Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tips voor als het vriest...

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt. De stoelverwarming van de passagier staat ook altijd aan maar voelt nooit warm aan als ik alleen rij.

Ik zie trouwens in visible tesla dat wanneer je de verwarming op zet, automatisch het icoontje van de voorruit verwarming opspringt.

De icoontjes geven de status van de vooruit en achteruit verwarming wel weer, maar je hebt er (nog) geen controle over.
"It will display the status of the front and rear defrosters, but it cannot control them."

- - - Updated - - -

Ik gebruik Visible Tesla al een hele tijd en dat werkt prima. Heel soms werkt het niet maar dan kan ik ook geen verbinding maken met de Tesla app..
.....

Na hoeveel tijd werkt het wel weer? En heb je dan veel gebruikt gemaakt van VisibleTesla? Ik vraag dit omdat ik over het gebruik het volgende lees..
"....Moreover, these servers impose strict limitations on usage. Exceeding these limits may result in diminished operability of the VisibleTesla and of the offical Tesla mobile applications."
 
Last edited:
Alternatieve naam voor dit draadje: Intern overleg van de Nederlandse Bond van Koukleumen (met bijdragen van aspiranten uit België).

In het Engels: First world problems due to cold weather in mild climate areas.

:biggrin:
 
Staat eigenlijk altijd aan maar zet wel de sleep modus van de visible Tesla aan voor 's nachts en als ik op de zaak ben.


De icoontjes geven de status van de vooruit en achteruit verwarming wel weer, maar je hebt er (nog) geen controle over.
"It will display the status of the front and rear defrosters, but it cannot control them."

- - - Updated - - -



Na hoeveel tijd werkt het wel weer? En heb je dan veel gebruikt gemaakt van VisibleTesla? Ik vraag dit omdat ik over het gebruik het volgende lees..
"....Moreover, these servers impose strict limitations on usage. Exceeding these limits may result in diminished operability of the VisibleTesla and of the offical Tesla mobile applications."
 
De icoontjes geven de status van de vooruit en achteruit verwarming wel weer, maar je hebt er (nog) geen controle over.
"It will display the status of the front and rear defrosters, but it cannot control them."

- - - Updated - - -



Na hoeveel tijd werkt het wel weer? En heb je dan veel gebruikt gemaakt van VisibleTesla? Ik vraag dit omdat ik over het gebruik het volgende lees..
"....Moreover, these servers impose strict limitations on usage. Exceeding these limits may result in diminished operability of the VisibleTesla and of the offical Tesla mobile applications."

Ik gebruik de laatste versie, valt niet uit.
Ook steeds contact via app. (Indien geen reactie : app sluiten en herstarten.)
(Ik gebruik de energysaving mode niet).
 
Mijn ervaring m.b.t. voorverwarmen:

Dinsdag 19 januari. Buitentemperatuur -6. Stand voorverwarmen: HI.

Nulstand, 7u44:
2016-01-19 07.44.38.jpg


Na 15 minuten, 7u59:
2016-01-19 07.59.12.jpg


Na 25 minuten, 8u09:
2016-01-19 08.09.53.jpg


En na 31 minuten, 8u20:
2016-01-19 08.20.45.jpg


Wat opmerkelijk was: Na 31 minuten voorverwarmen ben ik ingestapt, maar de binnentemperatuur was merkbaar lager dan de ervoor toen ik op 22 graden ca. 25 minuten heb voorverwarmd. Hij leek uit zichzelf te zijn uitgeschakeld. Weet iemand hoe dit komt?
 
Vanochtend vanaf 70% opgeladen naar 100%: ging niet van harte.
Binnentemperatuur was ondanks airco op 20 toch slechts gestegen naar +0,1.
Toen naar Apeldoorn gereden en al snel bleek dat de lucht wel werd geblazen, maar niet verwarmd...
Gelukkig dat de stoelverwarming het wel deed.

Vanmiddag op de terugweg naar Oss langs Duiven gegaan en daar hebben ze hem gehouden in afwachting van een onderdeel dat uit Tilburg of Amsterdam moet komen.
Goede service, prima koffie en een BMW leenauto mee gekregen met werkende verwarming.

Overigens herken ik het probleem met de ramen uit het begin van deze thread ook, maar dankzij deze thread was ik er alert op (dank je!),
verder heb ik mijn ruitewissers uit voorzorg op 'uit' staan.
Helaas heeft de klapt door de vorst de inkerbuitenspiegel niet helemaal meer open, wordt nu ook nagekeken.

Ik begin Björn te verdenken van te optimistisch winterfilmpjes....

Maar vandaag op de heenweg (zonder airco) een keurig verbruk van 181 KWh/km gereden, dat dan wel weer :)
Snelheid 100-120 KM/u
 
Bij mij draaide vanochtend ook een spiegel niet open aan de bijrijders zijde.

Hoe doen de Noren dat dan? Daar is de populatie Tesla's groter dan hier en daar is de winter ook nog eens strenger en langer dan hier. Kan me niet voorstellen dat men daar de genoemde euvels allemaal maar voor lief nemen daar.

Woon in Bergen, Noorwegen. auto staat buiten en met de zee invloeden, vaak regen die in de nacht opvriest. 15 min. voor wegrijden zorgt voor een auto die ontdooit is met uitzondering van de spiegels (hebben een beetje hulp nodig om uit te klappen) verder nooit problemen gehad met deuren/ruiten die vast gevroren zitten. (fantastisch te zien hoe de buren de auto aan het ijsvrij maken zijn)
Grootste probleem dat wij hebben is dat we niet weg kunnen rijden ivm met een stijle helling die we af moeten die getransformeerd is in een glijbaan:wink:

onze lieveling is een model S85(zomer 2014, zonder autopilot) zonder winterpakket

edit: nog vergeten een foto van actuele situatie op het moment :smile:
20160118_220207.jpg
 
Last edited:

Moeilijke tijd
Voor elektrische rijders is de winter hoe dan ook een moeilijke tijd. De accu’s die de elektromotoren van dit type auto’s stroom leveren, kunnen bij lage temperaturen minder stroom vasthouden. Het Duitse blad Autobild constateerde twee jaar terug bij nu nog leverbare modellen van BMW, Renault en Tesla dat bij wintersportomstandigheden – vorst en bergwegen – het bereik meestal minimaal halveerde.

Halveerde[emoji1][emoji1] klopt weer niets van voor de Tesla rijders[emoji122]
 
De buurman begon er ook al over. "Ik had in de krant gelezen dat elektrische auto's problemen hebben...".
Ik gaf aan geen enkel probleem te ervaren met een Tesla, misschien paar % minder bereik over als ik 's avonds thuis kom met dit weer.

Het mooie was nu dat hij zelf 's ochtends gestrand was met zijn ICE omdat die weigerde te starten (12v accu op).
Resultaat dus eigenlijk: 0 km bereik. Dat een ICE dus eigenlijk eerder last heeft van de winter hoor je niemand over.
 
Woon in Bergen, Noorwegen. auto staat buiten en met de zee invloeden, vaak regen die in de nacht opvriest. 15 min. voor wegrijden zorgt voor een auto die ontdooit is met uitzondering van de spiegels (hebben een beetje hulp nodig om uit te klappen) verder nooit problemen gehad met deuren/ruiten die vast gevroren zitten. (fantastisch te zien hoe de buren de auto aan het ijsvrij maken zijn)
Grootste probleem dat wij hebben is dat we niet weg kunnen rijden ivm met een stijle helling die we af moeten die getransformeerd is in een glijbaan:wink:

onze lieveling is een model S85(zomer 2014, zonder autopilot) zonder winterpakket

edit: nog vergeten een foto van actuele situatie op het moment :smile:
View attachment 108576


Respect ! wat een heuvel! :eek:

- - - Updated - - -

Staat eigenlijk altijd aan maar zet wel de sleep modus van de visible Tesla aan voor 's nachts en als ik op de zaak ben.




Ik gebruik de laatste versie, valt niet uit.
Ook steeds contact via app. (Indien geen reactie : app sluiten en herstarten.)
(Ik gebruik de energysaving mode niet).

Mooi, goed om te weten! Werkt dus veelal goed
 
Woon in Bergen, Noorwegen. auto staat buiten en met de zee invloeden, vaak regen die in de nacht opvriest. 15 min. voor wegrijden zorgt voor een auto die ontdooit is met uitzondering van de spiegels (hebben een beetje hulp nodig om uit te klappen) verder nooit problemen gehad met deuren/ruiten die vast gevroren zitten. (fantastisch te zien hoe de buren de auto aan het ijsvrij maken zijn)
Grootste probleem dat wij hebben is dat we niet weg kunnen rijden ivm met een stijle helling die we af moeten die getransformeerd is in een glijbaan:wink:

onze lieveling is een model S85(zomer 2014, zonder autopilot) zonder winterpakket

edit: nog vergeten een foto van actuele situatie op het moment :smile:
Gaaf! In de sneeuw rijden is zó leuk. Lijkt mij een feestje :)

De buurman begon er ook al over. "Ik had in de krant gelezen dat elektrische auto's problemen hebben...".
Ik gaf aan geen enkel probleem te ervaren met een Tesla, misschien paar % minder bereik over als ik 's avonds thuis kom met dit weer.

Het mooie was nu dat hij zelf 's ochtends gestrand was met zijn ICE omdat die weigerde te starten (12v accu op).
Resultaat dus eigenlijk: 0 km bereik. Dat een ICE dus eigenlijk eerder last heeft van de winter hoor je niemand over.
Stiekem zijn ze allemaal jalours. Maar eigenlijk komt het gewoon door gebrek aan informatie en kennis.

Gewoon de verhalen blijven ontkrachten met goede argumenten.
 
Last edited: