Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

The Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
ik bel meestal met engeland! en dan aldaar een bekende :biggrin:
met eindhoven hem ik nog nooit gebeld en ben er ook nog nooit binnen geweest!
ik denk dat je niet moet kijken naar het aantal bestellingen in europa en de productie want europa is voor de us maar een lastig geval!
en in de us hebben ze al bijna een half jaar 100% productie vol dus daar hebben ze hun handen al vol aan 2012 en 2013
ik las pas ook een vraag op een ander blog over de prijs voor europa en heb ook n
ik ben over het algemeen zeer optimistisch en ga er dus ook gewoon van uit dat ik een kertboom moet kopen waar een tesla onder past! zo i zo hoop ik hem snel te krijgen
want stichting e-laad plaatst komende week de lader voor mijn deur en dan mag in de parkeerplaats voor mijn huis niet gebruiken met mijn audi :crying:
 
ik bel meestal met engeland! en dan aldaar een bekende :biggrin:
met eindhoven hem ik nog nooit gebeld en ben er ook nog nooit binnen geweest!
ik denk dat je niet moet kijken naar het aantal bestellingen in europa en de productie want europa is voor de us maar een lastig geval!
en in de us hebben ze al bijna een half jaar 100% productie vol dus daar hebben ze hun handen al vol aan 2012 en 2013
ik las pas ook een vraag op een ander blog over de prijs voor europa en heb ook n
ik ben over het algemeen zeer optimistisch en ga er dus ook gewoon van uit dat ik een kertboom moet kopen waar een tesla onder past! zo i zo hoop ik hem snel te krijgen
want stichting e-laad plaatst komende week de lader voor mijn deur en dan mag in de parkeerplaats voor mijn huis niet gebruiken met mijn audi :crying:

Ik lees mijn bericht terug en denk "wat heb ik gedronken" er klopt echt niks van dus vandaar even vertaald naar goed Nederlands:biggrin:

Ik bel altijd naar Engeland!Aldaar een bekende:biggrin:
Met Eindhoven heb ik nog nooit gebeld en ik ben er ook nog nooit binnen geweest (ondanks dat het maar 30 minuten rijden is)
Ik denk alleen niet dat je moet kijken naar de bestellingen in Europa en de productie capaciteit, Europa is voor de US maar een lastig geval!
En het aantal bestellingen in US is zoveel dat de productie al minimaal een half jaar vol is dus daar gaat 2012 en deels 2013, vervolgens komen daar ook steeds meer bestellingen bij


Ik ben over het algemeen zeer optimistisch en ga er dus ook gewoon van uit dat ik een kerstboom moet kopen waar een tesla onder past! Zo i zo hoop ik hem snel te krijgen
want stichting e-laad plaatst komende week de lader voor mijn deur en dan mag in de parkeerplaats voor mijn huis niet gebruiken met mijn Audi :crying:[/
 
Wat wel zo is, ik heb begin 2010 mijn aanbetaling gedaan. Ik zou het heel vreemd vinden als iemand in de VS met nummer 8XXX (noem maar wat) en zijn auto 3 maanden geleden gereserveerd heeft hem eerder krijgt.

Ik ga wel voor de 85kWh performance versie, dus het kan best zijn dat ik eerder aan de beurt ben.

Ik gok op:

- Founder US (Al begonnen)
- Signature US
- 85kWh US
- Signature Canada
- 85kWh Canada
- Deel general production US
- Sig EU
- 85kWh EU

Zodra ze op 85kWh US zitten gaat het denk ik al hard met de auto's en de productie.

Vergeet niet dat als er eenmaal 50 auto's per dag uit de fabriek komen ze met 250 werkbare dagen in een jaar ineens heel snel door die lijst heen zijn.

Ook is het nog zo, met 50 auto's per dag a zeg $80,000 heb je een omzet van $4,000,000

Elke dag dat je dus eerder kan afleveren is een dag geen rente betalen over 4 miljoen.
 
Dan ga je ervan uit dat ze enkele weken of maanden lang alleen maar voor de Europese markt produceren, en de U.S. productie stopzetten? Wellicht wil Tesla ook juist een minimum periode tussen de Signatures en de productiemodellen, vanwege de exclusiviteit van die eerste.
Ik ben erg benieuwd. Met al die berichten van de Amped tour en de eerste reviews wordt ons Europees geduld wel erg op de proef gesteld.
 
Vanuit 'Eindhoven' heb ik tot nu toe ook steeds gehoord dat de Signatures voor januari-februari in de planning staan en de gewone productieauto's voor eind tweede of begin derde kwartaal. Maar dat kan natuurlijk altijd nog veranderen, in positieve zin.

Het is in het belang van Tesla om zoveel mogelijk auto's te slijten in Nederland vóór 1 januari 2014. Vanaf dat moment gaat de bijtelling van 0% naar 7%. Dat is nog altijd niet enorm veel en een elektrische auto blijft aantrekkelijk (vergeleken met de 20 tot 25% die je voor niet-elektrische luxe sedans mag bijtellen), maar het aflopen van de 0%-regeling zal toch zeker nog een aantal last minute-orders opleveren en het is in Tesla's belang om die vóór 1 januari 2014 op kenteken te kunnen zetten (er zullen misschien zelf kopers zijn die hem alleen willen als de auto gegarandeerd vóór die datum wordt geleverd; moeten ze uiteraard wel zelf op tijd bestellen).
 
Het leveren van de Model S in Europa heeft niet zoveel met de productiecapaciteit te maken. De enige issues zullen het 3 fase oplaadsysteem zijn en de eventuele aanpassingen aan de verschillende landseisen.

Het is veel meer van belang dat na de afleverering er onderhoud geleverd moet worden op de auto's. Dat is pas bij een paar 100 auto's per land kostendekkend in te regelen. Onthoud, Tesla kan zich geen negatieve pers veroorloven.

Overigens heb ik in feb in de VS met een aantal medewerkers van Tesla gesproken (waaronder George B) er was weinig focus op Europa. Ze kenden de markt en wisten dat Nederland en Denemarken vanwege de fiscale voordelen aantrekkelijk waren.

Ze hebben echt hun handen vol met de verschillende evenementen, de aandacht lag toen op Model X, daarna weer terug op de Model S en nu op het uitleveren. Het blijft overigens bijzonder knap hoe ze ondanks de tegenslagen redelijk op schema blijven. Er is mij toen beloofd dat de Model S in feb 2013 geleverd zou worden.......

Wat ik overigens wel enorm mis is de saamhorigheid in Nederland. Ik zou graag eens een kop koffie ( of whiskey) met de andere reservationholders drinken!
 
Koffie

Dan regelen we toch een keer zo'n meeting! :smile:

Koffie is goed,lunch ook maar waar? Mijn voorkeur is lunch met koffie :biggrin:

Verder in europa komen ze meteen uit met alle accu opties! Dit in tegenstelling tot america.
En ook meer kleur en interieur opties, maar dit alles is afwachten en is wat mij verteld is.

Wel heb ik veel respecten waardering voor wat de jongens daar doen! En ook het schema wat ze volgen met de s
 
goede morgen,

Ook ik ben wel in voor een meeting met reserveringhouders. Waarom niet in eindhoven bij tesla ? , kan rogier kroymans ook eens zien met wie hij strakts te maken krijgt.

Kan overdag, maar wanneer ik voor mezelf praat is op een zaterdag-middag of zondag ook een goede optie.
 
Het leveren van de Model S in Europa heeft niet zoveel met de productiecapaciteit te maken. De enige issues zullen het 3 fase oplaadsysteem zijn en de eventuele aanpassingen aan de verschillende landseisen.

Het is veel meer van belang dat na de afleverering er onderhoud geleverd moet worden op de auto's. Dat is pas bij een paar 100 auto's per land kostendekkend in te regelen. Onthoud, Tesla kan zich geen negatieve pers veroorloven.

Overigens heb ik in feb in de VS met een aantal medewerkers van Tesla gesproken (waaronder George B) er was weinig focus op Europa. Ze kenden de markt en wisten dat Nederland en Denemarken vanwege de fiscale voordelen aantrekkelijk waren.

Ze hebben echt hun handen vol met de verschillende evenementen, de aandacht lag toen op Model X, daarna weer terug op de Model S en nu op het uitleveren. Het blijft overigens bijzonder knap hoe ze ondanks de tegenslagen redelijk op schema blijven. Er is mij toen beloofd dat de Model S in feb 2013 geleverd zou worden.......
Tesla heeft in Eindhoven (Son en Breugel) al een nieuwe garage ingericht enkele maanden terug waar ze ruimte hebben om de Model S ook te servicen.

Een paar maanden terug liep ik daar naar binnen en stond er stiekem een Model S!

Wel heeft Athlon Car Lease een bestelling voor 150 Model S'en staan en heeft ook de Rabobank een behoorlijk aandeel in Tesla (meen 1 ~ 2%), dus dat kan voor ons positief uitpakken.

Mij is wel verteld dat de uitlevering niet per definitie op nummer gaat lopen, maar dat ze per land in de EU gaan uitleveren om het makkelijk voor ze te houden. Laten we hopen dat NL dan vooraan staat!



Mijn bedrijf zit in Amstelveen. En we hebben goede koffie. Een man of 10 kan ik eenvoudig ontvangen......

Presentatie ruimte met beamer om :the revange of the electric car te kijken..
Vanuit Middelburg, mooie rit! :)
 
Count me in voor de meeting! Altijd leuk om gelijkgestemde "gekken" tegen te komen ;) dag/tijd maakt me niet zo veel uit, ben akelig flexibel.
( zou ook nog wel eens in een Roadster willen meerijden, heb er nog nooit in gezeten zelfs :redface: )

Logistiek zal het wel een complexe operatie zijn de auto's hier in .nl te krijgen vanuit CA, weet iemand hoe ze dat bij de Roadster gedaan hebben? Gedeelte van een boot gehuurd oid? Met welke frequentie? Hoe ging de uitlevering toen per land/reservering etc?

Kwa servicing denk ik dat ze dat vrij snel kunnen opschalen, de hal op het industrieterrein in Son is vrij ruim dacht ik (wel eens langs gereden, maar nooit binnen geweest), en meer dan rijklaar maken en vloeistoffen vullen etc zullen ze in het begin niet hoeven te doen.
 
Count me in voor de meeting! Altijd leuk om gelijkgestemde "gekken" tegen te komen ;) dag/tijd maakt me niet zo veel uit, ben akelig flexibel.
( zou ook nog wel eens in een Roadster willen meerijden, heb er nog nooit in gezeten zelfs :redface: )
Dan nemen we de Roadster toch gewoon mee! :)

Logistiek zal het wel een complexe operatie zijn de auto's hier in .nl te krijgen vanuit CA, weet iemand hoe ze dat bij de Roadster gedaan hebben? Gedeelte van een boot gehuurd oid? Met welke frequentie? Hoe ging de uitlevering toen per land/reservering etc?

Kwa servicing denk ik dat ze dat vrij snel kunnen opschalen, de hal op het industrieterrein in Son is vrij ruim dacht ik (wel eens langs gereden, maar nooit binnen geweest), en meer dan rijklaar maken en vloeistoffen vullen etc zullen ze in het begin niet hoeven te doen.
Ik sprak George Blankenship een maand terug in CA en hij vertelde me dat ze de Model S in Fremont bouwen, maar dat Nederland de 'hub' voor Europa wordt.

De auto's komen zonder accu naar NL, krijgen hier hun final check en accu pack waarna ze richting de klant gaan. Wellicht vanwege het gewicht laten ze de accu's direct vanuit Panasonic naar Nederland komen?

De Roadster werd deels in de VS en deels in de UK gebouwd, daar ging het allemaal met handwerk en niet echt te vergelijken.
 
Koffie is goed,lunch ook maar waar? Mijn voorkeur is lunch met koffie :biggrin:

Verder in europa komen ze meteen uit met alle accu opties! Dit in tegenstelling tot america.
En ook meer kleur en interieur opties, maar dit alles is afwachten en is wat mij verteld is.

Wel heb ik veel respecten waardering voor wat de jongens daar doen! En ook het schema wat ze volgen met de s

Ik sprak net nog met Tesla in Eindhoven en daar heeft men goede hoop dat de Europese Signatures in vrijwel alle kleuren geleverd kunnen worden.

Wat betreft een bijeenkomst: locatie, tijd, ik vind het al snel goed. Maar in het weekend zal het waarschijnlijk de meesten het beste uitkomen. Wel komen de vakanties er al snel aan, dus wellicht dat het over de zomer moet worden getild.

Eindhoven heeft als voordeel de Tesla-sfeer en eventuele bezienswaardigheden (geen idee wat ik kan verwachten eigenlijk). Amstelveen heeft als voordeel dat het wat meer ongedwongen/gemoedelijk zal zijn en we bijvoorbeeld die film kunnen bekijken. Maar dat kan misschien in Eindhoven ook.
 
Goede voorzet voor een Hollandsche Model S club! Count me in. Weekend werkt voor mij het beste. Ik woon vlakbij Eindhoven.
Misschien is het een idee om vast eens voorzichtig over een Model S rally voor volgend jaar zomer of herfst na te denken.
 
goede avond,

Volgens wat ik lees op dit forum komen de meeste van jullie uit brabant. Ik woon zelf in boekel (20 min vanaf eindhoven)

Wanneer dit juist is, zou het mooi zijn om daar bijeen te komen. Mits dat anderen natuurlijk geen probleem met de reistijd hebben.

Laat maar iets weten, eerst de plaats en dan de datum. Zal nog een hele klus worden, maar na de vakantie zal het zeker lukken.