Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla's Premium Connectivity wordt subscription based

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe zit dat eigenlijk bij leasen? Is het een optie waardoor je leasebedrag hoger wordt of moet je het altijd zelf betalen omdat het eerst gratis is?

Ik zit bij ALD maar daar moet je zelf betalen. Alleen zoals ik een paar weken terug hier al schreef werk het nog steeds zonder te betalen. LM snapt er ook geen hol van. Benieuwd hoe lang dit zo door blijft gaan kosteloos.
 
  • Informative
Reactions: Exiteer
Het viel me op dat ik nu in mijn Tesla account ook oudere facturen voor premium connectivity kan downloaden. Helaas staan mijn facturen nog steeds op de verkeerde naam (privé i.p.v. zakelijk), verkeerde adres en wordt mijn BTW nummer niet vermeld.

Tesla Service heeft meer dan een maand geleden laten weten dit door te geven aan de back-end, tot nu toe zonder resultaat. Mijn adres had ik online al maanden geleden al gewijzigd, en staat ook correct in mijn account, maar dus niet op de factuur.
 
  • Informative
Reactions: bugboy
Het viel me op dat ik nu in mijn Tesla account ook oudere facturen voor premium connectivity kan downloaden. Helaas staan mijn facturen nog steeds op de verkeerde naam (privé i.p.v. zakelijk), verkeerde adres en wordt mijn BTW nummer niet vermeld.

Tesla Service heeft meer dan een maand geleden laten weten dit door te geven aan de back-end, tot nu toe zonder resultaat. Mijn adres had ik online al maanden geleden al gewijzigd, en staat ook correct in mijn account, maar dus niet op de factuur.

Abonnement even opzeggen en terug aanmaken deed het bij mij...
 
Bedankt voor de tip. Maar mijn Tesla account staat op mijn privé-naam (ondanks dat ik de wagen destijds op de zaak heb aangeschaft). Ook kan ik bij mijn gegevens geen BTW-nummer invullen.
Ik heb dan wel weer een BTW nummer erbij staan, maar wel een prive-naam. Ik ga er maar vanuit dat de belastingdienst daar niet al te moeilijk over gaat doen als ik een controle heb. Uit alles blijkt dat de auto zakelijk is...
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Ik heb dan wel weer een BTW nummer erbij staan, maar wel een prive-naam. Ik ga er maar vanuit dat de belastingdienst daar niet al te moeilijk over gaat doen als ik een controle heb. Uit alles blijkt dat de auto zakelijk is...
Bij mij is ondertussen alles aangepast, maar enkel nadat ik via de app een service bezoek had ingepland bij SeC Duiven. Die namen vervolgens contact op en na een paar dagen was alles aangepast en staat zowel de bedrijfsnaam alsook het BTW nummer op mijn facturen.
 
Inmiddels is het facturatie gedeelte van premium connectivity op de schop genomen, alles werkt nu eindelijk zoals het hoort:
  • Bedrijfsnaam als adresregel workaround is niet meer nodig - bedrijfsnaam verschijnt gewoon op factuur
  • Oude facturen zijn nu ook te downloaden
Screenshot:
Screen Shot 2021-01-22 at 14.24.24.png
 
  • Informative
Reactions: wooter
Inderdaad, goed gezien!

Bij mij zit de historiek van alle facturen vreemd genoeg onder Dashboardkast en niet onder beheer van het connectivity-pakket.

+1 (auto eigendom/geen lease)

Zou dat misschien te maken hebben met verschil tussen koop/lease?
Heeft de leasemaatschappij als eigenaar een iets uitgebreider account dan een berijder?
Ik kan verder geen reden verzinnen waarom de facturen anders op een andere plek staan......
 
Ik gebruik momenteel de premium connectivity subscription service, maar primair voor spotify music. Ik sluit eigenlijk liever een spotify subscription af, zodat ik de dienst ook buiten de auto kan gebruiken. Blijft de live verkeersweergave beschikbaar als ik de subscription stop en de auto standaard aansluit op de hotspot van mijn mobiel?

De onderstaande link suggereert dat dit niet het geval is?!

Connectiviteit
 
Blijft de live verkeersweergave beschikbaar als ik de subscription stop en de auto standaard aansluit op de hotspot van mijn mobiel?

De onderstaande link suggereert dat dit niet het geval is?!

Connectiviteit

Ik heb de eerste maanden mijn Model 3 gereden zonder subscription, ik had inderdaad geen live verkeersweergave, en ook geen satelliet kaart, slechts de "gewone" kaart. Ik moet daarnaast zeggen dat ik het constant inschakelen van mijn hotspot, en de wifi weer inschakelen na het schakelen naar Drive vrij snel zat was. Kortom, de kosten voor de subscription is het mij wel waard, ondanks dat ik een betaald Spotify account heb.
 
Ik gebruik momenteel de premium connectivity subscription service, maar primair voor spotify music. Ik sluit eigenlijk liever een spotify subscription af, zodat ik de dienst ook buiten de auto kan gebruiken. Blijft de live verkeersweergave beschikbaar als ik de subscription stop en de auto standaard aansluit op de hotspot van mijn mobiel?

De onderstaande link suggereert dat dit niet het geval is?!

Connectiviteit

Je ziet idd geen files meer op het scherm, maar de navigatie houdt er wel rekening mee bij de berekening van een route.