Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

The Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
even tussendoor over opladen. ik heb mijn siganture nu 7 maanden geleden gereserveerd sta vrij hoog in nederland volgens tesla.
laden doe ik lekker op een voor electrische auto's geresveerde parkeerplaats bij mij voor de deur. aangevraagd via Stichting e-laad plaatst oplaadpunten voor elektrische auto's door heel Nederland
kost niks en de stroom is nu nog gratis daarna gereduceerd tarief.
een tesla stelen ben ik niet zo bang voor want hij is geheel op naam geregistreed incl. de track en trace die er standaard op zit.
het aanvragen is wel een traject van 6 maanden maar ja we moeten toch nog wel even wachten.

ik heb de stichting en de gemeente dus gevraagd even te wachten met plaatsen want anders kan/mag ik mijn huidige auto niet voor de deur parkeren

Jetje, begrijp ik het goed dat je de oplaadpaal al hebt besteld bij e-laad terwijl je Tesla nog in bestelling is? Is dan alleen de reserving voldoende om de paal aan te vragen?

Dank, Wiebe
 
Last Call 85 Model S Signature editions still left

Received this email some minutes ago:

Beste Roadster eigenaren / Model S reserveerders,

Zoals wij menigeen van u hebben beloofd willen wij u hierbij laten weten dat er op dit moment nog 85! Model S Signature editions zijn.

Mocht u dus als 1 van de eersten de Model S willen rijden is dit ongeveer het moment om dat te beslissen.
Ook kunt u nu dus nog uw Model S reservering omzetten naar Model S Signature indien gewenst.

Voor vragen kunt u ons natuurlijk altijd bereiken.



Dear Roadster owners / Model S reservation holders,

Like we have promised some of you we hereby like to inform you that there are only 85! Model S Signature editions left at this moment.

If you would like to be 1 of the first to get your Model S, this would be the moment to make that decision.
This would also be the moment to change your Model S reservation into Model S Signature if desired.

Please contact us if you have any questions at all.
 
+1 wido! I don't see any point in upgrading, too.

Signature delivery might be a few days or weeks earlier than the general production cars. Ordering a sig right now lets you overtake the queue of ~900 general production cars, though - that#s worth 5 weeks of production when the Fremont Factory runs at full speed in 2013, and 50% of production is assigned to overseas markets.
Not really worth the extra cash.

Met vriendelijke groeten
Volker
 
Hallo, nieuw hier op dit forum. Volg Tesla al sinds 2006 en heb eind maart 2009 mijn Model S besteld (p34). Ik lees hier dat de planning voor levering van de eerste europese p-serie pas 2e kwartaal 2013 wordt. Je geduld wordt zo wel erg op de proef gesteld, ik had toch gehoopt dat het januari/februari zou worden. Begon toch even te twijfelen na dat mailtje over upgraden naar een Signature.

Weet iemand in hoeverre Tesla heeft bevestigd dat de euro Model S geschikt gemaakt wordt voor 3-fase laden? Ik zie wel dat diverse mensen er al vanuit gaan en zich voorbereiden op 3-fase maar een formele bevestiging van Tesla zou toch prettig zijn.
 
Dank voor je antwoord, dat had ik even gemist. Ben benieuwd of er voor 3fase ook een single- of twincharger optie komt.
Zo ver we nu weten komt er een derde charger in de Model S zodat we per fase één lader hebben.

3x32A moet dan ook mogelijk zijn.

Overigens wel interessant over E-Laad, mijn collega moet een E-Laad paal hebben om te kunnen laden bij zijn huis in het centrum van Middelburg, mooi om te weten dat we hem eerder kunnen aanvragen!
 
Hallo allemaal. Ik heb net een Model S Signature Performance besteld. Het mailtje van gisteren trok me over de streep, ik zat al een tijdje te dubben en het moest er maar eens van komen.

Maar wat me vooral trekt in de Model S is de volledig zero emission, de snelheid en de praktische bruikbaarheid.
 
Last edited:
Iemand ervaringen met het plaatsen van laadpalen in garage's? Dit doet e-laad namelijk niet. De garage is ook niet direct verbonden aan mijn huis zelf. Het zit er ongeveer 25-35 meter vandaan.
Als het vanuit je huis komt zou ik er voor kiezen de meterkast naar 3x25A te laten upgraden in plaats van de 1x40A die je nu waarschijnlijk hebt.

Dan zou ik een 5x2.5mm2 kabel leggen naar de schuur zodat je de Model S met 3x16A kan opladen, ofwel 11kW. Dat zorgt voor een volle accu in zo'n 8 uur.
 
@widodh:
Ja een derde charger is waarschijnlijk de meest eenvoudige en efficiente oplossing. Zal wel wat meer kosten vrees ik. Ik ben niet zo'n elektricien maar 5x2,5 is waarschijnlijk 3 fase draden, een neutraal en een aardedraad?
Leuk om te weten dat jullie in Middelburg met een laadpunt bezig zijn. Ik kom oorspronkelijk uit Zeeland en heb in Middelburg op school gezeten. Handig bij een tripje Zeeland met de S!
 
Widodh, aller eerst goed idee voor deze Dutch Topic.

Ik wil even reageren op het advies van het trekken van één 5 X 2,5 mm2 kabel naar de schuur. Ten eerste ik zou in dit geval bij aanschaf van één Model S Performance gaan voor een zwaardere installatie van 3 X 35 Amp en minimaal een kabel trekken van 5 X 4 mm2 en afhankelijk van de afstand zelfs gaan voor een 5 X 6mm2 kabel. ( ongeveer 10 Amp per mm2 )
Iemand die één performance aanschaft moet niet gaan beknibbelen op kabel en installatie denk ik, zo iemand wil ook snel laden en mijn ervaring is dat je toch het meest thuis aan het net hangt.
Ja het kost iets meer aan vaste lasten per maand maar ik denk niet dat je daar van wakker ligt bij aanschaf van deze auto. Zo iemand gaat voor de top in electrisch rijplezier!

Met vriendelijke groet
 
Hallo,

korte introductie :

ben als automotive consultant werkzaam en sind 1. rit in 2008 met echte e-Autos zoals de Tesla en eRuf ook als ware petrolhead om. Deze autos zijn "elektriserend" !

Alle nederlandse Teslarijders zou ik graag, aktief als markertingpartner, opmerkzaam willen maken op ons fraaie event in de herfst. De Bertha Benz Challenge 2012.



Op wens van bekende duitse Teslisten zoals Rafael de Mestre ( in 80 dagen elektrisch om de wereld) zullen deelnemers op 16.09 voor meer dan 30.000 motorsport
toeschouwers op de Hockheimring kunnen zoomen ! Bij elkaar een 3 daags topprogramma. Doe ook mee en meld u het beste direkt aan. De startplaatsen zullen snel weg zijn............

Flashy video van Rafael de Mestre:

http://www.youtube.com/watch?v=Yfx2NejRoKQ



Alle Infos vind u hier :

Aktuell


Of ook op aanvraag bij mij via PN.

e-groeten,

S.
 
Last edited:
Widodh, aller eerst goed idee voor deze Dutch Topic.

Ik wil even reageren op het advies van het trekken van één 5 X 2,5 mm2 kabel naar de schuur. Ten eerste ik zou in dit geval bij aanschaf van één Model S Performance gaan voor een zwaardere installatie van 3 X 35 Amp en minimaal een kabel trekken van 5 X 4 mm2 en afhankelijk van de afstand zelfs gaan voor een 5 X 6mm2 kabel. ( ongeveer 10 Amp per mm2 )
Iemand die één performance aanschaft moet niet gaan beknibbelen op kabel en installatie denk ik, zo iemand wil ook snel laden en mijn ervaring is dat je toch het meest thuis aan het net hangt.
Ja het kost iets meer aan vaste lasten per maand maar ik denk niet dat je daar van wakker ligt bij aanschaf van deze auto. Zo iemand gaat voor de top in electrisch rijplezier!

Met vriendelijke groet
Ik heb zelf 5G6 (2x zelfs) naar mijn schuur getrokken, zo kan ik de Model S met 3x32A opladen. Mijn huis heeft ook 3x40A liggen, dus dat is voldoende.

5G2.5 zou echter al voldoende zijn voor de meeste mensen zodat ze met 3x16A kunnen opladen.