You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tja dan is de 1 million dollar question: Wat is snel...Nou spannend dan. De Tesla medewerker die ik sprak vertelde me dat mijn M3 snel geleverd zou worden. Ik zie het wel.
In dit draadje ook soortgelijke geluiden (snelle levering) en posts die er op wijzen dat de trekhaak in Europa gemonteerd wordt en dat er reeds auto's op het schip staan die geschikt zijn voor de trekhaak. Ben benieuwd Anhängerkupplung - Sammelthread • TFF Forum - Tesla Fahrer & FreundeNou spannend dan. De Tesla medewerker die ik sprak vertelde me dat mijn M3 snel geleverd zou worden. Ik zie het wel.
Net gebeld met de RDW. Ik heb nu geen trekgewicht op m'n kenteken (typegoedkeuringsnummer eindigt op 00). Ik kan dit schriftelijk aanvragen met een ondertekende brief. De RDW gaat bij Tesla navraag doen. Als trekgewicht is toegestaan (en dat is toch zo voor M3s die later zijn geleverd en en sterker nog, die je vanaf vandaag besteld?) voegen ze alsnog trekgewicht toe en krijg ik een nieuw kentekenbewijs. Ik ben benieuwd...
Wat vooral belangrijk is om te weten is of er ook wijzigingen/verstevigingen aan het chassis zijn aangebracht of dat het enkel gaat om de bedrading/software. Ook ik val helaas buiten de boot en wil graag een trekhaak achteraf monteren..Geachte heer /mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt om trekgegevens te vermelden in het kentekenregister voor het voertuig met kenteken AB-123-C. Voor uw voertuig is echter geen goedkeuring gegeven om een aanhangwagen te trekken.
Wat moet u doen als u trekgewichten geregistreerd wilt hebben?
Als u trekgewichten geregistreerd wilt hebben, moet er voor uw voertuig een goedkeuring tot het trekken van een aanhangwagen gegeven worden.
Een aanvraag hiervoor kunt u indienen bij de afdeling VRT-testen van de RDW in Zoetermeer.
...
U moet rekening houden met keuringskosten van ongeveer €550,00.
Deze aanvraag moet binnen 4 weken na verzending van deze mail binnengekomen zijn bij de afdeling VRT-testen.
...
Ik ga toch eens met Tesla bellen.
Geachte heer /mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt om trekgegevens te vermelden in het kentekenregister voor het voertuig met kenteken AB-123-C. Voor uw voertuig is echter geen goedkeuring gegeven om een aanhangwagen te trekken.
Wat moet u doen als u trekgewichten geregistreerd wilt hebben?
Als u trekgewichten geregistreerd wilt hebben, moet er voor uw voertuig een goedkeuring tot het trekken van een aanhangwagen gegeven worden.
Een aanvraag hiervoor kunt u indienen bij de afdeling VRT-testen van de RDW in Zoetermeer.
...
U moet rekening houden met keuringskosten van ongeveer €550,00.
Deze aanvraag moet binnen 4 weken na verzending van deze mail binnengekomen zijn bij de afdeling VRT-testen.
...
Ik ga toch eens met Tesla bellen.
Ik ben met twee e-bikes achterop naar Trier geweest. Geen problemen gehad. Verlichting is geen issue. Verassend genoeg ook geen issue met parkeer sensoren. Heel soms kort een piepje bij inschakelen achteruit, maar dat is het dan ook.Heeft iemand al ervaring hiermee?
Da's een goede vraag. Houdt mij ook bezig. Zie anders ook eens hier:Hier ook interesse voor achteraf montage trekhaak. En ik weet dat er meer Model3 rijders zijn met deze wens!
- Is er ondertussen nieuws van RDW -> kan er achteraf trekgewicht aan kenteken toegevoegd worden?
- Zijn de huidige Model3 technisch gezien anders dan de 1e serie? (qua chassis / montagepunten) Wijziging in software is bekent
Hier zeker ook interesse. Deze week de vraag maar weer eens gesteld aan Tesla (ook als signaal), maar weer 0 op rekest gekregen.Hier ook interesse voor achteraf montage trekhaak. En ik weet dat er meer Model3 rijders zijn met deze wens!
- Is er ondertussen nieuws van RDW -> kan er achteraf trekgewicht aan kenteken toegevoegd worden?
- Zijn de huidige Model3 technisch gezien anders dan de 1e serie? (qua chassis / montagepunten) Wijziging in software is bekent
punt 1 is niet correct. je krijgt GEEN goedkeuring.Hier zeker ook interesse. Deze week de vraag maar weer eens gesteld aan Tesla (ook als signaal), maar weer 0 op rekest gekregen.
Toch staan we voor lastige vragen:
- Achteraf trekgewicht kan best, als je de auto opnieuw RDW laat keuren. En als die dan voldoet aan de specificaties van de huidige Model 3 wordt die zonder meer goedgekeurd.
- Het is dus echt interessant om er achter te komen of er structurele verschillen zijn. Bijvoorbeeld qua verstevigingen aan de carrosserie.
- Hoe komen we aan de speciale software, die weet dat er een trekhaak onder hangt, zelfs dat er een aanhanger achter hangt.
- En dan zitten we nog met de garantie van Tesla. Dat is tot nu toe ook steeds als argument genoemd. Zowel structureel, als elektrisch.
Kan wel maar de keuring is meer een uitgebreide test zoals dit:punt 1 is niet correct. je krijgt GEEN goedkeuring.