Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

The Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
goede avond,

Ik heb nog eens nagedacht over 3 fase laden. Persoonlijk verwacht ik dat het makkelijker is om een gewone 230 v lader te hebben ....waarom:

- In de praktijk zal het vaak op bij-laden neerkomen.
- Ga je ergens op bezoek verderweg, is de kans dat ze 380 V beschikbaar hebben kleiner
- Mocht je een verlengkabel nodig hebben, heeft iedereen wel een 230 v haspel beschikbaar
- je kunt de groepen in huis mooi verdelen...auto-wasmachine/droger - kookplaat, ik denk dat dit in de praktijk nodig is. Ga maar na, je komt thuis van het werk , je laad de auto op, en tegelijkertijd word er gekookt en gewassen. dus de stroom kan niet allemaal naar de auto.

Groet G Wassenberg
 
De mogelijkheid tot 3 fase laden betekent niet, dat je niet op een fase kunt laden.
Tussen de fasen onderling is wel een spanning van 380-400 Volt, maar tussen fase 1,2,3 en nul is de spanning 230Volt

Als er 3x 10kW laders in de Model S zitten, dan kan je max met 43 A op een fase laden, in de praktijk zal dit echter 32 A zijn.
Dus gewoon in het stopkontakt moet geen probleem zijn.

Voor dat laatste probleem kan wel een oplossing gevonden worden.
Ik laad thuis met 25A de roadster op (1 fase), mijn EVSE houdt vervolgens de max stroom op die fase in de gaten, en als er meer verbruikers worden aan gezet, zal de laadstroom naar de roadster automatisch worden teruggeregeld.
 
goede avond,

hoe werkt die evse? Ik weet idd dat 3 fase een spanning onderling hebben van 400 V, wanneer deze evse ook de 3-fase lader kan verminderen in stroom is dit wel een goede oplossing voor mij.

alvast bedankt. G Wassenberg
 
goede avond,

hoe werkt die evse? Ik weet idd dat 3 fase een spanning onderling hebben van 400 V, wanneer deze evse ook de 3-fase lader kan verminderen in stroom is dit wel een goede oplossing voor mij.

alvast bedankt. G Wassenberg
Hij heeft deze EVSE zelf gebouwd.

Ik ben hier zelf ook mee bezig, maar ben nog niet echt ver.

In mijn meterkast hangt deze meter: 3 fase energieteller 65 A, LCD - Wissel-, draaistroomteller - Conrad Electronic

Daar is dan precies uit te lezen hoe veel A er verbruikt wordt. De EVSE kan die waardes uitlezen en op basis daarvan de auto instructies geven minder hard te gaan laden.

Ik heb 3x40A thuis en kan de Model S dus met 3x32A opladen, maar zodra ik ga koken en de oven aan zet zal de Model S een tikkie terug moeten. De EVSE zal dit dan detecteren en terug schakelen (Allemaal theorie!)

Maar de Model S kan ook prima enkel-fase laden, in een normaal stopcontact prikken is geen probleem! Het voordeel is echter dat je 3-fase kan laden wanneer je dit juist wil!
 
Allen,

Kan iemand mij iets vertellen over de geschatte levertijd van een Model S (met de grootste batterij) in NL? Ik heb al een paar keer gemaild met Tesla via hun site: geen antwoord. Voor mij komt het er op neer dat ik de auto in 2013 moet hebben. Is dat realistisch als ik nu nog moet intekenen?

Ik hoop dat jullie iets meer kunnen vertellen dat het uitermate zwijgzame Tesla. Ik vind het prachtige auto's maar ik stoor me eerlijk gezegd aan de nevelen waar men zich in hult.

Alvast dank, Wiebe
 
Hallo Wiebe,

Ik denk dat het geen probleem is om in 2013 een Model S te rijden. De wachtlijst is nog niet dermate lang dat als je nu inschrijft dat je naast de boot valt. Je kunt ook kiezen om kontakt met Athlon Car Lease op te nemen die 150 Model S'sen gereserveerd hebben (voor heel Europa) waarvan er de helft al besproken zijn.
Je kunt natuurlijk ook gelijk kontakt opnemen met het filiaal in Eindhoven: Tesla Benelux | Tesla Store Locations | Tesla Motors Tel. 0499-462993
 
De mail die ik van Tesla heb ontvangen:

De Signature zal vanaf het eerste kwartaal 2013 leverbaar worden, de algemene productie verwacht ik vanaf midden tweede kwartaal. Deze herfst verwachten we een aantal mogelijkheden om de wagens te testen en te configureren.

Een upgrade naar Signature is ten alle tijde mogelijk. Zolang ze niet uitverkocht zijn. We zitten nu al ver over de helft van de 500 beschikbare Signatures.
 
goede avond,

wanneer ik het goed begrijp, word de tesla pas in de herst afgeleverd ?? Weet iemand of dit ook geld voor de reserveringshouders, of geld dit alleen voor de laatste reserveringen ? groet g wassenberg
 
Zoals ik het begrijp komt er deze herfst één of meerdere demo's, maar de levering in Europa begint pas eerste kwartaal 2013 voor de signature's en derde kwartaal 2013 voor de normale versie's.
Derde kwartaal? Het wordt wel constant naar achteren geschoven zeg, pff.

Mij werd in Geneve nog verteld dat ik hem in Maart 2013 uiterlijk wel zou hebben, de sigs zouden in Januari van de band af rollen.
 
even tussendoor over opladen. ik heb mijn siganture nu 7 maanden geleden gereserveerd sta vrij hoog in nederland volgens tesla.
laden doe ik lekker op een voor electrische auto's geresveerde parkeerplaats bij mij voor de deur. aangevraagd via Stichting e-laad plaatst oplaadpunten voor elektrische auto's door heel Nederland
kost niks en de stroom is nu nog gratis daarna gereduceerd tarief.
een tesla stelen ben ik niet zo bang voor want hij is geheel op naam geregistreed incl. de track en trace die er standaard op zit.
het aanvragen is wel een traject van 6 maanden maar ja we moeten toch nog wel even wachten.

ik heb de stichting en de gemeente dus gevraagd even te wachten met plaatsen want anders kan/mag ik mijn huidige auto niet voor de deur parkeren
 
nieuw hier

goede dag heren/mede tesla liefhebbers en of reserveringhouders

ik ga de tesla zakelijk kopen en prive ook rijden, het is wel even afwachten met de bijtelling aangezien er geruchten gaan dat deze van 0% naar 7% gaat! maar ach dat lossen we dan wel weer op.
wat betreft het laden heb ik na wat contacten bij mijn gemeente aangesproken/ingelicht te hebben stichting elaad ingeschakeld voor een laadpunt bij mij voor de deur Stichting e-laad plaatst oplaadpunten voor elektrische auto's door heel Nederland
deze plaatsen een laadpaal voor de deur met goedkeuring van de gemeente! stroom is voorlopig nog gratis en parkeren vervolgens ook en de paal plaatsen ook. dit is wel een traject van 6 maanden aangezien het de gemeenteraad moet passeren. dus van te voren de gemeente inlichten kan geen kwaad.

verder hoor ik in engeland dat de signature echt begin 2013 komt maar als je hem incl. alle opties neemt (performance,pano dak,kinderstoeltjes) je bij het 2e transport zit. maar dat zijn geruchten.
nu denk ik dat ik blij mag zijn als ik hem in april voor de deur heb staan
 
Ecotricity Electric Highway


It's being suggested that some of the reliability problems are the result of the pilot signal generator in the Charging Station being subjected to 100V because "it is the non std Tesla leads (made up and used on a Tesla) that have caused the issues" and these "poor quality leads come from Holland & are available off the web (I have been told they are sold in kit form)" and that "The fault can appear up to 4 charge sessions later".

I personally don't give any credence to this at all but it would help me push back if I had some idea how many Type 2 ("mennekes") leads are in use in the UK and Germany (where they claim the issue also exists) and what problems (if any) people have experienced.

Many thanks!
 
goede dag heren/mede tesla liefhebbers en of reserveringhouders

ik ga de tesla zakelijk kopen en prive ook rijden, het is wel even afwachten met de bijtelling aangezien er geruchten gaan dat deze van 0% naar 7% gaat! maar ach dat lossen we dan wel weer op.
wat betreft het laden heb ik na wat contacten bij mijn gemeente aangesproken/ingelicht te hebben stichting elaad ingeschakeld voor een laadpunt bij mij voor de deur Stichting e-laad plaatst oplaadpunten voor elektrische auto's door heel Nederland
deze plaatsen een laadpaal voor de deur met goedkeuring van de gemeente! stroom is voorlopig nog gratis en parkeren vervolgens ook en de paal plaatsen ook. dit is wel een traject van 6 maanden aangezien het de gemeenteraad moet passeren. dus van te voren de gemeente inlichten kan geen kwaad.

verder hoor ik in engeland dat de signature echt begin 2013 komt maar als je hem incl. alle opties neemt (performance,pano dak,kinderstoeltjes) je bij het 2e transport zit. maar dat zijn geruchten.
nu denk ik dat ik blij mag zijn als ik hem in april voor de deur heb staan
Als je de auto uiterlijk 2013 ten naam stelt betaal je 60 maanden 0% bijtelling, daarna ga je 7% bijtelling betalen.

Als de auto NA 2013 op kenteken wordt gezet betaal je direct 7% bijtelling.
 
Last edited:
Goede middag

ik heb gevraagd aan rogier kroymans of het mogelijk was om dit jaar nog een contract te maken voor de aankoop van de tesla. dit was geen probleem, volgens mij kun je dan nog voordeel hebben van de0% bijtelling
 
Goede middag

ik heb gevraagd aan rogier kroymans of het mogelijk was om dit jaar nog een contract te maken voor de aankoop van de tesla. dit was geen probleem, volgens mij kun je dan nog voordeel hebben van de0% bijtelling
Nee, er wordt gekeken naar de datum waarop de auto op kenteken gezet wordt.

Je hebt 0% bijtelling zolang de auto maar in 2013 op kenteken gezet wordt, dat is dus allemaal geen probleem. 60 maanden 0% bijtelling en daarna 7%