Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla's Premium Connectivity wordt subscription based

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was het ook serieus beu met die foute facturen en heb het volgende gedaan:
1) ik heb mijn premium-abonnement terug opgezegd (hij blijft doorlopen dan tot de vervaldatum)
2) ik heb vervolgens gewacht totdat het abonnement vervallen was en de dag nadien terug abonnement genomen als volgt:
2.1) Kies voor Business en ik heb voor de zekerheid op dit scherm iets aangepast en teruggezet en vervolgens 'save' gedaan
2.2) De Payment-method heb ik ook een nieuwe VISA-kaart aangemaakt (of de bestaande opnieuw maken) en in het 'naam'-veld heb ik de bvba-naam ingevuld met erachter het BTW-nummer (zie later)
=> hoera: direct daarna is mijn Premium-subscription nu correct: hier wordt nu wel degelijk de business-gegevens gebruikt. De factuur is enkel nog in het frans maar dit stoort mij niet meer. Nu is het tenminste wettelijk correct.
Ondertussen heb ik ook de Supercharger gebruikt en daar gebruikt hij de payment-gegevens op de factuur, vandaar dat ik (gelukkig) daar ook mijn BTW-nummer heb vermeld zoals aangegeven in 2.2 hierboven.

PS: mogelijks is 2.1 niet nodig en is ook wachten tot het abo vervallen is niet nodig, maar voor de zekerheid heb ik dit toch gedaan.

Als ze nu nog de factuur elke maand per email zouden toezenden is het verhaaltje compleet !
 
Ik was het ook serieus beu met die foute facturen en heb het volgende gedaan:
1) ik heb mijn premium-abonnement terug opgezegd (hij blijft doorlopen dan tot de vervaldatum)
2) ik heb vervolgens gewacht totdat het abonnement vervallen was en de dag nadien terug abonnement genomen als volgt:
2.1) Kies voor Business en ik heb voor de zekerheid op dit scherm iets aangepast en teruggezet en vervolgens 'save' gedaan
2.2) De Payment-method heb ik ook een nieuwe VISA-kaart aangemaakt (of de bestaande opnieuw maken) en in het 'naam'-veld heb ik de bvba-naam ingevuld met erachter het BTW-nummer (zie later)

Zelfde procedure nu ook doorlopen (mijn abonnement verliep gisteren).

Op de factuur
  • bij het "Aan" adres staan je contact gegevens.
  • Bij het "leverings adres" staat nu je zakelijke gegevens.
Inderdaad kan je zoals @ChristopheDC je BTW nummer wel achter je bedrijfsnaam kwijt (niet dus in je prive naam).
Ik heb op de eerste adres regel nu mijn bedrijfsnaam + BTW nummer (en de 2e mijn straatnaam en huisnummer) dat werkt ook.

!Het aparte veld BTW nummer wordt niet overgenomen. Dus hetzij BTW nummer achter je bedrijfsnaam te zetten, of bedrijfsnaam + BTW nummer op 1ste adres regel factuur adres zetten.

Geen idee, op de laatste factuur stond het opeens goed. Ik heb wel voor de zekerheid de bedrijfsnaam bij zowel bedrijfsnaam als adres 1 staan, en die komt maar 1x terug. Of dat nou perse nodig is weet ik niet.

Bij mij komt de bedrijfsnaam wel twee keer terug, bij leveringsadres. Is prima zolang het er tenminste 1 van 2 keer + BTW nummer staat.
 
Zelfde procedure nu ook doorlopen (mijn abonnement verliep gisteren).

Op de factuur
  • bij het "Aan" adres staan je contact gegevens.
  • Bij het "leverings adres" staat nu je zakelijke gegevens.
Inderdaad kan je zoals @ChristopheDC je BTW nummer wel achter je bedrijfsnaam kwijt (niet dus in je prive naam).
Ik heb op de eerste adres regel nu mijn bedrijfsnaam + BTW nummer (en de 2e mijn straatnaam en huisnummer) dat werkt ook.

!Het aparte veld BTW nummer wordt niet overgenomen. Dus hetzij BTW nummer achter je bedrijfsnaam te zetten, of bedrijfsnaam + BTW nummer op 1ste adres regel factuur adres zetten.



Bij mij komt de bedrijfsnaam wel twee keer terug, bij leveringsadres. Is prima zolang het er tenminste 1 van 2 keer + BTW nummer staat.
Eigenaardig genoeg neemt hij bij mij nu wel het btw-nummer voor de Premium-faktuur over maar niet voor Supercharging, daar neemt hij dus de betaalgegevens (Visa-velden). Vandaar dat ik ook daar nu BTW-nr heb toegevoegd.
 
Eigenaardig genoeg neemt hij bij mij nu wel het btw-nummer voor de Premium-faktuur over maar niet voor Supercharging, daar neemt hij dus de betaalgegevens (Visa-velden). Vandaar dat ik ook daar nu BTW-nr heb toegevoegd.

Op mijn supercharger facturen komt de bedrijfsnaam veld idd ook niet terug, en worden adres regel 1 en 2 achter elkaar gezet (die onder elkaar staan op de Premium connectivty factuur).

Tesla administratie is allemaal nul uniform. Ik houd mijn bedrijfsnaam en BTW nummer nog maar even in adres regel 1.:(
 
De 1e factuur kon ik openen via account.

Vandaag een poging gedaan om de 2e factuur te openen maar ik kreeg een foutmelding -> "Er is iets misgegaan. Probeer het later nog eens." (tekst letterlijk gekopieerd vanuit account)

Erg jammer dat facturatie zo moeizaam verloopt bij Tesla. Ik had bewust een periode gewacht met abbo om de bekende kinderziektes te vermijden. Na creatief invullen van de velden was de eerste factuur acceptabel. Nu kan ik vervolgens geen factuur meer uit het systeem trekken. Op deze manier ben ik straks genoodzaakt om om abbo maar weer op te zeggen :rolleyes:
 
Waar staan de facturen? Bij de supercharge facturen zie ik hem (nog) niet staan

In je account: ga naar beheren -> details

Laatste factuur staat onder "Ontvangst" rechtsonder
upload_2020-9-14_9-31-23.png
 
Ik zie dit helaas niet als LR. Auto is bijna 1 jaar einde deze maand dus wacht het af.

Als je zel al spotify hebt en je gebruikt vaak google maps als navi heb je weinig aan connectity pakket denk ik? Behalve netflix enzo in de auto dan. Of mis ik iets?
 
Ik zie dit helaas niet als LR. Auto is bijna 1 jaar einde deze maand dus wacht het af.

Als je zel al spotify hebt en je gebruikt vaak google maps als navi heb je weinig aan connectity pakket denk ik? Behalve netflix enzo in de auto dan. Of mis ik iets?

mijn auto is van 30 sept 2019 en heb vooralsnog gewoon nog premium conn. Ik begrijp er niets van. Heb al naar de LM gebeld en die hebben ook niet gedaan/ betaald. Heel vreemd
 
  • Helpful
Reactions: M3rik