Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tour d'Ampère 2016

This site may earn commission on affiliate links.
Tja, een kruising tussen de E-rally en de roadtrips van AnalysiZ.
Kan zeker leuk zijn. Hangt natuurlijk sterk van het gezelschap af. En van de omgeving waarin wordt gereden.
En de rit is natuurlijk heel anders voor Tesla rijders (amper laadtijd gedurende de dag) dan voor Leaf/Zoe/i3 rijders.

Ik vind de prijs nogal hoog (895 per persoon ex BTW). Dat is voor mij in ieder geval een reden om niet in te schrijven.
E-rally kost zo'n 100 euro per persoon, en dan gaat er een flink bedrag naar een goed doel. Bij Analysiz kost deelname niets, je betaalt zelf de hotelovernachtingen en diners.
Ik zou bij dergelijke initiatieven graag weten of het commercieel is (wordt er iets aan verdiend) of niet.
 
Mijn feedback.
een rit met gelijkgestemden is altijd leuk.
zoals "gelden" opmerkt is de prijs hoog, als ik calculeer op basis van een equip van twee personen heb ik 2x een overnachting en 2x een avond diner.
uitgaande van Duitsland, Luxemburg of Belgie kun je in een fraai kasteel overnachten voor 150,- per nacht voor 2 personen.
echt zeer luxe eten op een dergelijk kasteel kost 60 a 75 pp. (zie kasteel Urspelt of kasteel Altembrouck beide zeer aanbevelenswaardig.)
totaal ben je dus 600 kwijt voor een 2 persoons team.
als je dan op 2 dagen 2 flessen wijn en nog wat borrels er bij doet voor 100,- zit je op 700,- kosten.
ik wil je plan niet afkraken maar je vraagt om feedback en dit is wat ik dan denk: 1800-700
 
Ik ben ook nog niet positief, misschien staat het wel ergens op de site maar kon ik het niet vinden:
- hoeveel km dient er per dag afgelegd te worden?
- welke laadmogelijkheden zijn door de organisatie geregeld?
- wat is de minimale range die deelnemende voertuigen dienen te hebben?
- wat is de uitdaging? Oftewel wat is er te behalen / is er een winnaar na de tour?
en bij dergelijke prijzen ga ik ook niet inschrijven...
 
Bedankt voor jullie feedback

Ten eerste: 3000 km in 48 uur met een Tesla is uitstekend te doen, zou zelfs een goed idee kunnen zijn als je dát nou eens organiseert.

Verder sluit ik me aan bij voorgaand commentaar.

Desalniettemin veel succes gewenst!

Beste forumleden,
Bedankt voor jullie commentaar en tips. Daar zit een duidelijke lijn in.
Op basis daarvan gaan we terug naar de tekentafel. Wordt vervolgd!

Hartelijke groet,

Arjan
 
Beste Bobby,

Ik heb je reply even laten bezinken. 3.000 km in 48 uur met een Tesla: ik heb het namelijk reeds gedaan. Zie E-Race.

Ik kan je zeggen: een fantastische ervaring!! Voor het eerst voelde ik me Europeaan. Ik zag in een recordtempo tal van landschappen aan me voorbijtrekken. Die ik allemaal al kende. Maar nog nooit in zo'n kort tijdsbestek achter elkaar.

En wat nog veel leuker was: bij de Super Chargers hebben we heel veel leuke ontmoetingen gehad. En dat vond ik het allerleukste.

3.000 km in 48 uur met een Tesla. Het kan makkelijk! Dat ga ik niet nogmaals organiseren.

Ik heb liever een echte uitdaging. Wat mij betreft ligt de lat hoog: meer dan 4000,1 km in 48u 11. Als aanval op het Guiness Book of Records. Plan en route heb ik al uitgewerkt. De eerste geïnteresseerden heb ik ook. Maar ik wil dit graag met een groep Tesla's doen.

Als er minimaal 5 equipes meedoen, neem ik de organisatie graag voor mijn rekening. 1 auto heb ik binnen (en al 2 deelnemers zonder Tesla).

Wie durft dit aan (nb: onderschat deze uitdaging svp niet)?



Ten eerste: 3000 km in 48 uur met een Tesla is uitstekend te doen, zou zelfs een goed idee kunnen zijn als je dát nou eens organiseert.

Verder sluit ik me aan bij voorgaand commentaar.

Desalniettemin veel succes gewenst!
 
Ik heb je reply even laten bezinken. 3.000 km in 48 uur met een Tesla: ik heb het namelijk reeds gedaan. Zie E-Race.

Ik kan je zeggen: een fantastische ervaring!!
Maar mijn vraag is wel: hoeveel uren lag je dan in een viersterrenbed of hoeveel gangen heb je tweesterren gegeten?

Ben wel benieuwd naar je 4k plan. Het kan, maar je komt met een 85 wel aan de max... Met 1250 in 14 uur en 1650 in 19 uur ben ik bekend. Weet niet of meer nog lekker is, maar misschien dat ik bij een interessante route toch wel zin heb.
 
Ik heb er ook al aan zitten denken, 4000km in 48 uur... dat is wel een echte uitdaging.
Valt verder weinig aan te organiseren naar mijn idee, alleen maar rijden en laden, dus geen kosten. Inschrijfkosten kunnen dan ook geen fiks bedrag worden...
In principe ben ik er voor 'in', en waarschijnlijk lukt het me ook wel een co-driver te vinden, dus een compleet team inclusief Tesla.
 
Het 4k-plan is van een totaal andere orde dan de Tour d'Ampère.

Bij de 3.000 km hebben we pas na 48 uur in een hotelbed gelegen (2,5 uur om precies te zijn, toen mochten we weer terug...)

Zal ik een apart draadje maken voor het 4k-plan?

- - - Updated - - -

Yes!

- - - Updated - - -

ik heb een route waarin Duitsland centraal staat. Om dezelfde reden. Verder doe je 10 Europese landen aan. Doel is ook om de finish samen te laten vallen met de start. Dan is daarna de weg naar huis (met een lekker bedje) zo kort mogelijk.

Organiseren valt mee. Inschrijfkosten zijn niet aan de orde. Ik maak zondag een aparte thread aan in dit forum. Zo te lezen moet het lukken om 5 auto's bij elkaar te krijgen.
 
Mijn voorkeur is om het accent in Duitsland te leggen. Zijn er ook mogelijkheden om legaal wat tijd te winnen door op sommige trajecten sneller te rijden dan 130.
Dan kan ook een oude wens van mij in vervulling gaan: praktijktest van wat er zoal wordt beredeneerd over snel en onzuinig versus minder snel en zuiniger rijden i.c.m. langer en korter laden, zonder er een race van te maken.
 
Maar mijn vraag is wel: hoeveel uren lag je dan in een viersterrenbed of hoeveel gangen heb je tweesterren gegeten?

Ben wel benieuwd naar je 4k plan. Het kan, maar je komt met een 85 wel aan de max... Met 1250 in 14 uur en 1650 in 19 uur ben ik bekend. Weet niet of meer nog lekker is, maar misschien dat ik bij een interessante route toch wel zin heb.
Na de kerst ben ik(als enige chauffeur) in 1x van Stockholm terug naar Zoetermeer gereden binnen 19 uur is ca. 1500km.