Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

The Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat de Sig's voor Maart gepland staan. Als er voor Europa geen andere cup holders gemaakt moeten worden natuurlijk. ;-)

Ik ga nog even via een Sig reserveringshouder proberen of er een email geweest is en wat daarvan de inhoud was.
 
Sig#95. Nog geen mail gehad.

Tijd begint wel te dringen. Minimaal een maand of 5 van te voren moet er toch een Model S in Nederland beschikbaar zijn, dan nog proefritten en daarna bestellen.

Ik hoop dat ook Europa mag afhalen in Fremont!
 
Sig-reserveringshouder en geen mail gehad.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, want gezien de verhouding US-Europa van naar schatting 5-1 bij de reserveringen zal Europa op dit moment geen hoge prioriteit hebben voor Tesla. Die zijn vooral bezig om de lancering in Amerika zo soepel mogelijk te laten verlopen en de missers in het interieur op te lossen. Dan heeft een Europese type-goedkeuring, inclusief de daarvoor benodigde aanpassingen aan de auto, allicht even wat minder aandacht.

Het zou wel jammer zijn als het opschuift, en dan vooral voor de mensen met een reservering voor een gewone productie-auto, want die schuiven dan ook op en komen vervaarlijk dicht in de buurt van 2014 (7% bijtelling). Hopelijk komt er een wijze regering die besluit de 0% bijtelling in elk geval langer in stand te houden voor de zero emission auto's, die nu weinig verkocht worden, en de 7% alleen te hanteren voor de plug-ins, die in de praktijk door sommigen helaas worden gereden zonder op te laden (vooral de leaseknuppels die het alleen maar om de 0% gaat en een tankpas van de baas hebben).
 
Kom op Widoh. Niet opgelet met geschiedenis. Wij Hollanders hebben de VOC metaliteit, we laten ons door een beetje water niet tegenhouden....... ......toch?

Niet veel in beperkingen denken. Rondleiding door de fabriek, proefrit en de auto mee met het transport naar Europa.

Laatste melding die ik over de levertijd heb gekregen was in feb 2011 tijdens de Model X presentatie. " hoe rekening met februari 2013" was het toen.
 
Proefrit van 6 maanden. Dat is ook een goed idee! Ik ben voor.

Blijft wel jammer dat we zo in onzekerheid worden gehouden over zaken als levertijden en prijzen. Ik heb nog niet eerder zoveel geld vooruit betaald op een auto en had wel iets meer informatie verwacht.
 
Hoi heren, ik heb ook sig reservering en geen mail ontvangen. Persoonlijk denk ik dat ze momenteel aan het vergaderen zijn over hoe de auto voor zo min mogelijk euries deze kant op te krijgen.
Ik denk dat ze hier net zo,n stunt uithalen als in the usa en 10 auto,s aan de directie en vroege aanseelhouders dit jaar nog leveren
. Dan kunnen ze zeggen dat ze de auto in 2012 geleverd hebben in europa:biggrin:

Tevens denk ik niet dat het veel zin heeft om de auto in amerika op te halen. Kijk naar de roadster die is in europa heeel anders wat betreft laden en andere kleine regels die hier gelden. Dit betekend voor de s ook veel aanpassen.

Simpel, uitbreiden van eindhoven of uk vervolgens alles in onderdelen deze kant op en extra onderdelen aanleveren voor de regels
En zsm leveren

Ik hoop maart maar ik denk dat we er komende weken wel wat over horen
 
Hoi heren, ik heb ook sig reservering en geen mail ontvangen. Persoonlijk denk ik dat ze momenteel aan het vergaderen zijn over hoe de auto voor zo min mogelijk euries deze kant op te krijgen.
Ik denk dat ze hier net zo,n stunt uithalen als in the usa en 10 auto,s aan de directie en vroege aanseelhouders dit jaar nog leveren
. Dan kunnen ze zeggen dat ze de auto in 2012 geleverd hebben in europa:biggrin:

Tevens denk ik niet dat het veel zin heeft om de auto in amerika op te halen. Kijk naar de roadster die is in europa heeel anders wat betreft laden en andere kleine regels die hier gelden. Dit betekend voor de s ook veel aanpassen.

Simpel, uitbreiden van eindhoven of uk vervolgens alles in onderdelen deze kant op en extra onderdelen aanleveren voor de regels
En zsm leveren

Ik hoop maart maar ik denk dat we er komende weken wel wat over horen
Ik gok dat we op de IAA in Hannover wel het een en ander gaan horen.
 
Simpel, uitbreiden van eindhoven of uk vervolgens alles in onderdelen deze kant op en extra onderdelen aanleveren voor de regels
En zsm leveren

Ik kan mij niet anders voorstellen dat de auto's met Euro specs gewoon van de band rollen.

Ik vraag mij overigens af of Eindhoven als showroom wel blijft bestaan. Ik meen op de video van de aandeelhoudersvergadering een kaart gezien te hebben waarop naar mijn idee een aantal andere punten op de kaart in de Benelux ingetekend stonden. Er is sowieso al langer sprake van een Tesla showroom in Antwerpen.

Ik gok dat we op de IAA in Hannover wel het een en ander gaan horen.

Hannover is dit jaar voor bedrijfswagens.