Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Thuislader (stopcontact) begint goed, maar valt daarna terug in snelheid

This site may earn commission on affiliate links.
Hi all,

Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat, wanneer ik check wat de laadstatus is, ik merk dat hij nog aan het laden is maar slechts met 6 a 7 km per uur (en dan staat ie op 6A). Ik ben erop gaan letten, en weet nu zeker dat wanneer de laadsessie begint, de snelheid (gewoon) ~21 km per uur is (13A). Ik ben er ook achter gekomen dat stekker uit/in stopcontact weinig helpt, echter wanneer ik de stekker uit/in mijn Tesla (M3) stop, dat wel vaak helpt (dan begint het laden weer met 21 km per uur). Is dit een vaker voorkomende klacht? Ik krijg een beetje het vermoeden dat er wellicht een los contactje zit bij het uiteinde van mijn thuislaadkabel (wellicht vervangen)? Bij een laadpaal heb ik nog geen issues gehad (maar ik moet bekennen dat ik daar ook bijna nooit laad).

Groet,
Kelvin
 
Wat al is aangehaald. Lange laadsessie creëren veel warmte waardoor het voltage afneemt en de auto op lagere snelheden gaat laden. Ik dacht dat dit gebeurd als het voltage onder de 220V zakt. De auto stopt dacht ik bij 210 of 200V.