Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

The Boring Company

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een tijdje zitten zoeken of hier al een draadje voor bestaat maar niet kunnen vinden. Als hij er is dan zit hij een groot aantal bladzijden terug.

Door de ontwikkelingen van de laatste dagen verdient het wel een draadje.

De persconferentie van de burgemeester van Chicago samen met Elon Musk geeft een verfrissend beeld. Het gaat gebeuren en de verwachting is 18 tot 24 maanden bouwtijd (ik weet het....).


Opmerkelijk is dat er van de kant van de stad geen investering gevraagd wordt, waar dan weer tegenover staat dat de opbrengst voor de BC zal zijn. En de verwachting is dat in ieder geval de operationele kosten er uit komen.

Tegelijk tweetje over groen licht voor Loop naar Malibu.

Als het op stoom komt kunnen we hier nog veel van verwachten.
Mooi dat alles in elkaar grijpt. Engineering van SpaceX en aandrijving (pods) van Tesla.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: FVO and BobbyKings
Vind het bewonderingswaardig dat dit side project zo goed loopt. In het begin werd het neergezet als een soort stage project voor studenten maar nu mond het uit in een geniaal en serieuze oplossing wat in stappen straks een hyperloop achtige oplossing gaat worden.
Ze kunnen het óf als een gewone ondergrondse tunnel, óf als een hyperloop uitvoeren. De korte afstanden met veel stations een gewone tunnel, op lange trajecten kan dezelfde tunnel als een hyperloop fungeren. Als tunnel snelheden tot 160 km/u, als hyperloop tot 1000 km/u.
Dit gaat nog spectaculair worden.
 
Ik heb een tijdje zitten zoeken of hier al een draadje voor bestaat maar niet kunnen vinden. Als hij er is dan zit hij een groot aantal bladzijden terug.

Door de ontwikkelingen van de laatste dagen verdient het wel een draadje.

De persconferentie van de burgemeester van Chicago samen met Elon Musk geeft een verfrissend beeld. Het gaat gebeuren en de verwachting is 18 tot 24 maanden bouwtijd (ik weet het....).


Opmerkelijk is dat er van de kant van de stad geen investering gevraagd wordt, waar dan weer tegenover staat dat de opbrengst voor de BC zal zijn. En de verwachting is dat in ieder geval de operationele kosten er uit komen.

Tegelijk tweetje over groen licht voor Loop naar Malibu.

Als het op stoom komt kunnen we hier nog veel van verwachten.
Mooi dat alles in elkaar grijpt. Engineering van SpaceX en aandrijving (pods) van Tesla.
Idd wat denk je waarom dit allemaal zo mooi in elkaar grijpt, mission Mars. Alle technologie is heel goed te gebruiken op Mars. Batteries, solarpanels, tunnels om stralingsvrij in te leven, rakketten om er te komen etc. Zou me best voor kunnen stellen dat een wat aangepaste Tesla prima rond kan rijden op Mars, met bio wapon divense mode aan natuurlijk :)