Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tolbadge Mango APRR

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de Brenner Autobahn in Oostenrijk heb ik online 2 ritten besteld, die geheel op kentekenbasis werkt. Geen badge of sticker, gewoon doorrijden en de slagboom opent automatisch door je kenteken te herkennen.

Dus, inderdaad, een tolbadge zou nergens meer nodig hoeven zijn.
Mits je altijd vantevoren even reserveert. Vind ik erg omslachtig, dan liever een kastje zodat je gewoon altijd kunt gaan zonder eerst je hele reis te moeten boeken. Als ik dat zou ambiëren ging ik wel met de trein.
 
Ik ben met Bip & Go vertrokken naar Italië. Ik had de voorganger van de Mango badge, maar vond geen manier om deze om te ruilen en in België te laten leveren.

Helaas deed de Bip & Go het al niet in Frankrijk. Ik moest dus overal aanschuiven. Op 29 juni vertrokken. Het was dus nog niet druk.
Vreemd, ik heb sinds jaren het bib&go kastje en betaal enkel voor de maand waarin ik het gebruik. Na 7 jaar doet hij het nog steeds, ik snap niet dat iemand het nog zonder zou doen. Kost geen lor en is oh zo gemakkelijk. Gebruik je hem niet, betaal je er niet voor…..
 
Mits je altijd vantevoren even reserveert. Vind ik erg omslachtig, dan liever een kastje zodat je gewoon altijd kunt gaan zonder eerst je hele reis te moeten boeken. Als ik dat zou ambiëren ging ik wel met de trein.
Die online aangekochte Brenner ritten zijn een jaar geldig. Dus binnen 1 jaar na aanschaf mag je, zonder verdere reservering, door het poortje rijden. Niet omslachtig, toch?
Het kastje (tolbadge) werkt niet op de Brenner.
 
Vreemd, ik heb sinds jaren het bib&go kastje en betaal enkel voor de maand waarin ik het gebruik. Na 7 jaar doet hij het nog steeds, ik snap niet dat iemand het nog zonder zou doen. Kost geen lor en is oh zo gemakkelijk. Gebruik je hem niet, betaal je er niet voor…..
Inderdaad. En het gemak is zelfs nog groter. Toen ik vorige week wilde parkeren bij een bezoek aan Assisi, ging de slagboom dankzij de tolbadge ook automatisch omhoog.
Ik ga nooit meer zonder die badge naar Italië.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Na lange tijd, in FR dan, rijd ik altijd, de eerste keer, door een niet 30km/u tele-peage poortje, dat werkt ook en kan je rustig een ticketje nemen indien het niet zou werken….(en mogelijks bij een kantoortje de badge omruilen)
Ik zat vast. Even gebeld. Er staat een barcode op de badge die je kan scannen aan het tolpoortje, wel niet leuk voor de achterliggers. Wel een goeie tip om naar een kantoor te gaan. Ik zal voor volgende keer eens een adres opzoeken eerst.
 
  • Informative
Reactions: Gaston
wel niet leuk voor de achterliggers.
Dat wou ik inderdaad vermijden. De badge is ongeveer 8 jaar nu en was 2 jaar niet gebruikt door Corona.
Maar nogmaals, je kan eender welk poortje nemen met een gele “T” en de badge werkt ook. (het duurt soms even voor het poortje opengaat dus geen paniek) en je hebt een backup want er komt ook een kaartje uit dat gewoon terug wordt ingezogen wanneer je het niet neemt. Als het goed werkt neem je gewoon aan “de uitgang” het 30 km/uur poortje. No stress en geen gedoe 😅
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Heb sinds vandaag ook de tolbadge van Mango ontvangen.
Wat is nu de juiste locatie voor in een Model3?
Capture.PNG

Zoals aangegeven op hun website binnen die zwarte dots of aan de rechterkant zoals in dit topic?

EDIT: net gekeken... model 3 heeft zo geen oppervlakte.
 
Ik heb afgelopen weekend ook met veel plezier gebruik gemaakt van de tolbadge in Italië. Behoorlijk wat tijd bespaard doordat ik de rijen voorbij mag rijden in de speciale tolbadgestraat.

Het is een beetje hetzelfde gevoel als 1st class vliegen. Dan mag je ook als eerste aan boord en zit je al lekker aan een glas champagne als de rest nog in de rij staat om te boarden. Dat gevoel en gemak is me wel een paar euro per jaar extra waard.

Waar heb jij 'm precies geplakt op de voorruit van de MX?
Het bovenste deel van de voorruit van de MX is namelijk speciaal gecoat, vandaar dat dit mogelijk wel een andere situatie is dan bij een M3 of MS.

Mijn tolbadge is sinds vorige week met de post onderweg en zo te lezen al ergens in NL, hopelijk heb ik 'm voordat we weggaan over een paar daagjes.
 
Heb sinds vandaag ook de tolbadge van Mango ontvangen.
Wat is nu de juiste locatie voor in een Model3?
View attachment 832924

Zoals aangegeven op hun website binnen die zwarte dots of aan de rechterkant zoals in dit topic?

EDIT: net gekeken... model 3 heeft zo geen oppervlakte.

Niet geheel onverwacht staat dat in het huidige draadje:
Ik heb dezelfde badge en ook een Model 3, werkt prima rechts naast de spiegel, waar de handleiding het suggereert. Als de badge in de houder geklikt is, staat de barcode onderaan en het logo dus naar buiten gericht. Ik weet wel niet of alle poortjes de badge aanvaarden? Ik neem altijd een poortje met het logo.

View attachment 790251
 
Maar het klopt dan niet met de "handleiding", want die suggereert links van het raam.
M.a.w. klopt het dat het rechts moet, tegen de handleiding in. Of werkt het zowel links als rechts.

Misschien dat de handleiding recent is aangepast van rechts naar links met een reden?
Ik heb de APPR badge (alleen tolweg Frankrijk) vanaf de levering van de Model 3 in Nov 2019 altijd rechts van de spiegel gehad en nooit problemen gehad. Werkte perfect geen enkele weigering oid. Was al een oudere versie/exemplaar die ik ook in voorgaande auto's gebruikte en ga nu binnenkort de Mango (FR/IT/SP/POR) versie proberen.
 
Last edited:
Waar heb jij 'm precies geplakt op de voorruit van de MX?
Het bovenste deel van de voorruit van de MX is namelijk speciaal gecoat, vandaar dat dit mogelijk wel een andere situatie is dan bij een M3 of MS.

Mijn tolbadge is sinds vorige week met de post onderweg en zo te lezen al ergens in NL, hopelijk heb ik 'm voordat we weggaan over een paar daagjes.
Ik heb hem helemaal bovenin net rechts van de kabel geleider naar de camera.
 
  • Like
Reactions: watt
Ik heb de APPR badge (alleen tolweg Frankrijk) vanaf de levering van de Model 3 in Nov 2019 altijd rechts van de spiegel gehad en nooit problemen gehad. Werkte perfect geen enkele weigering oid. Was al een oudere versie/exemplaar die ik ook in voorgaande auto's gebruikte en ga nu binnenkort de Mango (FR/IT/SP/POR) versie proberen.
Van de week gebruikt in Italië en werkt prima rechts naast de binnenspiegel
 
Ik heb maar een nieuw account aangemaakt en heb een nieuwe badge ontvangen. Ik kwam er niet uit, want iedere keer zeggen ze dat ik op de verkeerde plek had geplaatst, terwijl ik de Tesla handleiding volg. Ik plak hem nu maar tegen het glazen dak. Even kijken of dat werkt, want rechts naast de spiegel werkte die maar sporadisch. Ik heb wel een heel andere badge ontvangen dan wat ik eerst heb, een stuk dunner nu. We gaan het zien.
 
Ook zojuist de Mango badge besteld. Lijkt nu een actie te zijn bij Mango, heb 0 euro afgerekend en is onderweg. Eerste jaar gebruik Frankrijk nu ook gratis.

Wel te laat want ben net terug van vakantie, maar was voor de vakantie te laat met bestellen.
Nam mij al jaren voor zo'n ding te kopen en had veel tijd kunnen besparen in Frankrijk van / naar Italie. Ligt nu dus mooi op de plank voor komende vakantie.