Dag allen,
zoals ik in een eerder draadje al melde moet ik voor een congres naar San Francisco en was ik van plan naar Tesla's Ground Zero te gaan: de fabriek in Fremont. Hier een kort verslag voor wie het leuk vindt, inclusief Investment advice.
Wat direct opvalt is hoe verschrikkelijk druk het is rond de fabriek. Alle parkeerplaatsen voor medewerkers zijn bezet, en al minuten voor aankomst bij de fabriek zie je in de omgeving volle parkeerterreinen met borden van Tesla en busjes die medewerkers naar de fabriek en terug rijden. Overal in de omgeving ontstaan tijdelijke parkeerterreinen omdat er simpelweg geen ruimte is om alle medewerkers te kunnen laten parkeren. Bullish.
Ik startte aan de noord-westkant van de fabriek, daar waar de grote tenten staan.
De eerste ramp-up van de Model 3 werd hierin geproduceerd en de tent hebben ze laten staan en er zelfs tenten bij gezet. Helemaal aan de rand van het terrein lijkt nu in die tenten de kwaliteitscontrole van de lak plaats te vinden, te zien aan de lampen die aan weerszijden en het plafond hangen. Natuurlijk was het zicht afgeschermd door een soort doek dat aan het hek hing, maar daar zaten genoeg gaten in om toch doorheen te kunnen kijken. Wat opviel: eindeloze rijen Model 3s die stonden te wachten om door de controle heen te gaan, en iedere paar seconden hoor je een auto claxonneren wanneer de controle is uitgevoerd. Dit lijkt steeds te gebeuren wanneer een medewerker de auto scant na de controle. Er worden nu appartementen gebouwd pal naast de fabriek, maar je zou er naast wonen zeg.......gekmakend dat continue geluid! Bullish.
Hier een korte impressie van de herrie:
Toen ben ik via de noordwestkant verder gelopen naar de ingang:
Wat opvalt is die continue bedrijvigheid. Auto's rijden tenten uit en in, en ook enkele gebouwen waren goed van binnen te bekijken. Hier vindt ook kwaliteitscontrole plaats:
Impressie van de bedrijvigheid:
Wat ook opvalt: het is een vrij rommelig geheel. Overal gebeurt wel wat, en onderdelen liggen overal opgestapeld:
Dit is de grens met het parkeerterrein, tot de laatste meter is het fabrieksterrein gevuld met onderdelen en bedrijvigheid. Bullish.
Door naar de hoofdentree waar ook proefritten met klanten worden gehouden. Frank zal de locatie zeker herkennen
Ik ben de Tesla Shop binnen gelopen en netjes en zo naïef mogelijk gevraagd of ik een fabriekstour kon krijgen als investeerder en berijder/eigenaar van een S en 3. Ik werd beleefd nét niet uitgelachen maar kreeg wel een mooie uitleg over de nieuwe S Plaid:
Heel bijzonder hoe de yoke voelt, wanneer je op het symbooltje van het knipperlicht drukt voel je even een duwtje tegen je vinger, net als een game controller.
zoals ik in een eerder draadje al melde moet ik voor een congres naar San Francisco en was ik van plan naar Tesla's Ground Zero te gaan: de fabriek in Fremont. Hier een kort verslag voor wie het leuk vindt, inclusief Investment advice.
Wat direct opvalt is hoe verschrikkelijk druk het is rond de fabriek. Alle parkeerplaatsen voor medewerkers zijn bezet, en al minuten voor aankomst bij de fabriek zie je in de omgeving volle parkeerterreinen met borden van Tesla en busjes die medewerkers naar de fabriek en terug rijden. Overal in de omgeving ontstaan tijdelijke parkeerterreinen omdat er simpelweg geen ruimte is om alle medewerkers te kunnen laten parkeren. Bullish.
Ik startte aan de noord-westkant van de fabriek, daar waar de grote tenten staan.
De eerste ramp-up van de Model 3 werd hierin geproduceerd en de tent hebben ze laten staan en er zelfs tenten bij gezet. Helemaal aan de rand van het terrein lijkt nu in die tenten de kwaliteitscontrole van de lak plaats te vinden, te zien aan de lampen die aan weerszijden en het plafond hangen. Natuurlijk was het zicht afgeschermd door een soort doek dat aan het hek hing, maar daar zaten genoeg gaten in om toch doorheen te kunnen kijken. Wat opviel: eindeloze rijen Model 3s die stonden te wachten om door de controle heen te gaan, en iedere paar seconden hoor je een auto claxonneren wanneer de controle is uitgevoerd. Dit lijkt steeds te gebeuren wanneer een medewerker de auto scant na de controle. Er worden nu appartementen gebouwd pal naast de fabriek, maar je zou er naast wonen zeg.......gekmakend dat continue geluid! Bullish.
Hier een korte impressie van de herrie:
Toen ben ik via de noordwestkant verder gelopen naar de ingang:
Wat opvalt is die continue bedrijvigheid. Auto's rijden tenten uit en in, en ook enkele gebouwen waren goed van binnen te bekijken. Hier vindt ook kwaliteitscontrole plaats:
Impressie van de bedrijvigheid:
Wat ook opvalt: het is een vrij rommelig geheel. Overal gebeurt wel wat, en onderdelen liggen overal opgestapeld:
Dit is de grens met het parkeerterrein, tot de laatste meter is het fabrieksterrein gevuld met onderdelen en bedrijvigheid. Bullish.
Door naar de hoofdentree waar ook proefritten met klanten worden gehouden. Frank zal de locatie zeker herkennen
Ik ben de Tesla Shop binnen gelopen en netjes en zo naïef mogelijk gevraagd of ik een fabriekstour kon krijgen als investeerder en berijder/eigenaar van een S en 3. Ik werd beleefd nét niet uitgelachen maar kreeg wel een mooie uitleg over de nieuwe S Plaid:
Heel bijzonder hoe de yoke voelt, wanneer je op het symbooltje van het knipperlicht drukt voel je even een duwtje tegen je vinger, net als een game controller.