TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Tip: Antwerpen - SC Wilnsdorf

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by FVO, Feb 17, 2014.

1. FVO

FVO Active Member

Afgelopen zaterdag ben ik eens over en weer gereden naar Winterberg (via snellader Wilnsdorf) en omdat ik toch wat geschrokken was; bij deze mijn bevindingen ivm. verbruik.
    Omwille van de batterijgezondheid had ik hem (maar) tot 95% opgeladen (375km projected) en bleek niet zo'n super idee. De wind waaide wel hard (50 - 70km/h), maar draaide van Z naar ZW.
    Het stuk van Antwerpen naar Wilnsdorf is 315km en omdat ik onderweg vermoedde (had het niet op voorhand opgezocht) dat de route zou stijgen had ik uit voorzorg tussen Lummen en Aken zo'n 100km achter een vrachtwagen 90km/h gereden zodat ik op de projected range 90km reserve had. Dit bleek echt noodzakelijk!! Want voor de rest van de rit heb ik dan braaf 110km/h gereden en kwam aan aan de snellader met 20km resterend bereik...

Bij deze dus een gouden tip; als je vanuit Vlaanderen ten westen van de as Brussel-Antwerpen naar Wilnsdorf wil. Laad hem dan zeker vol en hou er rekening mee dat net na Keulen tot Wilnsdorf de route van 50m naar 430m stijgt.

2. widodh

widodh Model S R231 EU

Vanuit Middelburg naar Wilnsdorf is 385km, daarvoor wil ik nog een 22kW lader pakken. Ik kom NIET langs Oosterhout, want voor mij is het 100km korter om via Antwerpen en Heerlen te rijden. Dan kan ik ook beter een uurtje 22kW laden dan 100km om rijden.

Nog een goede tip in België? Anders wordt het in Heerlan bij de Renault dealer.

3. JoeNe

JoeNe EU P 1662

Op het circuit van Zolder kan je opladen. Daar moet je zelfs zo ver niet voor omrijden (maar wel een trage)

Oplaadpalen / Oplaadpunten / Auto opladen - Dit is de onafhankelijke website die alle oplaadpalen en oplaadpunten laat zien, ook via een app te benaderen vanuit de auto

Of deze in Hasselt :

Oplaadpalen / Oplaadpunten / Auto opladen - Dit is de onafhankelijke website die alle oplaadpalen en oplaadpunten laat zien, ook via een app te benaderen vanuit de auto

4. fivari

fivari Maker van de Fivari-charger

Die eerste is inderdaad een trage en de tweede is volgens mij niet publiek toegankelijk. Twee maanden geleden contacteerde ik de firma Kumpen en toen was men verwonderd dat die laadpaal als toegankelijk werd opgegeven.
    In Geel heb je zeker een 22 kW laadpaal op adres Werft, niet Markt. Bijna alle laadpalen op Zoek hier je EVA-oplaadpunt - Elektrische Voertuigen in Actie zijn 22 kW-palen, zeker die met een telenet WiFi verbinding.
    Voor Hasselt kijk je best op Waar opladen? | 4242. Daar zie je dat Hasselt een viertal laadpunten heeft. Geen idee van de vermogens.
    Er is ook nog het station van Hasselt, waar 6 laadpalen staan met 22 kW type 2, maar die laadpalen doen aan lastmanagement waardoor de laadtijd wel eens langer zou kunnen uitvallen dan ingeschat.
    Mocht je denken aan de Ikea te Luik: dit zijn zeker geen 22 kW-palen, zelfs geen 11 kW had ik de indruk.
    Tot slot heb je ook de laadpalen in het winkelcentrum Maasmechelen Village. Ik heb ze nog niet getest, maar volgens dit forum zijn het 22 kW-palen. Zetellaan 100, B-3630 Maasmechelen ofhttp://www.maasmechelenvillage.com/nl/services-toerisme/village-faciliteiten/oplaadpalen. Te activeren met de laadpas van TheNewMotion (lovetoload)
    Oplaadpalen-940x360-NEW.jpg

5. JoeNe

JoeNe EU P 1662

Voor die van 4242 heb je een Belgisch GSM nummer nodig. Of iemand die ze voor jou wil activeren. PM me maar moest je daarvoor kiezen. Ikea te Luik is hetzelfde systeem, alleen kan je daar ook binnen een pas gaan ophalen.

6. leysfi

leysfi Member

Wat bedoel je met "is hetzelfde systeem", Joene?
    Bedoel je daarmee dat je ook eerst ergens een account op een website kunt of moet aanmaken?
    Ik vind dat namelijk niet op de Ikea website.

Of bedoel je dat het daar ook gaat met die 4242 account?

7. JoeNe

JoeNe EU P 1662

Voor 4242 heb je eigenlijk geen account nodig. Alleen een Belgisch telefoonnummer dat berichten stuurt naar 4242 om de laadbeurt te starten en te stoppen.
    Maar voor een Nederlander is een Belgisch nummer niet altijd evident. Daarom dat ik het wou benadrukken.

En zowel de ikea laadpalen als die laadpalen in Hasselt gebruiken 4242 om de sessies te starten : Waar opladen? | 4242
    Buiten dat je bij Ikea ook bij een medewerker een laadpas kan halen om de sessie rechtstreeks op de paal te starten.

8. pwillemse78

pwillemse78 Member

is Maasmechelen op de route? daar kun je gratis 22kw laden, terwijl je een soepje eet bij de outlet...

9. Billy

Billy Member

Momenteel kun je hier nog voor niks laden (naar ik heb begrepen tot eind deze maan). De pas heb je niet eens nodig. Even verderop ligt de Decathlon daar staat er ook 1. Handig als je nog iets nodig hebt voor de wintersport...:biggrin:

10. kbekaert

kbekaert EU P360 vin 17969

de 4242 palen in Hasselt zijn vermoedelijk (1 zeker) allemaal 230V13A1fase paaltjes dus meer geschikt voor het laden van fietsen dan tesla's (tenzij je een nachtjes blijft) de 4242 palen bij Ikea Luik zij 400V16A3fase.

Share This Page