TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

The Netherlands

Discussion in 'Europe -' started by widodh, Mar 29, 2012.

Tags:
  1. widodh

    widodh Model S 85 and 100D

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    6,397
    Location:
    Venlo, NL
    Dat hoeft ook niet, de Model S kan zelf 3-fase laden, omzetten is dan ook niet nodig :)
     
  2. wassenberg

    wassenberg Member

    Joined:
    Jan 10, 2012
    Messages:
    360
    goede avond,

    Ik heb nog eens nagedacht over 3 fase laden. Persoonlijk verwacht ik dat het makkelijker is om een gewone 230 v lader te hebben ....waarom:

    - In de praktijk zal het vaak op bij-laden neerkomen.
    - Ga je ergens op bezoek verderweg, is de kans dat ze 380 V beschikbaar hebben kleiner
    - Mocht je een verlengkabel nodig hebben, heeft iedereen wel een 230 v haspel beschikbaar
    - je kunt de groepen in huis mooi verdelen...auto-wasmachine/droger - kookplaat, ik denk dat dit in de praktijk nodig is. Ga maar na, je komt thuis van het werk , je laad de auto op, en tegelijkertijd word er gekookt en gewassen. dus de stroom kan niet allemaal naar de auto.

    Groet G Wassenberg
     
  3. Fuzzylogic

    Fuzzylogic EU Sport 359 & S94

    Joined:
    Jun 23, 2009
    Messages:
    353
    Location:
    The Netherlands
    De mogelijkheid tot 3 fase laden betekent niet, dat je niet op een fase kunt laden.
    Tussen de fasen onderling is wel een spanning van 380-400 Volt, maar tussen fase 1,2,3 en nul is de spanning 230Volt

    Als er 3x 10kW laders in de Model S zitten, dan kan je max met 43 A op een fase laden, in de praktijk zal dit echter 32 A zijn.
    Dus gewoon in het stopkontakt moet geen probleem zijn.

    Voor dat laatste probleem kan wel een oplossing gevonden worden.
    Ik laad thuis met 25A de roadster op (1 fase), mijn EVSE houdt vervolgens de max stroom op die fase in de gaten, en als er meer verbruikers worden aan gezet, zal de laadstroom naar de roadster automatisch worden teruggeregeld.
     
  4. wassenberg

    wassenberg Member

    Joined:
    Jan 10, 2012
    Messages:
    360
    goede avond,

    hoe werkt die evse? Ik weet idd dat 3 fase een spanning onderling hebben van 400 V, wanneer deze evse ook de 3-fase lader kan verminderen in stroom is dit wel een goede oplossing voor mij.

    alvast bedankt. G Wassenberg
     
  5. widodh

    widodh Model S 85 and 100D

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    6,397
    Location:
    Venlo, NL
    Hij heeft deze EVSE zelf gebouwd.

    Ik ben hier zelf ook mee bezig, maar ben nog niet echt ver.

    In mijn meterkast hangt deze meter: 3 fase energieteller 65 A, LCD - Wissel-, draaistroomteller - Conrad Electronic

    Daar is dan precies uit te lezen hoe veel A er verbruikt wordt. De EVSE kan die waardes uitlezen en op basis daarvan de auto instructies geven minder hard te gaan laden.

    Ik heb 3x40A thuis en kan de Model S dus met 3x32A opladen, maar zodra ik ga koken en de oven aan zet zal de Model S een tikkie terug moeten. De EVSE zal dit dan detecteren en terug schakelen (Allemaal theorie!)

    Maar de Model S kan ook prima enkel-fase laden, in een normaal stopcontact prikken is geen probleem! Het voordeel is echter dat je 3-fase kan laden wanneer je dit juist wil!
     
  6. Wiebe

    Wiebe Member

    Joined:
    Apr 21, 2012
    Messages:
    573
    Location:
    Baarn
    Allen,

    Kan iemand mij iets vertellen over de geschatte levertijd van een Model S (met de grootste batterij) in NL? Ik heb al een paar keer gemaild met Tesla via hun site: geen antwoord. Voor mij komt het er op neer dat ik de auto in 2013 moet hebben. Is dat realistisch als ik nu nog moet intekenen?

    Ik hoop dat jullie iets meer kunnen vertellen dat het uitermate zwijgzame Tesla. Ik vind het prachtige auto's maar ik stoor me eerlijk gezegd aan de nevelen waar men zich in hult.

    Alvast dank, Wiebe
     
  7. Adm

    Adm Active Member

    Joined:
    Jun 7, 2010
    Messages:
    1,521
    Location:
    The Netherlands
    Hallo Wiebe,

    Ik denk dat het geen probleem is om in 2013 een Model S te rijden. De wachtlijst is nog niet dermate lang dat als je nu inschrijft dat je naast de boot valt. Je kunt ook kiezen om kontakt met Athlon Car Lease op te nemen die 150 Model S'sen gereserveerd hebben (voor heel Europa) waarvan er de helft al besproken zijn.
    Je kunt natuurlijk ook gelijk kontakt opnemen met het filiaal in Eindhoven: Tesla Benelux | Tesla Store Locations | Tesla Motors Tel. 0499-462993
     
  8. szh

    szh Member

    Joined:
    Feb 24, 2012
    Messages:
    183
    Location:
    Rotterdam R696
    De mail die ik van Tesla heb ontvangen:

    De Signature zal vanaf het eerste kwartaal 2013 leverbaar worden, de algemene productie verwacht ik vanaf midden tweede kwartaal. Deze herfst verwachten we een aantal mogelijkheden om de wagens te testen en te configureren.

    Een upgrade naar Signature is ten alle tijde mogelijk. Zolang ze niet uitverkocht zijn. We zitten nu al ver over de helft van de 500 beschikbare Signatures.
     
  9. wassenberg

    wassenberg Member

    Joined:
    Jan 10, 2012
    Messages:
    360
    goede avond,

    wanneer ik het goed begrijp, word de tesla pas in de herst afgeleverd ?? Weet iemand of dit ook geld voor de reserveringshouders, of geld dit alleen voor de laatste reserveringen ? groet g wassenberg
     
  10. Adm

    Adm Active Member

    Joined:
    Jun 7, 2010
    Messages:
    1,521
    Location:
    The Netherlands
    Zoals ik het begrijp komt er deze herfst één of meerdere demo's, maar de levering in Europa begint pas eerste kwartaal 2013 voor de signature's en derde kwartaal 2013 voor de normale versie's.
     
  11. widodh

    widodh Model S 85 and 100D

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    6,397
    Location:
    Venlo, NL
    Derde kwartaal? Het wordt wel constant naar achteren geschoven zeg, pff.

    Mij werd in Geneve nog verteld dat ik hem in Maart 2013 uiterlijk wel zou hebben, de sigs zouden in Januari van de band af rollen.
     
  12. jetje

    jetje rkc waalwijk

    Joined:
    Apr 23, 2012
    Messages:
    739
    Location:
    noord brabant
    even tussendoor over opladen. ik heb mijn siganture nu 7 maanden geleden gereserveerd sta vrij hoog in nederland volgens tesla.
    laden doe ik lekker op een voor electrische auto's geresveerde parkeerplaats bij mij voor de deur. aangevraagd via Stichting e-laad plaatst oplaadpunten voor elektrische auto's door heel Nederland
    kost niks en de stroom is nu nog gratis daarna gereduceerd tarief.
    een tesla stelen ben ik niet zo bang voor want hij is geheel op naam geregistreed incl. de track en trace die er standaard op zit.
    het aanvragen is wel een traject van 6 maanden maar ja we moeten toch nog wel even wachten.

    ik heb de stichting en de gemeente dus gevraagd even te wachten met plaatsen want anders kan/mag ik mijn huidige auto niet voor de deur parkeren
     
  13. jetje

    jetje rkc waalwijk

    Joined:
    Apr 23, 2012
    Messages:
    739
    Location:
    noord brabant
    nieuw hier

    goede dag heren/mede tesla liefhebbers en of reserveringhouders

    ik ga de tesla zakelijk kopen en prive ook rijden, het is wel even afwachten met de bijtelling aangezien er geruchten gaan dat deze van 0% naar 7% gaat! maar ach dat lossen we dan wel weer op.
    wat betreft het laden heb ik na wat contacten bij mijn gemeente aangesproken/ingelicht te hebben stichting elaad ingeschakeld voor een laadpunt bij mij voor de deur Stichting e-laad plaatst oplaadpunten voor elektrische auto's door heel Nederland
    deze plaatsen een laadpaal voor de deur met goedkeuring van de gemeente! stroom is voorlopig nog gratis en parkeren vervolgens ook en de paal plaatsen ook. dit is wel een traject van 6 maanden aangezien het de gemeenteraad moet passeren. dus van te voren de gemeente inlichten kan geen kwaad.

    verder hoor ik in engeland dat de signature echt begin 2013 komt maar als je hem incl. alle opties neemt (performance,pano dak,kinderstoeltjes) je bij het 2e transport zit. maar dat zijn geruchten.
    nu denk ik dat ik blij mag zijn als ik hem in april voor de deur heb staan
     
  14. Adm

    Adm Active Member

    Joined:
    Jun 7, 2010
    Messages:
    1,521
    Location:
    The Netherlands
    Sorry Wido, typfoutje: 2e kwartaal.
     
  15. jcstp

    jcstp Active Member

    Joined:
    Feb 7, 2011
    Messages:
    1,627
    Location:
    Belgium
    Ecotricity Electric Highway


     
  16. widodh

    widodh Model S 85 and 100D

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    6,397
    Location:
    Venlo, NL
    #36 widodh, Apr 24, 2012
    Last edited: Apr 24, 2012
    Als je de auto uiterlijk 2013 ten naam stelt betaal je 60 maanden 0% bijtelling, daarna ga je 7% bijtelling betalen.

    Als de auto NA 2013 op kenteken wordt gezet betaal je direct 7% bijtelling.
     
  17. wassenberg

    wassenberg Member

    Joined:
    Jan 10, 2012
    Messages:
    360
    Goede middag

    ik heb gevraagd aan rogier kroymans of het mogelijk was om dit jaar nog een contract te maken voor de aankoop van de tesla. dit was geen probleem, volgens mij kun je dan nog voordeel hebben van de0% bijtelling
     
  18. widodh

    widodh Model S 85 and 100D

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    6,397
    Location:
    Venlo, NL
    Nee, er wordt gekeken naar de datum waarop de auto op kenteken gezet wordt.

    Je hebt 0% bijtelling zolang de auto maar in 2013 op kenteken gezet wordt, dat is dus allemaal geen probleem. 60 maanden 0% bijtelling en daarna 7%
     
  19. ernst

    ernst 't is een grijze.

    Joined:
    Nov 1, 2010
    Messages:
    41
    En hoe werkt het voor een roadster die in 2011 te naam is gesteld? Blijft die nu vrij of is dit ook slechts voor 60 maanden?
     
  20. widodh

    widodh Model S 85 and 100D

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    6,397
    Location:
    Venlo, NL
    Volgens mij blijft die het 0% bijtellingstarief houden zolang de tenaamstelling niet veranderd.
     

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC