TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Traffic Priority (verkeersberichten) komt niet door?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Maarten, Dec 29, 2013.

1. Maarten

Maarten Active Member

Toch maar even een aparte thread omdat het onderwerp in het aantal posts van de "algemene" thread bedolven is geraakt:
    De radio van de MS geeft bij de zenders keurig aan op welke zenders berichten met "TP" wordt uitgezonden.
    M.a.w. zoals bijvoorbeeld bij BNR de verkeersinformatie en de plaatsen van door luisteraars gemelde flitsers.
    Bij andere auto's wordt bij het uitzenden van die informatie de CD of waar je ook naar luistert naar de achtergrond gedrukt en kan de verkeersinformatie beluisterd worden op eigen in te stellen geluidssterkte.
    Bij de Phaeton wordt het zelfs ook opgeslagen zodat je het later nog eens kan afluisteren (zou mooi zijn als de MS dat ook kan)!
    Hoe dit nu bij de Tesla in te stellen, want ik krijg die verkeersinformatie niet door als ik naar de muziek van de IPhone luister, of werkt het gewoon (nog) niet?
    Ervaringen?

2. PaulW5

PaulW5 *****Driver

Ik luister alles via DAB en daar geen meldingen. Lijkt erop dat dit niet op de achtergrond gebeurd zoals bijv Volkswagen/audi etc dat je het erdoor heen krijgt of idd zelfs achteraf kan afspelen.
    Laatst in het oosten vh land geweest en had FM aan staan. Dan werkt het wel keurig.

3. redevries

redevries René de Vries

Ik heb dezelfde ervaring. Werkt alleen met FM. Gewoon de zuignap met je TomTom HD op het scherm plakken.

Ook heel idioot is dat de RDS tekst wel wordt doorgegeven, maar alleen zichtbaar is op het voorkeursknopje. Vooral goed te zien bij BNR.

Enfin, met een volgende versie van de software zal hopelijk wel beter zijn....

4. JoeNe

JoeNe EU P 1662

Of je Google Maps scherm (onder Navigatie) naar boven toveren. Daar kan je de file info op laten zien. Wel niet tegelijkertijd Navigatie gebruiken, want dan komt je route lijn bovenop je verkeersinfo te liggen. Handig toch :)

5. redevries

redevries René de Vries

LOL. Wat zijn wij toch een stel makke schapen...

Share This Page