TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

TomTom op Tesla scherm € 118,-

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by S802TES, Oct 11, 2017.

?

Wie zou er tegen betaling TomTom in zijn Tesla geintegreerd willen hebben?

1. Ja, ik wil ook TomTom

51.5%
  2. Nee, ik ben helemaal blij met Google Maps

48.5%
  1. S802TES

S802TES Member

Volgens mij is iedereen behoorlijk klaar met de navigatie van Tesla.
    Er rijden op dit moment volgens mij circa 248.000 Tesla S modellen op de wereld rond.
    Als iedere eigenaar € 118,- zou bijdragen hebben we 30 miljoen euro beschikbaar om aan TomTom te geven als die zorgen voor een werkende navigatie op onze Tesla.
    Ik stem voor.

2. bartheungens

bartheungens Member

Waarom niet Waze? Vind ik persoonlijk nog beter en gaat niet zoveel kosten vermoed ik...

• Like x 5
  3. BertXL

BertXL Member

Ik kies voor optie 3: Waze

• Like x 1
  4. grommelsch

grommelsch Supporting Member

Sowieso is niet Google Maps het issue, maar de embedded Navigon. Maar idd Waze FTW.

5. René ZAP

René ZAP Member

Waze is prima

6. herb_k

herb_k Member

waze +1
    Maar ze hebben Navigon draaien op de achtergrond, omdat je ook moet kunnen navigeren als er even geen dataverbinding is. En waze kan niet zonder

7. Superendo

Superendo Member

navigon is een drama, jammer dat Tesla dit op de achtergrond laat draaien.
    Bij google maps kun je de data(maps) downloaden, kan dit bij Tesla niet? (mijn Tesla moet nog geleverd worden du sik kan hierop zelf geen antwoord geven)

8. sweep

sweep Member

TomTom (of willekeurig iets actuelers) +1
    Navigatie

9. Carl

Carl Supporting Member

Ons Koreaans-Russisch forumlid (die nog straffer is dan zijn avatar - kan immers zelfs in 't Nederlands posten terwijl ie naar Almere vliegt) zegt het perfect: Waze +1 natuurlijk, maar je moet parallel een navigatie hebben die alleen GPS nodig heeft. Zeker als je level 4 of 5 wil gaan. Ook vandaag nog heb je vele plekken, zelfs in midden Frankrijk bijv., waar je geen voldoende GSM-signaal hebt om Waze of Google Maps hun ding te laten doen. TomTom is daarbij mss een betere oplossing dan Navigon, dat kan zijn. Waze op het centrale scherm, en een algoritme dat Waze altijd gelijk geeft over Navigon (of TomTom) als beide beschikbaar zijn, plus de bijkomende voordelen van Waze, daar zou ik wel 118 EUR voor geven :)

• Like x 1
  10. BobbyKings

BobbyKings Silver

#10 BobbyKings, Oct 11, 2017
    Last edited: Oct 11, 2017
    We hebben toch gratis

www.abetterrouteplanner.com

Die is altijd actueel en integreert ook laad en supercharger info. Dus geen enkele reden om geld uit te geven aan TomTom.

Eventueel Waze parallel laten meedraaien, zie navigatie draadje voor nadere info.

• Like x 1
  11. Firebird

Firebird Active Member

Geen TomTom voor mij, heb een TT Go5200 met ingebouwde sim met gratis update systeem in m'n Crafter workvan en ben er minder tevreden van dan de Tesla nav... . 1 letter fout in de straatnaam en hij meldt 'geen adres gevonden' en pas sedert 14 dagen weet hij ( online OTA updates !! ) de 70km/h wegen in Vlaanderen die sinds 1 januari van kracht werden... .

• Like x 1
  12. MaH

MaH Member

Navigon is prima, ik gebruik het al jaren op de motor en soms op de telefoon / iPad.
    Maar het draait inderdaad offline en dat betekend dat je zo nu en dan moet updaten om de zaak actueel te houden.
    Voor een tientje (als ik het goed herinner) krijg ik nu al jaren lang elk kwartaal een perfecte update voor heel Europa.
    MAAR ALS JE AL ZOWAT TWEE JAAR NIET MEER UPDATE !! TESLA !! dan wordt het zo langzamerhand onbruikbaar.
    Ik begin er persoonlijk niet eens meer aan en gebruik eigenlijk alleen nog maar Waze. Of navigon op mijn telefoon als ik slecht bereik heb. Dat laatste werkt ook perfect.
    ( los hier van heeft de normale navigon veel meer mogelijkheden zoals kortste of snelste route etc.. alles wat we kennen van echte navigatie)

• Like x 3
  13. MickC

MickC Member

14. schonelucht

schonelucht Active Member

Sowieso moet je je geld niet geven aan TomTom, maar aan Tesla. Die beloofden al jaren geleden dat er een SDK zou komen voor 3rd party software developer om apps te maken voor op het centrale scherm. Maar ja, dat is bij een loze belofte gebleven. Zodra die belofte ooit eens ingewilligd wordt, mag je er zeker van zijn dat een Google zelf wel met Waze voor Tesla komt.

15. Glitch

Glitch Member

Buiten dat de navi vaak debielen beslissingen maakt is ook het gemis van kaart updates. Ik denk dat we best eens allemaal een brief naar tesla kunnen sturen. Ik heb de auto in 2015 gekregen nu inmiddels 2.5 jaar en heb maarliefst 1 kaart update gehad! Bij Rotterdam is het een grote zooi met die navigatie.

• Like x 1
  16. JohnT

JohnT Member

Waze heeft ook zo z'n nadelen: (dit is Waze for Android)
    Other data that Waze grants themselves the right to collect on you includes:

Your GPS location and driving routes. Of course, some of this is needed to deliver the services described, however it does not need to be stored indefinitely. Waze’s privacy policy states that this information will be used to “create a detailed location history of all the journeys you have made”. The question, of course, is “for whom, exactly?”.
    Your home, work, and favorite destinations (as you assign within the application).
    All of your chat messages with other Waze users
    All queries you make to Waze
    All of your calendar information
    All of the phone numbers stored on your device’s phone book; in other words, selling out all of your friends to Google.
    Your own phone number
    Any personally identifiable information you add in your profile (such as your name, gender, photos). Some fields are specifically made mandatory in order to use Waze.
    Information from your other social network accounts (explained later).
    Information from_all_ mobile devices you’ve ever linked to your account
    Meta-data about you: how long you use Waze, information about your device, web pages that you visit within Waze, everything that you read in Waze, advertisements that you view or click on, your_communications with other users and third parties_, your IP address and domain, and the geolocation of the device you log in from.
    Any personal information that comes out of emails you use to contact them; for example, if you sign your emails with a signature line containing your phone number and place of business, Waze gets to use that information.

In elk geval iets om over na te denken. Waze is niet de enige die dit soort zaken doet natuurlijk.

• Informative x 1
  17. Superendo

Superendo Member

Bij Opel is de kaart update eens in de twee jaar of bij de Opel Ampera nooit.

Ik denk dat Tesla niet reageerde op brieven over kaart updates.

Het enige waar ik op kan terugvallen is de belofte van de Tesla verkoper uit Duiven die mij verzekerde dat ook kaartupdates regelmatig blijven plaatsvinden bij Tesla.

Ik ben benieuwd.

18. BartJ

BartJ Member

voor mij doet de tesla gps het prima

voor geen geld van de wereld wil ik ruilen voor die oude tomtom

• Like x 5
  19. vdvoorde

vdvoorde 1961 Born Petrolhead 2016 Reborn Electric

In vergelijk met de navigatie van die autobouwer die al 101 jaar auto's bouwt, ben ik zeer tevreden. Daar krijg je géén kaartupdates en moest ik het doen met 2-3 jaar oude kaarten. In 32.500 km. was de Tesla 1 keer volledig de weg kwijt, in Kroatië. En ondanks dat ik daar voor het eerst was en dus volledig onbekend, wist ik met gezond verstand de bestemming te bereiken. Dus niet blindelings vertrouwen en logisch nadenken, simpel.

• Like x 2
  20. ebullio

ebullio Active Member

Je zou bijna gaan denken dat Waze door Google is opgekocht ;););)

• Like x 1
    • Funny x 1

Share This Page