Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

The Never Ending Quiz

This site may earn commission on affiliate links.
Een nieuwe topic geïnspireerd naar een jaren geleden opgerichte topic op het Belgische CCC Forum ( Camaro Custom Club Belgium ).

De bedoeling is om een beetje bij te leren aan de hand van weetjes, tips en trucs die we kunnen delen via een quiz.

Om niet al te ver af te dwalen in de vreemdste onderwerpen bepaalt een spelregel dat de vraag gerelateerd wordt aan Tesla, Elektrisch rijden en aanhorigheden.

De vraagsteller controleert de antwoorden en bepaalt wie de juiste oplossing geleverd heeft.
Misschien ook voor de 'winnaar' een Rep Punt ?

Deze laatste mag dan op zijn beurt een nieuwe vraag lanceren en zo gaan we verder.

Ik geef bij deze het startschot en draai voor de eerste vraag de klok een hele tijd achteruit… .

Meteen een tweeledige vraag:

Geef de exacte datum van lancering van de EERSTE elektrische auto én door wie werd hij ontworpen?
 
media_xll_2071361.jpg


Egger-Lohner C.3 Phaeton (hé... die kennen we ook als VW met SDiesel)

26 Juni 1898 ontworpen door Ferdinand Porsche

Maar... op basis van de theorieën van Faraday, heeft Sibrandus Stratingh al eerder een modelauto gemaakt... (maar daar heb ik geen exacte datum van... alleen dat dat rond 1850 was)

Volgende vraag:

Van welke planeet kwam Dr. Spock, en welke wens sprak hij uit als groet?
 
Last edited:
Ik daag je uit het juiste antwoord te geven:wink:

Als je de planeet goed hebt dan tel ik m al goed...

Kom op!

De eerste die het goed heeft krijgt een puntje...:smile:

De OP zag het al aankomen: "Om niet al te ver af te dwalen in de vreemdste onderwerpen bepaalt een spelregel dat de vraag gerelateerd wordt aan Tesla, Elektrisch rijden en aanhorigheden."

Maar vooruit, omdat het een enorme puntenstorm mijn kant op gaat leveren: Spock komt van Vulcan en groet met "live long and prosper".

Volgende vraag: Wanneer gaat de Tesla Model S Vehicle 2 Grid ondersteunen?
 
De OP zag het al aankomen: "Om niet al te ver af te dwalen in de vreemdste onderwerpen bepaalt een spelregel dat de vraag gerelateerd wordt aan Tesla, Elektrisch rijden en aanhorigheden."

Maar vooruit, omdat het een enorme puntenstorm mijn kant op gaat leveren: Spock komt van Vulcan en groet met "live long and prosper".

Volgende vraag: Wanneer gaat de Tesla Model S Vehicle 2 Grid ondersteunen?

Het was een instinkertje....de vraag was Dr. Spock (en niet mister Spock:tongue:)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Benjamin_Spock

Hij komt van de planeet Aarde:wink:....is geboren in Californië, net als de Tesla's die we rijden, dus met een beetje fantasie toch nog gerelateerd aan Tesla:biggrin:
 
Last edited: