Tja, daar wordt bijvoorbeeld centrum Amsterdam wel voor misbruikt.
In Rotterdam moet je niet proberen te laden want daar staan alleen maar 7 series en S-klasses van tuig op de laadplaatsen.
Ja, zo'n kaartje heb ik al eerder aan gedacht. Ik dacht zelf aan een kaartje achter mijn EIGEN ruit waar op staat: Heb jij deze plek héél hard nodig? Bel me dan op 06-XXXXXX
Afijn, een vriendelijk kaartje met dat je er al een tijd staat werkt wel bij een deel van de mensen, maar lang niet bij iedereen. Op korte termijn waarschijnlijk wel bij de groep die nu bewust elektrisch rijd, maar uiteindelijk moeten we meer laadpalen hebben.
In de Model S vergrendeld de kabel ook in de auto. Maar goed ook, want ik wil niet dat iemand mijn laadkabel kan jatten of mijn laadproces kan onderbreken.
Uiteraard fijn om te zien dat er nog plug-in hybride rijders zijn die wél laden en dat ook maximaal proberen te doen.
Hoe krijgen we dat laatste dan voor elkaar? Want het verdienmodel is nog niet rond.
Ik sprak laatst iemand die een Ampera reed en met trots vertelde nooit te laden, maar wel 0% bijtelling genoot. Hij vond zichzelf érg slim. Ik heb hem ronduit asociaal genoemd. Grafhekel heb ik daar aan.
Je zit dan ineens met het probleem dat een laadpaal gekoppeld moet worden aan een parkeertarief. Sowieso zijn alle publieke laadpalen 3-fase 16A, E-Laad heeft nooit enkel-fase palen geplaatst.
Waarom zo'n moeilijke berekening? Een "boetetarief" als je na X uur er nog steeds staat kan toch motiverend werken? Nu moet je niet direct na 5 minuten de boete uitschrijven, men moet ook wel het gemak van het elektrisch rijden kunnen houden en niet op de zenuwen worden gewerkt. Alleen de prikkel moet er zijn om de auto weg te halen.