Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Trillen en brommen van (nieuw model) aandrijfassen.

This site may earn commission on affiliate links.
Een aantal maanden geleden zijn de aandrijfassen van mijn 2020 MS voor het eerste vervangen. Ze zijn toen vervangen voor het nieuw type aandrijfassen met de extra lagers. Deze extra lagers zouden er voor zorgen dat de assen robuuster zijn en beter tegen het vermogen/koppel van de auto bestand zijn.

Direct na het vervangen voor het nieuwe type aandrijfas viel mij al op dat bij een snelheid van rond de 100km/u de assen trillen en brommen. Dit is goed te horen en ook in het stuur/de zitting te voelen.

Nu zijn onlangs deze (nieuwe type) aandrijfassen opnieuw vervangen vanwege deze trillingen voor nieuwe assen (wel zelfde revisie zo te zien) met als resultaat dat de auto nog steeds trilt/bromt rond de 100km/u.

Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren?
 
Klinkt als balancerings issue? Maar denk dat ze dat ook zeker bij Tesla even gecheckt hebben..

Ik kan het geluid laten komen en gaan door te accelereren of niet. Als het de wiel balans is dan zou het lijkt mij snelheids gerelateerd zijn en niet aandrijfkracht gerelateerd.

Mijn idee is dat het aan balancerings issue is maar dan wel van de assen en niet van de wielen.
 
Hebben jullie onderdeel nummers?
Op mijn offerte staan:

HALFSHAFT ASSEMBLY, FRONT, SMALL DRIVE UNIT, LEFT
HAND SIDE (1553109-00-B)

HALF SHAFT - FRONT RIGHT (1027115-00-D)

Ik weet niet of de X andere heeft dan de S.
Mijn huidige Front Right is (1027111-00-D) De linker staat niet op papier maar is wel vervangen. :)
 
Begin september zijn de onze vervangen, tot nu toe geen gebrom of getril meer. Al meerdere keren even ‘opengetrokken’ op een oprit 😁

6D2B0000-8CDA-444E-ABB9-7371E17D0835.jpeg
 
Op 2-11 zijn bij mij S uit 2018 de assen vervangen met deze:

- HALFSHAFT ASSEMBLY, FRONT, SMALL DRIVE UNIT, LEFT HAND SIDE (1626637-00-A)
- FRONT RIGHT HALF SHAFT - DUAL MOTOR (1030616-00-D)

Overigens hoort er ook een motorsteun vervangen te worden omdat deze ook voor stillingen zorgt:

- CLVS ASSY,DBL ISO,LHS MTR MNT,SDU-F (1055366-00-H)

En een hoop boutjes moertjes en ringetjes.
 
Op 2-11 zijn bij mij S uit 2018 de assen vervangen met deze:

- HALFSHAFT ASSEMBLY, FRONT, SMALL DRIVE UNIT, LEFT HAND SIDE (1626637-00-A)
- FRONT RIGHT HALF SHAFT - DUAL MOTOR (1030616-00-D)

Overigens hoort er ook een motorsteun vervangen te worden omdat deze ook voor stillingen zorgt:

- CLVS ASSY,DBL ISO,LHS MTR MNT,SDU-F (1055366-00-H)

En een hoop boutjes moertjes en ringetjes.

Zo te zien heb je een punt mbt de motorsteun. Uit mijn onderdelen lijst blijkt niet dat deze is vervangen bij mij.

Heb jij nu wel of geen problemen met trillingen rond ca 100 km/u?
 
Hoe gaat de Tesla service tegenwoordig om met dergelijke problemen als de garantie verlopen is?

Is er nog enige vorm van coulance te bespeuren, of komt het neer op het direct betalen van de factuur zonder verdere discussie?

1626637-00-a