Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tolbadge Mango APRR

This site may earn commission on affiliate links.
Heb de nieuwe versie van mango (Tolbadge). Rechts naast de spiegel en werkt top. Late hem er altijd hangen eigenlijk, kom een keer of vier per jaar in Frankrijk en altijd de eerste keer even rustig door het poortje om te weten dat die werkt, daarna gewoon door.
Je betaald een beetje voor het gemak, geen gekloot met kaartjes trekken en later afrekenen maar gewoon doorrijden voor een paar euro per maand dat je hem gebruikt.
Denk dus dat de badge van de ts gewoon defect is. Even aanmelden bij mango, het opsturen kost ook niet de wereld.
 
Je betaaldt een beetje voor het gemak, geen gekloot met kaartjes trekken en later afrekenen maar gewoon doorrijden voor een paar euro per maand dat je hem gebruikt.
Denk dus dat de badge van de ts gewoon defect is. Even aanmelden bij mango, het opsturen kost ook niet de wereld.

We zijn er aardig wat poortjes-files mee voorbij gereden in Italië vorig jaar en verbaasden ons erover dat zoveel italianen toch nog voor die betaalpoortjes staan. Als de file echt lang is ontkom je er niet aan om voor de verbreding helaas ook mee aan te schuiven, maar dat hebben wij persoonlijk niet meegemaakt.
 
Last edited:
Ik heb afgelopen weekend ook met veel plezier gebruik gemaakt van de tolbadge in Italië. Behoorlijk wat tijd bespaard doordat ik de rijen voorbij mag rijden in de speciale tolbadgestraat.

Het is een beetje hetzelfde gevoel als 1st class vliegen. Dan mag je ook als eerste aan boord en zit je al lekker aan een glas champagne als de rest nog in de rij staat om te boarden. Dat gevoel en gemak is me wel een paar euro per jaar extra waard.
 
Ik heb volgens mij nog een tol badge voor Frankrijk. Ik vindt nergens in de Mango App of deze ook voor Italië geschikt is of ik deze kan upgrade naar Italië. Of moet je dan een nieuw abbo afsluiten ?
2 jaar geleden moest ik mijn badge inruilen voor een andere om Italië ‘erbij’ te hebben. Deze badge is iets groter/dikker en gebruikt een ander voetje om aan de raam te kleven.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Via de app geraak je daar trouwens niet aan. Je moet via de site inloggen en dan zie je een tab ‘Gérer mes badges’
091075F9-CC34-472A-84C2-3E931500BEDF.jpeg
 
Dat er in tijden van nr-plaatherkenning nog vignetten, tolbadges, payages bestaan. Erger nog in Duitsland en Frankrijk moet je bij het bestellen van je umwelt/crit’air sticker je nr-plaat opgeven, zodat ze kunnen controleren voor welke klasse je in aanmerking komt. De slimme camera’s die de controle uitvoeren, checken de sticker en scannen meteen de nr-plaat om te zien of je geen sticker van een goedkopere nr-plaat geplakt hebt. De overbodige tussenstap: de sticker. Jezou kunnen betalen voor de registratie van je nr plaat. Slimme camera’s checken of er betaald is voor de nr-plaat. Bespaart de kost van de sticker, verzending en je moet die niet tussen die 10 andere stickers gaan kleven op je voorruit.
 
  • Like
Reactions: OttoR and job-lek
Dat er in tijden van nr-plaatherkenning nog vignetten, tolbadges, payages bestaan. Erger nog in Duitsland en Frankrijk moet je bij het bestellen van je umwelt/crit’air sticker je nr-plaat opgeven, zodat ze kunnen controleren voor welke klasse je in aanmerking komt. De slimme camera’s die de controle uitvoeren, checken de sticker en scannen meteen de nr-plaat om te zien of je geen sticker van een goedkopere nr-plaat geplakt hebt. De overbodige tussenstap: de sticker. Jezou kunnen betalen voor de registratie van je nr plaat. Slimme camera’s checken of er betaald is voor de nr-plaat. Bespaart de kost van de sticker, verzending en je moet die niet tussen die 10 andere stickers gaan kleven op je voorruit.
Het liefst zouden ze ook nog willen dat je een faxbevestiging meeneemt in je auto 😂
 
  • Like
Reactions: OttoR and Phil V
Dat er in tijden van nr-plaatherkenning nog vignetten, tolbadges, payages bestaan. Erger nog in Duitsland en Frankrijk moet je bij het bestellen van je umwelt/crit’air sticker je nr-plaat opgeven, zodat ze kunnen controleren voor welke klasse je in aanmerking komt. De slimme camera’s die de controle uitvoeren, checken de sticker en scannen meteen de nr-plaat om te zien of je geen sticker van een goedkopere nr-plaat geplakt hebt. De overbodige tussenstap: de sticker. Jezou kunnen betalen voor de registratie van je nr plaat. Slimme camera’s checken of er betaald is voor de nr-plaat. Bespaart de kost van de sticker, verzending en je moet die niet tussen die 10 andere stickers gaan kleven op je voorruit.
Een tolbadge snap ik wel, als je dat op kenteken gaat doen ligt fraude flink op de loer. Een kentekenplaat is zo gemaakt natuurlijk.
 
Ik ben met Bip & Go vertrokken naar Italië. Ik had de voorganger van de Mango badge, maar vond geen manier om deze om te ruilen en in België te laten leveren.

Helaas deed de Bip & Go het al niet in Frankrijk. Ik moest dus overal aanschuiven. Op 29 juni vertrokken. Het was dus nog niet druk.
 
Voor de Brenner Autobahn in Oostenrijk heb ik online 2 ritten besteld, die geheel op kentekenbasis werkt. Geen badge of sticker, gewoon doorrijden en de slagboom opent automatisch door je kenteken te herkennen.

Dus, inderdaad, een tolbadge zou nergens meer nodig hoeven zijn.
Je kan zelfs het vignet voor Oostenrijk digitaal aanschaffen, maar dat moet minstens 2 weken op voorhand dacht ik.
 
Je kan zelfs het vignet voor Oostenrijk digitaal aanschaffen, maar dat moet minstens 2 weken op voorhand dacht ik.
Ja, maar behalve dat digitale vignette moet je dus voor de Brenner apart ook nog 2 ritten aanschaffen (heen en terug).
2 weken van te voren het digitale vignette aanschaffen is alleen nodig als je dat vignette als particulier koopt, vanwege kopen-op-afstand wet voor particulieren. Als je hem zakelijk aanschaft kan het vignette direct in gaan.
 
Ja, maar behalve dat digitale vignette moet je dus voor de Brenner apart ook nog 2 ritten aanschaffen (heen en terug).
2 weken van te voren het digitale vignette aanschaffen is alleen nodig als je dat vignette als particulier koopt, vanwege kopen-op-afstand wet voor particulieren. Als je hem zakelijk aanschaft kan het vignette direct in gaan.
De Brenner kan je wel de dag ervoor doen of zo.

Dit jaar ben ik langs Zwitserland gegaan. Weer een sticker op de ruit helaas. Dan liever een tol badge. Voor Oostenrijk kan je een digitale voor een jaar nemen. Dat was dan wel ongeveer 70 euro dacht ik, duurder dan Zwitserland.