eerder.

Akkoord mee gegaan. Dat is een nieuwe order in de Tesla systemen geworden.

Nu ben ik met Tesla aan in gesprek omdat mijn originele order uit April 2018 was en dus ruim voor de datum van Juni.

Dat is toch vreemd, die van mij is van augustus 2018 (besteld in juli, voorraad auto), ik zou hier inmiddels dan ook iets van moeten krijgen. Heb jij de premium audio optie in je tesla?
 
Dat is toch vreemd, die van mij is van augustus 2018 (besteld in juli, voorraad auto), ik zou hier inmiddels dan ook iets van moeten krijgen. Heb jij de premium audio optie in je tesla?
Ik heb alle opties aan gevinkt behalve performance. S100D met alles er op en aan.

Ik ben 3 weken geleden bij Tesla in Amsterdam binnen gelopen en van sales heeft iemand mij goed geholpen en is dit nu aan het uitzoeken. Houdt mij op de hoogte per e-mail en lijkt er écht achteraan te zitten. Raar dat ik het moet zeggen: Maar fijn dat ik gewoon een mens bij Tesla heb kunnen spreken.
 
Ik heb alle opties aan gevinkt behalve performance. S100D met alles er op en aan.

Ik ben 3 weken geleden bij Tesla in Amsterdam binnen gelopen en van sales heeft iemand mij goed geholpen en is dit nu aan het uitzoeken. Houdt mij op de hoogte per e-mail en lijkt er écht achteraan te zitten. Raar dat ik het moet zeggen: Maar fijn dat ik gewoon een mens bij Tesla heb kunnen spreken.

Ik kreeg een melding dat ik voor mijn X van mei 2018 ook moet betalen :eek:, moet er ook achteraan gaan....
 
Ik kreeg een melding dat ik voor mijn X van mei 2018 ook moet betalen :eek:, moet er ook achteraan gaan....
Mijn tip: Stap binnen bij een SeC en ga met sales praten. Ik was toevallig in Amsterdam bij het SeC in de buurt en heb daar iemand aangesproken.

Want via de Tesla App krijg je dit niet geregeld.

Advies aan mij was om nu geen abbonement af te sluiten en het vanaf 18 mei even te doen met WiFi tethering totdat ze dit opgelost hebben.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Phew, gelukkig ben ik niet de enige (bij SeC roepen ze altijd dat ik de eerste en enige ben met een bepaald probleem :)).
Het gaat me ook niet om het geld, maar om het principe dat dit nergens in de verkoopprocedure is gemeld cq op papier staat. Ook ik heb ik augustus 2018 een voorraadmodel gekocht, die in september 2018 is geleverd (MX100D met alles er op behalve P), en krijg nu ook deze melding van 18 mei. Het rare vind ik dat ik lees dat mensen met verschillende afleverdata ineens de 18de of 20ste mei als einddatum krijgen. Als er iets van logica in de "1 jaar gratis" zou zitten, zou je zeggen dat het voor mij in september 2019 geëindigd zou moeten zijn. Dat maakt het wat mij betreft des te vager, want ik lees dat model 3 eigenaren dit wel heel duidelijk en correct zien.
 
Trouwens, als aanvulling, ik heb prive een Porsche Taycan 4S besteld, en daar is constant in het salesproces wel duidelijk gecommuniceerd dat de "premium" diensten er de eerste 3 jaar bij zitten. Ook nu bij de (bijna) aflevering krijg je dat nog eens netjes in de mail, en staat het al gelijk in je My Porsche omgeving. Niet te vergelijken qua bedrijf, maar wel zoals het m.i. hoort.
 
Phew, gelukkig ben ik niet de enige (bij SeC roepen ze altijd dat ik de eerste en enige ben met een bepaald probleem :)).
Het gaat me ook niet om het geld, maar om het principe dat dit nergens in de verkoopprocedure is gemeld cq op papier staat. Ook ik heb ik augustus 2018 een voorraadmodel gekocht, die in september 2018 is geleverd (MX100D met alles er op behalve P), en krijg nu ook deze melding van 18 mei. Het rare vind ik dat ik lees dat mensen met verschillende afleverdata ineens de 18de of 20ste mei als einddatum krijgen. Als er iets van logica in de "1 jaar gratis" zou zitten, zou je zeggen dat het voor mij in september 2019 geëindigd zou moeten zijn. Dat maakt het wat mij betreft des te vager, want ik lees dat model 3 eigenaren dit wel heel duidelijk en correct zien.

Dat laatste komt omdat het voor deze tijd nog totaal niet geregeld was om een subscription based afschrijvingen te regelen in bepaalde landen (of geheel). Dit hebben ze nu blijkbaar wel rond en dus hebben ze een datum geprikt waar het voor iedereen eindig is. (mits 1 jaar of 1 maand voorbij is naar gelang de versie die je afgenomen hebt)

Althans, dat kan ik er uit opmaken. Kan het totaal mis hebben.
 
Ik heb naar aanleiding van een tip van dit forum, een gratis online rekening geopend met een digitale credit card. Die rekening gebruik ik alleen voor de SuC en andere kosten voor de Tesla. Zo hou ik als bij elkaar betreft kosten van de 3.
Waar heb je die afgesloten? Ik wil ook graag een digitale creditcard koppelen aan mijn zakelijke bankrekening. Ik zag trouwens dat je het ook automatisch kunt doen via een SEPA machtiging. Waar kan ik dan de factuur vinden? Of krijg je die per e-mail toegestuurd?

TEsla, Disney, HBO, Netflix, mobiel, Voetbal, Autosport, Ring deurbel, kwf, hartstichting, online gaming, etc. en dat is zo even vlug opgeschreven en zo kunnen we nog even verder gaan. Allemaal "maar een tientje" toch? Ik vind dit soort subscription modellen echt afschuwelijk. Het kost je klauwen met geld terwijl je het niet door hebt.
Ik had er in het begin ook moeite mee, maar ik heb een Adobe CS photography subscription. Daar heb ik de afgelopen 4 jaar bijna €500 aan uitgegeven, maar daarvoor heb ik wel altijd de laatste versie van Photoshop en Lightroom. Vroeger moest ik ze los kopen. Dan had je een kalere versie van Photoshop en bij elkaar was je zeker €1500 kwijt. Daar kan ik nu 12 jaar een abonnement voor hebben.

Voorheen kocht ik gemiddeld 1-2 CD's per maand en huurde ik wellicht ook 1-2x een film bij de videotheek. Die CD's waren duurder dan mijn Spotify account. Ook de videotheek was duurder dan Netflix. Ik bezit nu niets, maar ik heb wel een veel groter aanbod. Ik zou niet meer terug willen.

Wel ben ik klaar met die goede doelen die maandelijks geld willen. Ik geef aan de collectant als het anoniem kan, maar ik heb geen trek op mijn gegevens op te geven. Eén keer gedaan bij het WNF en daarna jaarlijks een telefoontje met de vraag of ik niet meer wou geven. Die heb ik na 2 of 3x maar opgezegd.

Al met al is het wellicht wel redelijk wat geld, maar maandelijks betalen is eigenlijk veel inzichtelijker dan af en toe investeren.

Mijn opdrachtgevers (ben freelance software architect) willen hun diensten het liefst allemaal subscription-based aanbieden. Maar ze hebben stuk-voor-stuk allemaal een hekel aan subscription-based als ze het moeten afnemen. Helemaal als de kosten ook nog eens variabel zijn (zoals bij AWS, Azure, ...).
 
Mijn opdrachtgevers (ben freelance software architect) willen hun diensten het liefst allemaal subscription-based aanbieden. Maar ze hebben stuk-voor-stuk allemaal een hekel aan subscription-based als ze het moeten afnemen. Helemaal als de kosten ook nog eens variabel zijn (zoals bij AWS, Azure, ...).
Even off-topic, maar als je bijvoorbeeld de kosten van een nieuwe datacenter, of een set nieuwe servers voor een bepaalde applicatie wilt gaan tellen, met bijbehorende licentiekosten, ga je vaak ook rekenen op bijvoorbeeld het afschrijven van de investeringen op 4 jaren. Al lang kan je al die spullen ook gewoon leasen en met software assurance werken. Nu met cloud-diensten worden berekeningen gedaan op basis van 4 jaren een subscription. Het is niet altijd noodzakelijk goedkoper of duurder, maar je krijgt er wel vaak wat meer gemak mee.

Met BMW zat je elke paar jaren ook aan +200€ om een set DVD's te kopen om je navi te updaten, en als je je setje CD's zat was had je enkel FM en AM radio.
 
Gister even getest of het een beetje werkt via een hotspot op mijn telefoon, dat viel tegen. Na wegrijden de WiFi aangezet maar de recente Spotify afspeellijsten werkte niet direct. Misschien ben ik ongeduldig maar pas na het starten van een niet eerdere lijst ging het werken. Dat samen met ontbreken van sataliet kaart weergave heeft me doen besluiten maar snel het abbonement aan te schaffen.
 
Gister even getest of het een beetje werkt via een hotspot op mijn telefoon, dat viel tegen. Na wegrijden de WiFi aangezet maar de recente Spotify afspeellijsten werkte niet direct. Misschien ben ik ongeduldig maar pas na het starten van een niet eerdere lijst ging het werken. Dat samen met ontbreken van sataliet kaart weergave heeft me doen besluiten maar snel het abbonement aan te schaffen.

Bij mij werken de sateliet kaarten nog prima. Zelfs de browser doet het en netflix. Alleen spotify niet zonder een hotspot te koppelen. Jammer alleen dat wifi elke P weer uit staat.
 
Bij mij werken de sateliet kaarten nog prima. Zelfs de browser doet het en netflix. Alleen spotify niet zonder een hotspot te koppelen. Jammer alleen dat wifi elke P weer uit staat.
Weet je zeker dat jij al van de Premium Connectivity afgeschopt bent?

upload_2020-5-23_10-19-11.png
 
Als je je afvraagt wat er gebeurt als je vergeten bent om het abonnement te nemen:

Mijn vrouw vertrekt net met de auto. 5 minuten later belt ze "hey, ik krijg geen Spotify meer, ben je vergeten dat abonnement te starten?". Ik log in op de website van Tesla, abonneer (het is effectief een abonnement van €9,99 per maand via kredietkaart) en onmiddellijk erna krijgt mijn vrouw op het scherm van de Model 3 de melding dat het abonnement geactiveerd is, maar dat het enkele uren kan duren vooraleer het binnen de auto zichtbaar is.

Voor je boekhouding betekent het wel maandelijks een extra factuur bijvoegen.
 
Yup. Vandaag gestopt, althans.. alleen streaming muziek. Rest doet het nog wel :confused:
Bij mij is het nu ook zo ver. Spotify werkt niet meer, maar verkeersinformatie e.d. wel nog.

Ik wacht het even een paar weken af; maar anders gaat er een aangetekende brief richting Tesla met mijn RN van vóór 1 Juni 2018 naar HQ in Amsterdam met de eis om het te herstellen bij mij.