Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tolbadge Mango APRR

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een tolbadge van de Franse Mango-mobilities by APRR voor de tolwegen in Frankrijk, Spanje Portugal en Italie.
Echter de badge wordt niet herkend in mijn Model 3, Niet rechts naast de spiegel niet net achter het display.
Dit is al de derde badge die niet zou werken. Wat is de beste plaats om deze 4 landen badge te plaatsen, want op de aangegeven plaats rechts naast de spiegel pakt niet.
Wat zijn de ervaringen met deze badge van APRR ?

ALvast dank voor jullie input.
 
Ik heb een tolbadge van de Franse Mango-mobilities by APRR voor de tolwegen in Frankrijk, Spanje Portugal en Italie.
Echter de badge wordt niet herkend in mijn Model 3, Niet rechts naast de spiegel niet net achter het display.
Dit is al de derde badge die niet zou werken. Wat is de beste plaats om deze 4 landen badge te plaatsen, want op de aangegeven plaats rechts naast de spiegel pakt niet.
Wat zijn de ervaringen met deze badge van APRR ?

ALvast dank voor jullie input.
Ik heb dezelfde badge en die werkt op de aangegeven plaats (rechts naast de spiegel).
Vorig jaar in Frankrijk getest…

edit: ik weet niet zeker of ik de versie heb die ook in Italië werkt….
 
Last edited:
Model S 2018. Heb dezelfde tolbadge van Mango-mobilities en heb deze rechts naast de spiegel geplaatst. Werkt prima. Vervelend dat dit bij jou niet het geval is. Heb ‘m zelfs voorzien van zwarte wrap zodat hij vanaf de buitenzijde van de auto nauwelijks zichtbaar is (ik hoorde verhalen over inbraak en diefstal van de tolbadge, vandaar).
 
Je kan met die dingen altijd eens buiten zwaaien. Ik had tot voor kort eentje van tolltickets voor Italië en de originele van Mango, toen het nog een ander bedrijf was. Die van Mango hing in mijn Evoque links van de spiegel, omdat er daar geen verwarmde ruit was. Die van Italië hing niet vast omdat ik er niet vaak was. Daar zwaaide ik mee.

Indertijd heb ik wel domiciliëring op mijn rekeningnummer moeten activeren zodat ze automatisch konden afrekenen. Als je buiten kan zwaaien heb je een goeie badge. Anders is er misschien een ander probleem met je account.
 
Ik heb een tolbadge van de Franse Mango-mobilities by APRR voor de tolwegen in Frankrijk, Spanje Portugal en Italie.
Echter de badge wordt niet herkend in mijn Model 3, Niet rechts naast de spiegel niet net achter het display.
Dit is al de derde badge die niet zou werken. Wat is de beste plaats om deze 4 landen badge te plaatsen, want op de aangegeven plaats rechts naast de spiegel pakt niet.
Wat zijn de ervaringen met deze badge van APRR ?

ALvast dank voor jullie input.
Piept de badge wel als je onder een poort door gaat?
 
Ik heb een tolbadge van de Franse Mango-mobilities by APRR voor de tolwegen in Frankrijk, Spanje Portugal en Italie.
Echter de badge wordt niet herkend in mijn Model 3, Niet rechts naast de spiegel niet net achter het display.
Dit is al de derde badge die niet zou werken. Wat is de beste plaats om deze 4 landen badge te plaatsen, want op de aangegeven plaats rechts naast de spiegel pakt niet.
Wat zijn de ervaringen met deze badge van APRR ?

ALvast dank voor jullie input.
Ik heb dezelfde badge en ook een Model 3, werkt prima rechts naast de spiegel, waar de handleiding het suggereert. Als de badge in de houder geklikt is, staat de barcode onderaan en het logo dus naar buiten gericht. Ik weet wel niet of alle poortjes de badge aanvaarden? Ik neem altijd een poortje met het logo.

IMG20220405100430.jpg
 
  • Like
  • Informative
Reactions: peter85 and JanG007
Mijn badge pakt heel soms wel, maar dat was bij de APRR tolpoortjes, maar piepen doet die ook niet.
Ik zwaai er ook mee buiten het raampje als die niet pakt, maar er gebeurt niks.
Ik had al gevraagd of het aan mijn account ligt maar ik kreeg een mail met hoe ik de badge moet plaatsen.

Ik waag nog maar even een mailtje.
Terugsturen van die badge is ook niet erg goedkoop.
Ik denk eerder dat er iets is met de account.
 
Thuis testen is volgens mij niet mogelijk toch? Die van mij is nog geen jaar in mijn bezit (weet natuurlijk niet hoelang hij daar al op de plank gelegen heeft) dus ik verwacht niet dat ie leeg is maar toch wel lekker om te weten voordat de slagboom plotseling niet open gaat. Dan is 60 misschien toch wel te hard. :p
 
Thuis testen is volgens mij niet mogelijk toch? Die van mij is nog geen jaar in mijn bezit (weet natuurlijk niet hoelang hij daar al op de plank gelegen heeft) dus ik verwacht niet dat ie leeg is maar toch wel lekker om te weten voordat de slagboom plotseling niet open gaat. Dan is 60 misschien toch wel te hard. :p
Ja, de eerste keer inderdaad met beleid er door en daarna op vol vermogen. In Italië hebben sommige poortjes niet eens een slagboom!
 
De mijne heb ik in december omgeruild bij het servicentre in frankrijk, maar die heeft het maar 2 keer gedaan. In Italie deed die ook niets, maar er was geen slagboom en als die er was reed er achter mij iemand die waarschijnlijk de slagboom getriggerd heeft met zijn badge, omdat ik daar bij de slagboom bleef staan. Bij een van die tolpoorten waar de slagboom van niet open ging een bordje aan, een driehoek met een uitroepteken erin.
Iemand enig idee wat dat betekent? Is dat omdat de badge niet werkt, of niet herkend wordt door het systeem?
 
De mijne heb ik in december omgeruild bij het servicentre in frankrijk, maar die heeft het maar 2 keer gedaan. In Italie deed die ook niets, maar er was geen slagboom en als die er was reed er achter mij iemand die waarschijnlijk de slagboom getriggerd heeft met zijn badge, omdat ik daar bij de slagboom bleef staan. Bij een van die tolpoorten waar de slagboom van niet open ging een bordje aan, een driehoek met een uitroepteken erin.
Iemand enig idee wat dat betekent? Is dat omdat de badge niet werkt, of niet herkend wordt door het systeem?
Reken maar op een forse naheffing over een jaar of 2. Je kenteken zal geflitst zijn en je hebt niet betaald. Hopelijk was het niet op een traject maar gelijk entry/exit van een paar euro.
 
De mijne heb ik in december omgeruild bij het servicentre in frankrijk, maar die heeft het maar 2 keer gedaan. In Italie deed die ook niets, maar er was geen slagboom en als die er was reed er achter mij iemand die waarschijnlijk de slagboom getriggerd heeft met zijn badge, omdat ik daar bij de slagboom bleef staan. Bij een van die tolpoorten waar de slagboom van niet open ging een bordje aan, een driehoek met een uitroepteken erin.
Iemand enig idee wat dat betekent? Is dat omdat de badge niet werkt, of niet herkend wordt door het systeem?
Heb je iets in de auto dat een stoorsignaal uit kan zenden?
 
Ik heb dezelfde badge en ook een Model 3, werkt prima rechts naast de spiegel, waar de handleiding het suggereert. Als de badge in de houder geklikt is, staat de barcode onderaan en het logo dus naar buiten gericht. Ik weet wel niet of alle poortjes de badge aanvaarden? Ik neem altijd een poortje met het logo.

View attachment 790251
Misschien even verduidelijken dat mijn badge enkel voor Frankrijk geldt en mijn ervaring dus enkel in Frankrijk is. Na een periode van inactiviteit rijd ik de eerste keer door een poortje waar je ook met de kaart kan betalen. Als het dan werkt, rij ik door die doorrij-poortjes.
 
  • Informative
Reactions: Dannietjoh