Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tikkend geluid bij insturen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Korte check voor ik het gevecht met Tesla Service aanga: bij ver insturen (links en rechts) hoor ik een tikkend geluid uit de wielophanging komen. Bijvoorbeeld bij parkeren of in scherpe bochten.

De frequentie van de tikken loopt op met de snelheid van de auto. Alsof er een wasknijper met bierviltje aan de binnenkant van de velgen zit :-D

Het is alleen te horen bij relatief lage snelheden, maar dat komt volgens mij doordat er dan geen andere geluiden zijn die het tikken overstemmen.

Meer mensen die dit hebben? Is dit een Tesla dingetje?
 
Band maakt waarschijnlijk lichtjes contact met de wielkast. Misschien een clips die los zit waardoor bekleding enkele mm in de weg zit?
Die geluiden zaten er altijd al bij ICE-auto's, maar toen hoorden we het niet. Nu horen we zelfs of er wat roest op de remschijven zit ;-)
 
Update voor de geïnteresseerden: vandaag langs geweest bij het service centre. Daar hebben ze een “torque check “gedaan. Er bleek wat los te zitten en dat is nu gerepareerd. Echte details heb ik niet, maar ik ben heel blij dat het verholpen is