Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Trekhaak niet op voorraad

Wat zou je doen?


  • Total voters
    29
This site may earn commission on affiliate links.
Juist gebeld door Tesla Amsterdam. Blijkbaar was er een voorraadprobleem met de trekhaken op de X.
De X is dus vertrokken zonder trekhaak en een retrofit is niet mogelijk.
Met de skivakantie in het vooruitzicht (3 kids) en een vervangwagen die te klein is brengt dat wel wat paniek.

Ik heb 2 optie, leveren zonder trekhaak met kleine discount. Wachten op een nieuwe productie met trekhaak.
Stockwagens zijn er al niet veel, zeker niet met 7 zitplaatsen en een vouwbare 2de zitrij.

Het liefste zou ik een nieuwe productie starten maar dan wil ik wel dat ze me een tijdelijke X laten gebruiken tot het probleem opgelost is. Zonder trekhaak ga ik regelmatig momenten hebben dat ik het ga missen.

Respect voor de mens die dat nieuws mag rondbellen..’

To be continued...
 
Juist gebeld door Tesla Amsterdam. Blijkbaar was er een voorraadprobleem met de trekhaken op de X.
De X is dus vertrokken zonder trekhaak en een retrofit is niet mogelijk.
Met de skivakantie in het vooruitzicht (3 kids) en een vervangwagen die te klein is brengt dat wel wat paniek.

Ik heb 2 optie, leveren zonder trekhaak met kleine discount. Wachten op een nieuwe productie met trekhaak.
Stockwagens zijn er al niet veel, zeker niet met 7 zitplaatsen en een vouwbare 2de zitrij.

Het liefste zou ik een nieuwe productie starten maar dan wil ik wel dat ze me een tijdelijke X laten gebruiken tot het probleem opgelost is. Zonder trekhaak ga ik regelmatig momenten hebben dat ik het ga missen.

Respect voor de mens die dat nieuws mag rondbellen..’

To be continued...
Hoe vaak en waarvoor heb je een trekhaak nodig? Ik zou lekker de korting pakken genieten van een leven zonder aanhanger.
 
Al heb je m 1x in je leven nodig is 800,- nog een belachelijke compensatie. :eek:

De oorspronkelijke optie was volgens mij 750 Euro. Maar daar gaat het mij helemaal niet om. Ik zou vooral kijken naar de noodzaak voor een trekhaak. Ik denk dat voor verreweg de meeste mensen die noodzaak niet opweegt tegen nieuwe bestellen en maanden wachten :)
 

Ik adviseer je deze: https://brink.eu/nl-nl/trekhaak/tesla/model-s/ die heb ik, dit is een lastdrager, geen trekhaak. Een trekhaak is niet toegestaan, het verschil is dat een lastdrager een klein balkje op de kogel heeft waardoor je er geen aanhanger aan kunt koppelen maar wel fietsendragers, hiermee kun je 'meneer agent' snel duidelijk maken dat je geen illegale trekhaak onder je auto hebt zitten. voor de prijs 900,00 incl montage hoef je het niet te laten.
 
Ik adviseer je deze: MODEL S | Brink die heb ik, dit is een lastdrager, geen trekhaak. Een trekhaak is niet toegestaan, het verschil is dat een lastdrager een klein balkje op de kogel heeft waardoor je er geen aanhanger aan kunt koppelen maar wel fietsendragers, hiermee kun je 'meneer agent' snel duidelijk maken dat je geen illegale trekhaak onder je auto hebt zitten. voor de prijs 900,00 incl montage hoef je het niet te laten.

In België werkt dit niet : ook deze 'lastdrager" moet gekeurd worden.

Keuring trekhaak - GOCA
Personenwagen - Keuring trekhaak

Mi. wordt hij ook meteen afgekeurd - bij Model-S bedoel ik uiteraard.
 
Ik zou nooit een X zonder trekhaak kopen. Zelfs als ik er nooit één nodig denk te hebben. Een EV met (echte originele) trekhaak is erg schaars, is de X de enige? Mocht je de auto met een aantal jaren weer verkopen dan is de kans groot dat het niet hebben van een trekhaak optie een dealbreaker is. Anders is ie zeker minder waard dan wat de meerprijs nu is.
 
  • Like
Reactions: ERvee and Superendo
In België werkt dit niet : ook deze 'lastdrager" moet gekeurd worden.

Keuring trekhaak - GOCA
Personenwagen - Keuring trekhaak

Mi. wordt hij ook meteen afgekeurd - bij Model-S bedoel ik uiteraard.

Ik ben geen Belg maar als ik de tekst lees in de link die jij stuurt dan zie ik duidelijk staan dat de trekhaak of fietsdrager met een trekgewicht van 750 kg gekeurd moet worden en de trekhaak van >750 kg heeft aanvullende keuringen/normen. Maar deze lastdrager heeft op het typeplaatje bij trekgewicht '0' staan en bij kogeldruk/verticale belasting 75 kg. Deze valt mijns inziens dus buiten de keuring!! Had er gestaan <750 Kg en >750 KG dan had dus ook een lastdrager met 0 kg trekgewicht gekeurd moeten worden..