Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Trilling MY2023: reeds uitgebalanceerd

This site may earn commission on affiliate links.
Na de levering van een MYLR is er soms een trilling in het stuur bij het rijden op wegbelijning. Ik dacht eerst dat het door de belijning kwam en niet zozeer door een fout in de wagen. Echter begin ik te twijfelen en ga het probleem proberen na te bootsen.
Het is een hele snelle trilling alsof de voorwielen links/rechts gaan. Gevoel van een vibratie.
Als ik het kan nabootsen schiet ik een service request in. Mischien dat iemand zich hier in herkent.
Is dit niet de auto die je met een trilling in het stuur erop wil wijzen dat je over de belijning dreigt te gaan?
 
Na de levering van een MYLR is er soms een trilling in het stuur bij het rijden op wegbelijning. Ik dacht eerst dat het door de belijning kwam en niet zozeer door een fout in de wagen. Echter begin ik te twijfelen en ga het probleem proberen na te bootsen.
Het is een hele snelle trilling alsof de voorwielen links/rechts gaan. Gevoel van een vibratie.
Als ik het kan nabootsen schiet ik een service request in. Mischien dat iemand zich hier in herkent.

Dat lijkt op een ADAS waarschuwing 😅
 
  • Like
Reactions: Stijn_NL
Naar mijn weten gaan er dan ook geluiden af en in het scherm een melding


Pas als de auto een stuur correctie uitvoert is mijn indruk.

De mijne waarschuwt ook met een trilling als ik de lijn dreig te overschrijden en met toeters en bellen als ik de lijn daadwerkelijk raak.

Ik heb sinds Vision een stuk netter leren rijden 😂

Overigens doet hij niets als ik echt actief over de lijn heenstuur 🤔
 
  • Informative
Reactions: Nick-m
Na de levering van een MYLR is er soms een trilling in het stuur bij het rijden op wegbelijning. Ik dacht eerst dat het door de belijning kwam en niet zozeer door een fout in de wagen. Echter begin ik te twijfelen en ga het probleem proberen na te bootsen.
Het is een hele snelle trilling alsof de voorwielen links/rechts gaan. Gevoel van een vibratie.
Als ik het kan nabootsen schiet ik een service request in. Mischien dat iemand zich hier in herkent.
Is dat niet de Rijstrookoverschrijdingspreventie?
Rijstrook overschrijdingspreventie werkt alleen bij snelheden tussen 64 km/h en 145 km/h op wegen met duidelijk zichtbare wegmarkeringen. U kunt kiezen of en hoe de Rijstrook overschrijdingswaarschuwing werkt door te tikken op Bediening > Autopilot > Rijstrook overschrijdingswaarschuwing en een van deze opties te selecteren:


  • Uit: U wordt niet gewaarschuwd voor rijstrookoverschrijding of mogelijke aanrijdingen met voertuigen in een naastgelegen rijstrook.
  • Waarschuwing: Als een voorwiel een wegmarkering overschrijdt, gaat het stuurwiel trillen.
  • Assistent: Er wordt tegenstuur toegepast om de Model Y in een veilige positie te houden wanneer de Model Y wegbelijning van een naastgelegen rijstrook overschrijdt of de wegrand nadert.

 
Heb je de rijstrookoverwchreidingreventie als eens uitgezet?

Rijstrook overschrijdingspreventie

Rijstrook overschrijdingspreventie is bedoeld om uw te waarschuwen wanneer de Model 3uw rijstrook verlaat of dreigt te verlaten.
Rijstrook overschrijdingspreventie werkt alleen bij snelheden tussen 64 km/h en 145 km/hop wegen met duidelijk zichtbare wegmarkeringen. U kunt kiezen of en hoe de Rijstrook overschrijdingswaarschuwing werkt door te tikken op Bediening > Autopilot > Rijstrook overschrijdingswaarschuwing en een van deze opties te selecteren:

  • Uit: U wordt niet gewaarschuwd voor rijstrookoverschrijding of mogelijke aanrijdingen met voertuigen in een naastgelegen rijstrook.
  • Waarschuwing: Als een voorwiel een wegmarkering overschrijdt, gaat het stuurwieltrillen.
  • Assistent: Er wordt tegenstuur toegepast om de Model 3 in een veilige positie te houden wanneer de Model 3 wegbelijning van een naastgelegen rijstrook overschrijdt of de wegrand nadert.
 
  • Informative
Reactions: Nick-m
  • Like
Reactions: RichieB
The New Aero - Razor 19”

Top! Zojuist besteld met 10% korting met coupon code DADTC
 
  • Like
Reactions: Stijn_NL
Na de levering van een MYLR is er soms een trilling in het stuur bij het rijden op wegbelijning. Ik dacht eerst dat het door de belijning kwam en niet zozeer door een fout in de wagen. Echter begin ik te twijfelen en ga het probleem proberen na te bootsen.
Het is een hele snelle trilling alsof de voorwielen links/rechts gaan. Gevoel van een vibratie.
Als ik het kan nabootsen schiet ik een service request in. Mischien dat iemand zich hier in herkent.
Dat is toch gewoon de Lane-departure warming? Heb je het ook als het knipperlicht aanstaat?
 
Na vele malen proberen na te bootsen is het gelukt.
Bij een bepaalde snelheid over vers gedrukte belijning die vlak achter elkaar licht is het de perfectie combinatie voor een intense vibratie.
Dus niks van alles maar vooral een combinatie van alles. En daarbij dat je alles in het stuur voelt.
De vorige auto had dikke wangen en grote banden dus viel veel weg. Nu met de 19 inch voel ik veel meer.
 
Ik vraag mij nog steeds af hoe jullie 19” wielen onder een P monteren. Mag/kan dit zo maar?

Natuurlijk kan/mag dat., waarom niet? 18" of lager schijnt wel problemen te geven, afhankelijk van de velg.

Er staat in de tesla shop een warning bij de 19" winterwielen ivm (soms) lagere snelheidsindex van de banden, maar verder zijn er geen beperkingen. Ik kreeg netjes snelheidsindex W, dus die mogen harder dan de auto kan. Niet dat ik aanraad om 250 in de sneeuw te gaan rijden :)
 
  • Like
Reactions: DM231191