Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Toegang tot auto - 5 extra bestuurders toe te voegen

This site may earn commission on affiliate links.
Aan de auto kunnen vanaf nu 5 extra bestuurders gekoppeld worden in het Tesla account :

Toegang1.png


Bestuurders toevoegen :
Toegang2.png


Op eigen emailadres van bestuurder wordt een Tesla account aangemaakt :
Toegang3.png


Toegang4.png


Toegang kan ook weer ingetrokken worden :

Toegang5.png


Het Tesla account geeft geen toegang tot de auto in het online Tesla account.

Account.png


In de app alleen ook toegang tot alle functies die bij de auto horen maar bijvoorbeeld geen mogelijkheid om serviceverzoek in te dienen :

App.png
 
Last edited:
Ik zie die mogelijkheid iig ook niet ( ook Alphabet). Mijn eigen auto is ook verdwenen op de login/beheer pagina en ik heb nu een S en X ( ook leuk )
In de app zie je nog wel de items "Upgrades" & "Schedule service"? Indien ja, mogelijk niet meer als je afmeld en weer opnieuw inlogt? Dan is deze nieuwe functionaliteit ook hetgene wat LM-en de mogelijkheid geeft om berijders beperkte rechten te geven.
 
In de app zie je nog wel de items "Upgrades" & "Schedule service"? Indien ja, mogelijk niet meer als je afmeld en weer opnieuw inlogt? Dan is deze nieuwe functionaliteit ook hetgene wat LM-en de mogelijkheid geeft om berijders beperkte rechten te geven.
Ik had die functie "upgrades" tot op een zeker moment, daarna was het in de app en via de webpagina niet meer mogelijk om de beschikbare upgrades te zien en ook om te zien wat reeds was aangekocht. Recent ook de eigen auto verdwenen maar ik heb wel dezelfde pagina met een S en een X, waar zit dan die mogelijkheid om een extra bestuurder toe te voegen? Ik heb beide app en web opnieuw aangemeld maar kan niet vinden waar ik de extra bestuurder zou kunnen toevoegen.
 
Een interessante mogelijkheid voor iemand zoals ik die de auto regelmatig uitleent in een autodeelsysteem.
Ik heb echter het volgende probleem geconstateerd (op een android smartphone, waarop de tesla app in achtergrond mode draait) : als je na de uitleenperiode de tijdelijke toegang terug verwijdert, dan blijft de app nog steeds toegang tot de wagen geven tot zolang je niet uitlogt en opnieuw probeert in te loggen.
Dit lijkt me toch een serieus veiligheidsprobleem.
Is er iemand bereid om dit ook eens uit te testen (eventueel ook op een Iphone) en weten jullie hoe ik een bug report naar Tesla kan sturen?
 
Dank voor het delen! Mooie toevoeging aan accountbeheer. Helaas werkt dit (nog?) niet voor leaserijders (althans niet bij Alphabet).
In mijn auto, ook Alphabet, heb ik die optie ook niet maar mis sinds enige tijd ook de afbeelding van de eigen auto. Nu zie ik een S en X is dat bij U ook het geval? Lijkt me nuttig om te weten voor ik met de driverdesk van Alphabet contact opneem.
 
Ik heb echter het volgende probleem geconstateerd (op een android smartphone, waarop de tesla app in achtergrond mode draait) : als je na de uitleenperiode de tijdelijke toegang terug verwijdert, dan blijft de app nog steeds toegang tot de wagen geven tot zolang je niet uitlogt en opnieuw probeert in te loggen.
Ook als het je wachtwoord van het account wijzigt?
 
Ik ben ook lease rijder en heb ook een tijd (langer dan een maand) gehad dat de optie 'service' uit de tesla app was verdwenen. nu sinds enige tijd en zonder dat ik er actie op heb ondernomen weer terug.

Als ik inlog op de webpagina zie ik ook de algemene interface met de Model X en powerwall e.d.

Het wordt nu wel relevant dat Tesla dit fixt. Ik wil graag binnenkort de premium connectivity services gaan activeren zodra de 1 year trial voorbij is en dat lijkt nu niet te kunnen, of althans niet eenvoudig....
 
In mijn auto, ook Alphabet, heb ik die optie ook niet maar mis sinds enige tijd ook de afbeelding van de eigen auto. Nu zie ik een S en X is dat bij U ook het geval? Lijkt me nuttig om te weten voor ik met de driverdesk van Alphabet contact opneem.

Inderdaad, ik heb ook een “upgrade” gekregen naar S/X en niet langer een Model 3.
 
Een interessante mogelijkheid voor iemand zoals ik die de auto regelmatig uitleent in een autodeelsysteem.
Ik heb echter het volgende probleem geconstateerd (op een android smartphone, waarop de tesla app in achtergrond mode draait) : als je na de uitleenperiode de tijdelijke toegang terug verwijdert, dan blijft de app nog steeds toegang tot de wagen geven tot zolang je niet uitlogt en opnieuw probeert in te loggen.
Dit lijkt me toch een serieus veiligheidsprobleem.
Is er iemand bereid om dit ook eens uit te testen (eventueel ook op een Iphone) en weten jullie hoe ik een bug report naar Tesla kan sturen?
Graag een reactie op mijn bovenstaande opmerking/vraag
 
je hebt gelijk,

toegang verlenen werkt goed, de app is beschikbaar op het 'gast' account.

ik heb getest met de app open, en sluiten, dan weer open, ook de telefoon opnieuw opgestart; dan ook blijft de toegang geldig voor de gast. Het lijkt er dus op dat de token opgeslagen blijft op de telefoon. Wat inderdaad een secutiry dingetje is...

Ik heb vervolgens het hoofdwachtwoord van mijn tesla account gewijzigd.

Ik kreeg toen dus op mijn primaire telefoon wel uitgelogd, waar je dus opnieuw in moet loggen met je nieuwe wachtwoord.

op de gast telefoon kreeg ik toen wel de melding 'Fout Sergio (xyz) staat niet meer in uw Tesla-account. U bent afgemeld.'

nu weet ik alleen niet of het wijzigen van het hoofdaccount de trigger was om de gast uit te loggen, wellicht zit er een paar minuten tussen dat dit wel automatisch gebeurt.

de meganisme om geforceerd uit te loggen is er dus wel, dus of deze moet strakker ingeregeld worden, je verwacht eigenlijk wel instant actie, en geen vertraging o.i.d.

mijn ervaringen zijn dus hetzelde
 
Ook paar keer getest. Bij het afmelden van het gastaccount blijft de gast nog toegang houden, maar na verloop van tijd verdwijnt kreeg ik wel het inlogscherm te zien en kon er niet meer worden ingelogd. Maar dit zou idd echt niet mogen natuurlijk. Denk ook dat het helpt als je zelf in en uitlogt met je hoofdaccount.
 
hier ook even getest; er lijkt inderdaad een periode waarin het account nog actief gebruikt kan worden - terwijl de toegang al is ontzegt.

ik heb niet getest hoelang, ik heb het wachtwoord van het hoofdaccount veranderd waardoor er wel direct 'opnieuw inloggen' vereist. voor zowel primaire als de gast account in de Tesla app.