Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tolbadge Mango APRR

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb Mango sinds vorige zomer in april had ik ook nog geen maandbedrag voor Frankrijk. Ik zit nu in Italië, de badge werkt alleen kan ik in de app nog steeds niet zien wat het gekost heeft. Ik krijg wel een melding in de app dat ze mijn contract niet kunnen vinden en dat ik contact moet opnemen met de klantenservice. Na de vakantie maar eens doen. :cool:
 
Hoelang duurt het bij jullie voordat je tolkosten van Italië in de app kan zien? Het ziet er uit alsof ze mijn contract teruggevonden hebben maar nog steeds geen kosten te zien.
6 tot 8 weken. Vandaag de rekening gehad van de tolkilometers in Italië van juli en die van Frankrijk in augustus. Van dat laatste wel een beetje buikpijn, was maar een paar kilometer en kaartje getrokken om 3 euro notakosten te voorkomen maar bij uitrijden bij een betaalautomaat ging na het kaartje erin te hebben gedaan de bekende piep en de slagboom open.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Camelroel
Ja, daar stond ik dan bij Forte dei Marmi. Zonder problemen onder Milaan de A1 opgereden maar aan de Thyreense Zee had de badge er geen zin meer in. Groot rood licht, gelukkig reed ik de slagboom er niet vanaf. Het was niet druk dus ik probeerde de andere exit ook nog even maar zonder succes. Toen maar naar de caissière gereden, die voerde het kenteken in en werd de rekening alsnog belast. Volgende week maar eens kijken of ik hem bij de ANWB kan inruilen, anders achter laten en rechtstreeks in Frankrijk bestellen.
 
Ja, daar stond ik dan bij Forte dei Marmi. Zonder problemen onder Milaan de A1 opgereden maar aan de Thyreense Zee had de badge er geen zin meer in. Groot rood licht, gelukkig reed ik de slagboom er niet vanaf. Het was niet druk dus ik probeerde de andere exit ook nog even maar zonder succes. Toen maar naar de caissière gereden, die voerde het kenteken in en werd de rekening alsnog belast. Volgende week maar eens kijken of ik hem bij de ANWB kan inruilen, anders achter laten en rechtstreeks in Frankrijk bestellen.
Was de battery wellicht leeg?
 
We hebben, via Mango, een gecombineerd systeem gehad voor Italië en Frankrijk en heeft 1 keer gewerktin Italy
ie. Na 3 vervangingen heb ik het op gegeven en nu alleen batch voor Frankrijk. De gecombineerde komt uit Italië en is bekend om de problemen.
De batch is gelijk. Ik heb hem bij de ANWB besteld en kon achteraf ook Italië gebruiken. Heb hem nu vier jaar zonder problemen.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
We hebben, via Mango, een gecombineerd systeem gehad voor Italië en Frankrijk en heeft 1 keer gewerktin Italy
ie. Na 3 vervangingen heb ik het op gegeven en nu alleen batch voor Frankrijk. De gecombineerde komt uit Italië en is bekend om de problemen.
Nooit geen problemen mee gehad, tot gisteren. We hebben hem al 4 jaar, we wisten dat het einde van de batterij in zicht kwam.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ja, hoe groot is de kans dat hij het gedurende een rit op een tolweg het begeeft?
Niet heel groot, maar als je de badges niet gebruikt en in het bijgeleverde zakje bewaart gaat de badge (voor zover ik heb begrepen) in slaap mode. Bij gebruik wordt de badge weer actief. En ja…. je komt er natuurlijk pas achter bij gebruik en dat is op de tolweg.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Niet heel groot, maar als je de badges niet gebruikt en in het bijgeleverde zakje bewaart gaat de badge (voor zover ik heb begrepen) in slaap mode. Bij gebruik wordt de badge weer actief. En ja…. je komt er natuurlijk pas achter bij gebruik en dat is op de tolweg.
Klopt maar ik kon er wel mee binnen rijden maar een 1,5 uur later niet meer uitrijden. Enfin, volgende week omruilen.
 
Even een follow-up. Met tolbadge naar ANWB gegaan met het verzoek deze om te ruilen. Helaas bleek ter plekke dat de batterij het nog wel deed, gelukkig had ik het uitrijden bij Forte dei Marmi bij twee poortjes (tevergeefs) geprobeerd. Ik kon een andere krijgen maar dan moest ik wel 21 euro of zo betalen omdat de batterij niet leeg was (er stond 2025 op de badge) of, en daar heb ik voor gekozen, de oude ter vervanging op laten sturen naar Mango en dat zou dan weer wel kosteloos zijn.
Beetje merkwaardig allemaal. Vanaf nu knal ik wel niet meer met 60 per uur door de exit.
 
  • Funny
Reactions: Camelroel
Even een follow-up. Met tolbadge naar ANWB gegaan met het verzoek deze om te ruilen. Helaas bleek ter plekke dat de batterij het nog wel deed, gelukkig had ik het uitrijden bij Forte dei Marmi bij twee poortjes (tevergeefs) geprobeerd. Ik kon een andere krijgen maar dan moest ik wel 21 euro of zo betalen omdat de batterij niet leeg was (er stond 2025 op de badge) of, en daar heb ik voor gekozen, de oude ter vervanging op laten sturen naar Mango en dat zou dan weer wel kosteloos zijn.
Beetje merkwaardig allemaal. Vanaf nu knal ik wel niet meer met 60 per uur door de exit.
Zoveel vertrouwen heb ik zeker niet maar ik zit ook iets hoger. :)
 
  • Funny
Reactions: Enzo63
Ik heb ook de Mango badge voor Frankrijk en betaal alleen 1.70 euro per gebruikte maand extra.

Weet iedereen dat je nu met elektrische auto 5% korting kan krijgen.?

Zier er alleen uit dat je een nieuwe badge moet aanvragen. Heb email gestuurd of de omzetting op zelfde badge kan.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Ik heb ook de Mango badge voor Frankrijk en betaal alleen 1.70 euro per gebruikte maand extra.

Weet iedereen dat je nu met elektrische auto 5% korting kan krijgen.?

Zier er alleen uit dat je een nieuwe badge moet aanvragen. Heb email gestuurd of de omzetting op zelfde badge kan.
Ik had de vraag gesteld op hun site (mango heet nu fulli). Kreeg vandaag een mail (toeval?) dat ik moest antwoorden op de mail met een kopie van mijn inschrijvingsbewijs om de 5% korting te krijgen.
 
Misschien kunnen jullie gewoon gokken en ook een mail sturen naar [email protected] met een kopie van het inschrijvingsbewijs.

011F547A-40A2-4A7C-B602-4E16E92CDDA2.png