Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Thuis laden met Mennekes / Type 2 via gewoon stopcontact?

This site may earn commission on affiliate links.
Goedenavond,

Ik heb vandaag mijn occasie Model S opgehaald en kwam tot de vaststelling dat er enkel een Mennekes Type 2 kabel bijgeleverd zit.

Kan ik hier gewoon een adaptertje op aansluiten voor een regulier stopcontact om thuis (traag) te laden?

Voor de volledigheid: we zijn momenteel aan het bouwen en zullen ca. over een half jaar verhuizen. Op deze nieuwe locatie zullen er twee Wall Connectors voorzien zijn, dus ik zoek de goedkoopst mogelijke tijdelijke oplossing om ‘s nachts toch wat te kunnen bijlagen.
Verder kan ik ook op het werk laden met een Destination Charger.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Goedenavond,

Ik heb vandaag mijn occasie Model S opgehaald en kwam tot de vaststelling dat er enkel een Mennekes Type 2 kabel bijgeleverd zit.

Kan ik hier gewoon een adaptertje op aansluiten voor een regulier stopcontact om thuis (traag) te laden?

Voor de volledigheid: we zijn momenteel aan het bouwen en zullen ca. over een half jaar verhuizen. Op deze nieuwe locatie zullen er twee Wall Connectors voorzien zijn, dus ik zoek de goedkoopst mogelijke tijdelijke oplossing om ‘s nachts toch wat te kunnen bijlagen.
Verder kan ik ook op het werk laden met een Destination Charger.
Bij de model S (of eigenlijk bij elke Tesla) hoort een mobile charger te zitten. Mobile Connector. Dus goed zoeken, de verkoper aanspreken of er zal vast wel iets te koop zijn.
 
Haha yes, beide reeds gecheckt … zonder resultaat.

Maar met de blauwe Mennekes-kabel ben ik dus niet veel ..? 😬
Dat is voor aan publieke niet-snelladers. Die hebben een stopcontact en geen kabel. Je steekt er de kleinste kant van jouw mennekens in.
Of voor aan je eigen laadpaal, mocht je er een zonder vaste kabel besteld hebben, wat ik afraad. Met kabel is wat slordiger, maar bij een met kabel, laten de meesten na een tijdje toch hun mennekens er in steken omdat het te omslachtig is om die steeds op te bergen en dat is dan even slordig.
 
Haha yes, beide reeds gecheckt … zonder resultaat.

Maar met de blauwe Mennekes-kabel ben ik dus niet veel ..? 😬
Hey,
Ik heb nog een fivari charger liggen die weg mag, kan je op alle bronnen aansluiten en vanuit deze lader kan je dan je type-2-kabel gebruiken.
4EC3FB63-52AB-47EB-8FCB-BFC921D548BA.jpeg
Grtn, Peter
 
  • Like
Reactions: JeroenM3LR2022
De Model S werd inderdaad af-fabriek geleverd met een Mobile Connector. Een type die overigens 3 fase stroom ondersteunde, wat handig is als je een rooie "krachtstroom" stekker in de garage hebt.

De huidige Universal Mobile Connector is goedkoper, maar ondersteunt geen 3 fasen:
 
Hoi, ik laad regelmatig met Shuko op... gaat goed. Alleen sinds een update van de sorftware (weet niet wanneer en of het app was of van auto) is de einddtijd van het laden "onbetrouwbaar". Met hoofdrekenen lukt het wel..... Iemand dezelfde ervaring?
 

Attachments

  • IMG_3492.PNG
    IMG_3492.PNG
    67.9 KB · Views: 164
  • IMG_3328.PNG
    IMG_3328.PNG
    68.8 KB · Views: 91
  • IMG_3325.PNG
    IMG_3325.PNG
    249.8 KB · Views: 132
Hoi, ik laad regelmatig met Shuko op... gaat goed. Alleen sinds een update van de sorftware (weet niet wanneer en of het app was of van auto) is de einddtijd van het laden "onbetrouwbaar". Met hoofdrekenen lukt het wel..... Iemand dezelfde ervaring?

Hoelang is die sessie? Hier is het altijd in het begin een hogere waarde maar na enkele minuten laden lijkt de eindtijd redelijk plausibel. Zal er eens op letten bij de volgende laadsessie.
 
Hoi, ik laad regelmatig met Shuko op... gaat goed. Alleen sinds een update van de sorftware (weet niet wanneer en of het app was of van auto) is de einddtijd van het laden "onbetrouwbaar". Met hoofdrekenen lukt het wel..... Iemand dezelfde ervaring?
Ik zie dat ie terug valt tot 9A. Misschien zit er een verlengkabel tussen, of veroorzaakt de kabel in de muur weerstand als ie warmer wordt.
 
Ik zie dat ie terug valt tot 9A. Misschien zit er een verlengkabel tussen, of veroorzaakt de kabel in de muur weerstand als ie warmer wordt.
Die 9A terugval is niet vanuit de auto, want anders zou het pijltje aan de rechterkant niet zichtbaar zijn. Dit zal handmatig op 9A gezet zijn verwacht ik. De auto geeft als max 10A aan. Ik vind eerder de 15A op schuko laden best aan de hoge kant :)
 
Die 9A terugval is niet vanuit de auto, want anders zou het pijltje aan de rechterkant niet zichtbaar zijn. Dit zal handmatig op 9A gezet zijn verwacht ik. De auto geeft als max 10A aan. Ik vind eerder de 15A op schuko laden best aan de hoge kant :)

Zo ver ik weet kan Schuko maar tot 13A. Dacht dat je enkel met een blauwe CEE stekker 16A kunt gebruiken.
 
De huidige Universal Mobile Connector is goedkoper, maar ondersteunt geen 3 fasen:
Ik gooi er even een beginnersvraag tussendoor... kreeg destijds bij m'n 3 die universal mobile connector waar al een schuko stekker aanzit, plus die onderste schuko adapter. Heb ik die laatste dan dus dubbel?
En ik heb geen 'camping stekker' erbij.