TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Tips voor een reisje naar Ierland?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by RudiDL, Aug 31, 2017.

1. RudiDL

RudiDL Member

We gaan in november een week naar Belfast (Erasmus dochter bezoeken). Is er al iemand daar geweest met zijn Tesla? En zijn er dan tips ivm de route en laden in de UK, en vooral laden in Belfast waar geen SuCs zijn. En goed Airbnb adresje is ook welkom, liefst eentje met een bereikbaar stopcontact :).
    Omdat ook onze hond mee gaat moeten de boot overtochten zo kort mogelijk zijn. Dus denk ik de Eurotunnel te nemen en dan naar het noorden in de UK te rijden om tenslotte de ferry te nemen van Cairnryan naar Belfast.

2. CJA Hulskamp

CJA Hulskamp Active Member

@Ray heeft er dacht ik er een blog over geschreven

3. HWS

HWS Supporting Member

@Andre is er een leuk optrekje aan t opknappen:rolleyes:

4. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

Tot aan de ferry in Cairnryan gaat alles vlot.
    Volledig suc in de UK tot Gretna, daarna heb je nog gratis laders van ChargeYourCar - te activeren via de app.
    Kost 0.01€ om je cc te activeren, maar laden is verder gratis.

Noord-Ierland weet ik verder niets van laden... kijk eens op ChargeMap of ZapMap of iets dergelijks.

Mijn dochter woont in Bristol, als we op bezoek gaan nemen wij altijd de ferry ipv de tunnel; veel goedkoper. Maar we hebben geen hond.;)

5. FrankNL

FrankNL Member

6. RudiDL

RudiDL Member

www.esb.ie/ecars daar moet je zijn om een gratis laadpasje aan te vragen. Met die pas kan je gratis (nu toch nog) laden aan honderden 22kW laders in Noord-Ierland en de republiek Ierland. Heel handig, er zijn zelfs 4 laders op geen 500m van ons hotel in Belfast. Ze hebben ook een handige app waarop je niet alleen alle laders ziet, maar ook of ze online zijn en of er 1 of 2 bezet zijn (het zijn allen duo-laders). En dat allemaal via de lokale energiemaatschappij. Misschien een ideetje om ook hier toe te passen zodat we van die tientallen laadpassen en onduidelijke en niet complete kaarten afgeraken. Maar bon, in België zijn er SuCs genoeg natuurlijk, en dat zonder pasje.

• Informative x 4

Share This Page