Deze nieuwe functie is een belangrijke en veelbelovende en verdient een eigen draadje.
In mijn post van gisteravond heb ik wat eerste ervaringen gedeeld en daar de conclusie aan verbonden dat het allemaal erg strak staat en dat je het in de praktijk eigenlijk nooit zal halen.
Daarna heb ik wat zitten lezen op o.a. het Amerikaanse forum en daar kwam ik wat opmerkingen tegen die wijzen op een soort van opslaan van de rijstijl zodat dat in de verdere voorspellingen kan worden verwerkt. Maar echte zekerheid is er daar niet.
Willen jullie ook opletten hoe hij het doet? Ik zal straks, als de files weg zijn, een traject rijden met normale snelheid (110 - 120) en dan kijken wat hij voorspelt als ik diezelfde route daarna nog eens intik.
=========================
Hieronder mijn eerdere post:
Bij mij is de update gelukt.
Daarnet even een testje gedaan met de tripvoorspeller.
Op zich een heel leuke feature.
Alleen, hij staat veel te strak. Ik heb een route gekozen van ongeveer 55 km en heen en terug gereden.
De route was ongeveer 20 km 80 km weg, dan een stuk 100 km snelweg en het laatste stuk, iets van 15 km, 130 toegelaten.
De "heenweg", waarbij ik me aan de snelheid heb gehouden en op het 130 stuk niet harder dan 100 heb gereden, lukte het niet om op de voorspelling te blijven. Ook de laatste vijf kilometer 80 rijden (op een 130 km weg!) hielp ook niet. Een forse lijn onder de oorspronkelijke lijn. Niet erg opbeurend.
Het was wel 0 graden en het eerste stuk moest er nog worden opgewarmd, maar dan nog.
De terugweg ging iets beter, maar het lukte mij, met mijn fluwelen voet, niet om de voorspelling waar te maken.
Onderstaande foto's spreken boekdelen. Dit was de terugweg en alles was warm. Zelfs met een verbruik van 169 wH/km lukte het niet om helemaal op de lijn te blijven.
Jammer dat je geen instellingen hebt. Dit betekent nu dat je er al vóór vertrek van moet uitgaan dat als hij rest 40% aangeeft dat eerder 30% of minder zal zijn.
Het zou zo moeten zijn dat de voorspelling bij de gemiddelde rijstijl (en dat is geen 169 wH/km) haalbaar moet zijn.
Hopelijk stelt men dat nog bij of krijgen we een keuze uit bijv. 3 rijstijlen. Of bijvoorbeeld aangeven welk percentage je bij aankomst nog wilt hebben.
Wanneer ik nu binnenkort naar de eerste SuC in Duitsland rijd (hopelijk dan Mogendorf) dan moet ik zelf nog veel bijrekenen en het lijkt me wat frustrerend zo.
- - - Updated - - -
In mijn post van gisteravond heb ik wat eerste ervaringen gedeeld en daar de conclusie aan verbonden dat het allemaal erg strak staat en dat je het in de praktijk eigenlijk nooit zal halen.
Daarna heb ik wat zitten lezen op o.a. het Amerikaanse forum en daar kwam ik wat opmerkingen tegen die wijzen op een soort van opslaan van de rijstijl zodat dat in de verdere voorspellingen kan worden verwerkt. Maar echte zekerheid is er daar niet.
Willen jullie ook opletten hoe hij het doet? Ik zal straks, als de files weg zijn, een traject rijden met normale snelheid (110 - 120) en dan kijken wat hij voorspelt als ik diezelfde route daarna nog eens intik.
=========================
Hieronder mijn eerdere post:
Bij mij is de update gelukt.
Daarnet even een testje gedaan met de tripvoorspeller.
Op zich een heel leuke feature.
Alleen, hij staat veel te strak. Ik heb een route gekozen van ongeveer 55 km en heen en terug gereden.
De route was ongeveer 20 km 80 km weg, dan een stuk 100 km snelweg en het laatste stuk, iets van 15 km, 130 toegelaten.
De "heenweg", waarbij ik me aan de snelheid heb gehouden en op het 130 stuk niet harder dan 100 heb gereden, lukte het niet om op de voorspelling te blijven. Ook de laatste vijf kilometer 80 rijden (op een 130 km weg!) hielp ook niet. Een forse lijn onder de oorspronkelijke lijn. Niet erg opbeurend.
Het was wel 0 graden en het eerste stuk moest er nog worden opgewarmd, maar dan nog.
De terugweg ging iets beter, maar het lukte mij, met mijn fluwelen voet, niet om de voorspelling waar te maken.
Onderstaande foto's spreken boekdelen. Dit was de terugweg en alles was warm. Zelfs met een verbruik van 169 wH/km lukte het niet om helemaal op de lijn te blijven.
Jammer dat je geen instellingen hebt. Dit betekent nu dat je er al vóór vertrek van moet uitgaan dat als hij rest 40% aangeeft dat eerder 30% of minder zal zijn.
Het zou zo moeten zijn dat de voorspelling bij de gemiddelde rijstijl (en dat is geen 169 wH/km) haalbaar moet zijn.
Hopelijk stelt men dat nog bij of krijgen we een keuze uit bijv. 3 rijstijlen. Of bijvoorbeeld aangeven welk percentage je bij aankomst nog wilt hebben.
Wanneer ik nu binnenkort naar de eerste SuC in Duitsland rijd (hopelijk dan Mogendorf) dan moet ik zelf nog veel bijrekenen en het lijkt me wat frustrerend zo.
- - - Updated - - -
Last edited: