TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

TopDutchCom

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Tampert, Jan 10, 2017.

1. Tampert

Tampert Member

Erg gaaf initiatief om Tesla productie naar Nederland te halen. Hi Tesla.|We Are Top Dutch.

Wat vinden jullie van het initiatief? Zou toch erg gaaf zijn dat de productie in Nederland gaat plaatsvinden?

• Like x 1
  2. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Hele mooie site!
    Goed initiatief, nu moeten Elon nog zover krijgen dat ie er ook naar kijkt!

3. Roel Paes

Roel Paes Member

Mooie site en zeer directe aanpak van onze Noorderlingen.

Ik hoop alleen niet dat Nederlandse regio's zich onderling wegconcurreren.
    Ik las dat VDL Nedcar in Born (Limburg) ook een gooi doet naar de productieactiviteiten van de Model 3.

4. Pascal-R

Pascal-R Member

Volgens mij kansloos zo lang de Nederlandse overheid moet flink inspringt en met een flinke zak geld over de brug komt. Het gaat al snel over 5.000 arbeidsplaatsen die worden gecreëerd. Ook al klopt de redenatie niet helemaal, stel dat dit 5.000 werklozen scheelt, die momenteel de overheid op jaarbasis 20.000 kosten. Dan is de besparing voor de overheid al 100 miljoen (aanpalende sectoren nog niet mee gerekend). Daarbovenop komt nog dat deze mensen al snel 20.000 opbrengen (belasting inkomsten etc). Dus nogmaals 100 Mio. Dat moet de overheid toch wel iets waard zijn.

5. Chris EC-Rent

Chris EC-Rent Member

Hele mooie website, maar of dit overtuigend genoeg is... Maar... ik ben er ook van overtuigd dat alle kleine stapjes helpen. Dit laat zien dat wij Nederlanders in ieder geval enthousiast zijn.

6. redevries

redevries René de Vries

Ik snap het echt niet. Wat is de propositie, wat is de call to action? Meer aandacht voor vorm dan inhoud. Als je, net als de staat Nevada met een zak geld van 1 miljard aankomt PLUS een goed verhaal, krijg je meer aandacht....

In de US hebben ze een pitch uitgeschreven, en gekeken wat er op binnenkomt. Ik verwacht hier iets dergelijks.

7. MickC

MickC Member

Allemaal leuk, maar voor een productiesite zou ik toch eerst naar de loonlast en tarief van de vennootschapsbelasting kijken.

Ik gok op Spanje of een Oost-Europees land.

8. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

Spanje heeft ook meer zon - goed voor de zonnepanelen op het dak van Giga-2.

9. Nexus

Nexus Member

En zonbelasting....

• Informative x 1
  10. steed

steed Member

Mis de how en what, maakt op mij geen indruk en dat met een budget van 12 milj.

11. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

belasting....betekent gewoon
    belastingsvoordelen.

zonder twijfel een belangrijk element in de keuze; dat is wel heel duidelijk.

Nevada revisited.

12. gelden

gelden Active Member

bedoel je die site? Ik begreep dat die in elkaar is gezet door een paar ondernemers uit Noord Nederland als een soort burgerinitiatief. Via whatsapp groep ideeën verzameld en in zeer korte tijd een site gemaakt. Ziet er erg goed uit wat mij betreft. Het doel is om aandacht van Elon te krijgen en NL op de short-list te laten verschijnen. Geld kunnen ze niet bieden, maar wel goede argumenten.

13. Tampert

Tampert Member

Zo zit het. En om nog eens kracht bij te zetten hebben enkelen ook meteen maar een Model X aangeschaft. ;-)

14. FVO

FVO Active Member

Conclusie: Transport is (maatschappelijk gezien) veel te goedkoop.

Share This Page