Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tolbadge Mango APRR

This site may earn commission on affiliate links.
Het omzetten naar 5% korting abonnement kan alleen maar door nieuwe badge aan te vragen. Kost 10 euro en oude terug sturen. Moet dus meer dan 6 keer door Frankrijk rijden om alleen dit terug te verdienen.
Klopt niet. Ik heb gewoon een mail gestuurd en een mail terug gekregen dat mijn account omgezet is naar een EV account. Zie ook hier:
Tolbadge Mango APRR voor het mailadres.

5311BA51-97F1-46B4-9C43-6A2E53546B17.jpeg
 
  • Like
Reactions: nico180
Klopt niet. Ik heb gewoon een mail gestuurd en een mail terug gekregen dat mijn account omgezet is naar een EV account. Zie ook hier:
Tolbadge Mango APRR voor het mailadres.

View attachment 914117
Dan ga ik er maar weer achteraan. Ik kreeg standaard email met kosten nieuwe badge. Misschien komt het omdat ik alleen Frankrijk badge heb. Na 3 vervangingen heb ik de combi opgegeven.
 
Klopt niet. Ik heb gewoon een mail gestuurd en een mail terug gekregen dat mijn account omgezet is naar een EV account. Zie ook hier:
Tolbadge Mango APRR voor het mailadres.

View attachment 914117
Hoe gaan ze om met de mogelijkheid om de badge ook op andere auto's te kunnen gebruiken? Je kunt nl zelf je kenteken aanpassen (ga in de zomer met een camper op pad die dus niet aan deze voorwaarden voldoet)
 
Hoe gaan ze om met de mogelijkheid om de badge ook op andere auto's te kunnen gebruiken? Je kunt nl zelf je kenteken aanpassen (ga in de zomer met een camper op pad die dus niet aan deze voorwaarden voldoet)
In de ‘Elec’ account staat een nr-plaat. Geen idee of ze er op controleren.
Eind vorig jaar, toen ik bestelde was de badge gratis en ook nog eens gratis verzendkosten. Ook nog eens 18 maanden gratis gebruik. Je had zonder kosten een tweede kunnen aanschaffen.
 
In de ‘Elec’ account staat een nr-plaat. Geen idee of ze er op controleren.
Eind vorig jaar, toen ik bestelde was de badge gratis en ook nog eens gratis verzendkosten. Ook nog eens 18 maanden gratis gebruik. Je had zonder kosten een tweede kunnen aanschaffen.
Ik zie nu dat het kenteken van de auto van een vriend nog aan mijn account is gekoppeld die in september mijn badge heeft gebruikt. Ik ben in januari door Frankrijk gereden met mijn eigen auto met deze badge terwijl het kenteken nog op dat van die andere auto stond. Geen controle op de combinatie badge/kenteken vermoed ik.
 
Ik zie nu dat het kenteken van de auto van een vriend nog aan mijn account is gekoppeld die in september mijn badge heeft gebruikt. Ik ben in januari door Frankrijk gereden met mijn eigen auto met deze badge terwijl het kenteken nog op dat van die andere auto stond. Geen controle op de combinatie badge/kenteken vermoed ik.
Is dacht ik vooral voor Italië ? Dat het kenteken goed genoteerd staat.
 
In de ‘Elec’ account staat een nr-plaat. Geen idee of ze er op controleren.
Eind vorig jaar, toen ik bestelde was de badge gratis en ook nog eens gratis verzendkosten. Ook nog eens 18 maanden gratis gebruik. Je had zonder kosten een tweede kunnen aanschaffen.
In het 'standaard' account staat ook een kenteken. Voor Italië iig van belang. Zal eens een vraag aan de helpdesk sturen hoe om te gaan met de verschillende auto's in relatie tot een evt e-account
 
Je moet Fulli Nomade Elec hebben

Mail naar [email protected]
En subject: Votre offre Télépéage / Client <jouw klantnr>

Inhoud: “Bonjour, Merci de m’enrégistrer pour Fulli Nomade Elec. Ci-jont, vous trouvez mon certificat d’immatriculation.”

En voeg en foto van jouw inschrijvingsbewijs toe.
Hmm, helaas, heb je advies opgevolgd maar moet toch een nieuwe bestellen:
"Vous êtes actuellement en possession d’un badge Télépéage Fulli Nomade + et utilisez un véhicule électrique. Pour bénéficier de l’offre Fulli Nomade Elec, vous devez commander un second badge. En effet, les avantages de chaque offre ne sont pas cumulables et sont strictement liés au badge qui leur est affecté."

Korting van 5% is enkel in Frankrijk en dan maar op een select gedeelte van het wegennet: Nos autoroutes. Aangezien ik de badge vrijwel alleen in Italie gebruik (wordt in de mail van Frulli niet eens genoemd, enkel Frankrijk, Spanje en Portugal) laat ik het maar even zo.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Afgelopen week reed ik op de nieuwe A79 ten zuiden van Moulins. Daar hebben ze een nieuw tol systeem geïnstalleerd. Er staan tussen de op- en afritten tolpoorten waar je met 130 km/u onderdoor rijdt en die registreren dan je tol badge. Als je geen badge hebt gebruiken ze kenteken herkenning en moet je achteraf betalen.
Lekker doorrijden zonder gedoe dus.
 
Heeft niet met verwarming te maken, de meeste ruiten zijn warmtewerend en hebben een stukje achter de binnen spiegel waar het niet warmtewerend is zodat je daar je tolbadge kunt neerhangen.
Klinkt interessant. Wij hebben echter een aantal keren door de poortjes gereden met het kastje in de hand waarbij we het gewoon ergens midden tegen de ruit hielden. Dat werkte gewoon. Mijn conclusi: het heeft niets met de warmtebestendig laag te maken. Onze ford vroeger had een verwarmde voorruit. Daar ging het niet goed.