TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

The Netherlands

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by widodh, Mar 29, 2012.

Tags:
  1. Wiebe

    Wiebe Member

    Joined:
    Apr 21, 2012
    Messages:
    573
    Location:
    Baarn
    Jetje, begrijp ik het goed dat je de oplaadpaal al hebt besteld bij e-laad terwijl je Tesla nog in bestelling is? Is dan alleen de reserving voldoende om de paal aan te vragen?

    Dank, Wiebe
     
  2. Wiebe

    Wiebe Member

    Joined:
    Apr 21, 2012
    Messages:
    573
    Location:
    Baarn
    Begrijp ik het goed (zie post Jetje) dat je een laadpaal al kunt aanvragen als je de Tesla in bestelling hebt? Geldt dit ook als je slechts de reservering hebt gedaan? Graag info, ben benieuwd!
     
  3. jetje

    jetje rkc waalwijk

    Joined:
    Apr 23, 2012
    Messages:
    739
    Location:
    noord brabant
    ja de reservering is genoeg om de laadpaal aan te vragen

    de reservering is genoeg om via elaad alles aan te vragen
     
  4. LuckyLuke

    LuckyLuke Model S P90DL

    Joined:
    Dec 14, 2011
    Messages:
    2,234
    Location:
    Eindhoven, The Netherlands
    Last Call 85 Model S Signature editions still left

    Received this email some minutes ago:

     
  5. widodh

    widodh Model S 85 and 100D

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    6,573
    Location:
    Venlo, NL
    Zolang er geen duidelijkheid is over de verschillen in levertijd zie ik het voordeel in een Signature niet. Ik heb ook een laag nummer, dus ik denk dat het allemaal weinig gaat uit maken in Europa.
     
  6. VolkerP

    VolkerP EU Model S P-37

    Joined:
    Jul 6, 2011
    Messages:
    2,464
    Location:
    Germany
    +1 wido! I don't see any point in upgrading, too.

    Signature delivery might be a few days or weeks earlier than the general production cars. Ordering a sig right now lets you overtake the queue of ~900 general production cars, though - that#s worth 5 weeks of production when the Fremont Factory runs at full speed in 2013, and 50% of production is assigned to overseas markets.
    Not really worth the extra cash.

    Met vriendelijke groeten
    Volker
     
  7. Dww

    Dww Member

    Joined:
    May 10, 2012
    Messages:
    40
    Location:
    Den Haag, The Netherlands
    Hallo, nieuw hier op dit forum. Volg Tesla al sinds 2006 en heb eind maart 2009 mijn Model S besteld (p34). Ik lees hier dat de planning voor levering van de eerste europese p-serie pas 2e kwartaal 2013 wordt. Je geduld wordt zo wel erg op de proef gesteld, ik had toch gehoopt dat het januari/februari zou worden. Begon toch even te twijfelen na dat mailtje over upgraden naar een Signature.

    Weet iemand in hoeverre Tesla heeft bevestigd dat de euro Model S geschikt gemaakt wordt voor 3-fase laden? Ik zie wel dat diverse mensen er al vanuit gaan en zich voorbereiden op 3-fase maar een formele bevestiging van Tesla zou toch prettig zijn.
     
  8. LuckyLuke

    LuckyLuke Model S P90DL

    Joined:
    Dec 14, 2011
    Messages:
    2,234
    Location:
    Eindhoven, The Netherlands
  9. Dww

    Dww Member

    Joined:
    May 10, 2012
    Messages:
    40
    Location:
    Den Haag, The Netherlands
    Dank voor je antwoord, dat had ik even gemist. Ben benieuwd of er voor 3fase ook een single- of twincharger optie komt.
     
  10. widodh

    widodh Model S 85 and 100D

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    6,573
    Location:
    Venlo, NL
    Zo ver we nu weten komt er een derde charger in de Model S zodat we per fase één lader hebben.

    3x32A moet dan ook mogelijk zijn.

    Overigens wel interessant over E-Laad, mijn collega moet een E-Laad paal hebben om te kunnen laden bij zijn huis in het centrum van Middelburg, mooi om te weten dat we hem eerder kunnen aanvragen!
     
  11. Right_Said_Fred

    Right_Said_Fred Moderator

    Joined:
    May 11, 2012
    Messages:
    2,519
    Location:
    Gorinchem, Netherlands
    #51 Right_Said_Fred, May 11, 2012
    Last edited: Sep 21, 2012
    Hallo allemaal. Ik heb net een Model S Signature Performance besteld. Het mailtje van gisteren trok me over de streep, ik zat al een tijdje te dubben en het moest er maar eens van komen.

    Maar wat me vooral trekt in de Model S is de volledig zero emission, de snelheid en de praktische bruikbaarheid.
     
  12. szh

    szh Member

    Joined:
    Feb 24, 2012
    Messages:
    184
    Location:
    Rotterdam R696
    Iemand ervaringen met het plaatsen van laadpalen in garage's? Dit doet e-laad namelijk niet. De garage is ook niet direct verbonden aan mijn huis zelf. Het zit er ongeveer 25-35 meter vandaan.
     
  13. Right_Said_Fred

    Right_Said_Fred Moderator

    Joined:
    May 11, 2012
    Messages:
    2,519
    Location:
    Gorinchem, Netherlands
    #53 Right_Said_Fred, May 12, 2012
    Last edited: Sep 21, 2012
    E-laad zal dit inderdaad niet doen, want zo'n oplaadpunt moet voor iedereen toegankelijk zijn en dat is een garage niet (althans, ik neem aan dat het een privé garage is).
     
  14. widodh

    widodh Model S 85 and 100D

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    6,573
    Location:
    Venlo, NL
    Als het vanuit je huis komt zou ik er voor kiezen de meterkast naar 3x25A te laten upgraden in plaats van de 1x40A die je nu waarschijnlijk hebt.

    Dan zou ik een 5x2.5mm2 kabel leggen naar de schuur zodat je de Model S met 3x16A kan opladen, ofwel 11kW. Dat zorgt voor een volle accu in zo'n 8 uur.
     
  15. Dww

    Dww Member

    Joined:
    May 10, 2012
    Messages:
    40
    Location:
    Den Haag, The Netherlands
    @widodh:
    Ja een derde charger is waarschijnlijk de meest eenvoudige en efficiente oplossing. Zal wel wat meer kosten vrees ik. Ik ben niet zo'n elektricien maar 5x2,5 is waarschijnlijk 3 fase draden, een neutraal en een aardedraad?
    Leuk om te weten dat jullie in Middelburg met een laadpunt bezig zijn. Ik kom oorspronkelijk uit Zeeland en heb in Middelburg op school gezeten. Handig bij een tripje Zeeland met de S!
     
  16. Texla

    Texla Member

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    59
    Widodh, aller eerst goed idee voor deze Dutch Topic.

    Ik wil even reageren op het advies van het trekken van één 5 X 2,5 mm2 kabel naar de schuur. Ten eerste ik zou in dit geval bij aanschaf van één Model S Performance gaan voor een zwaardere installatie van 3 X 35 Amp en minimaal een kabel trekken van 5 X 4 mm2 en afhankelijk van de afstand zelfs gaan voor een 5 X 6mm2 kabel. ( ongeveer 10 Amp per mm2 )
    Iemand die één performance aanschaft moet niet gaan beknibbelen op kabel en installatie denk ik, zo iemand wil ook snel laden en mijn ervaring is dat je toch het meest thuis aan het net hangt.
    Ja het kost iets meer aan vaste lasten per maand maar ik denk niet dat je daar van wakker ligt bij aanschaf van deze auto. Zo iemand gaat voor de top in electrisch rijplezier!

    Met vriendelijke groet
     
  17. Senninha

    Senninha Member

    Joined:
    May 18, 2012
    Messages:
    50
    #57 Senninha, May 18, 2012
    Last edited: May 22, 2012
    Hallo,

    korte introductie :

    ben als automotive consultant werkzaam en sind 1. rit in 2008 met echte e-Autos zoals de Tesla en eRuf ook als ware petrolhead om. Deze autos zijn "elektriserend" !

    Alle nederlandse Teslarijders zou ik graag, aktief als markertingpartner, opmerkzaam willen maken op ons fraaie event in de herfst. De Bertha Benz Challenge 2012.



    Op wens van bekende duitse Teslisten zoals Rafael de Mestre ( in 80 dagen elektrisch om de wereld) zullen deelnemers op 16.09 voor meer dan 30.000 motorsport
    toeschouwers op de Hockheimring kunnen zoomen ! Bij elkaar een 3 daags topprogramma. Doe ook mee en meld u het beste direkt aan. De startplaatsen zullen snel weg zijn............

    Flashy video van Rafael de Mestre:

    http://www.youtube.com/watch?v=Yfx2NejRoKQ



    Alle Infos vind u hier :

    Aktuell


    Of ook op aanvraag bij mij via PN.

    e-groeten,

    S.
     
  18. widodh

    widodh Model S 85 and 100D

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    6,573
    Location:
    Venlo, NL
    Ik heb zelf 5G6 (2x zelfs) naar mijn schuur getrokken, zo kan ik de Model S met 3x32A opladen. Mijn huis heeft ook 3x40A liggen, dus dat is voldoende.

    5G2.5 zou echter al voldoende zijn voor de meeste mensen zodat ze met 3x16A kunnen opladen.
     
  19. LuckyLuke

    LuckyLuke Model S P90DL

    Joined:
    Dec 14, 2011
    Messages:
    2,234
    Location:
    Eindhoven, The Netherlands
  20. The Froq

    The Froq Member

    Joined:
    Feb 24, 2012
    Messages:
    408

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC