TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Tripverslag Flachau, Oostenrijk

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Dylan, Dec 21, 2013.

1. Dylan

Dylan Member

#1 Dylan, Dec 21, 2013
    Last edited: Dec 21, 2013
    Mannen, (vrouwen?) over een paar uur is het zo ver en ga ik vertrekken richting de sneeuw! Winterbanden zitten erop, sneeuwkettingen liggen achterin en de Tesla is bezig met zijn range charge. Ik heb al aan meerdere mensen beloofd dat ik verslag zou doen, dus bij deze. Ik zal bij elke stop een paar foto's plaatsen, de ervaringen onderweg en uiteraard de getallen posten.

De afstanden zijn als volgt:
    afstandvertrekbestemming
    323kmEtten-leurWilnsdorf, DE
    246kmWilnsdorfBad Rappenau, DE
    198kmBad RappenauJettingen-Scheppach, DE
    315kmJettingen-ScheppachFlachau, AT
    Totaal circa 1090km

Het laatste stuk zal ik niet in een keer afleggen vanaf de laatste supercharger, maar een tussenstop maken om aan een 22kW paal nog uurtje bij te laden. Omdat het laatste stuk nogal een klim is lijkt me dat wel verstandig :tongue:. Ik heb hiervoor 3 adressen op de route uitgezocht die geschikt zijn, en allemaal over een 22kW Type 2 laadpunt beschikken. Helaas kon ik niet op tijd meer een Duitse laadpas regelen, dus ik vertrouw hier op gratis laadpunten zoals bij de MacDonalds. Van Bigbit (bedankt) heb ik zijn e-KwH login gekregen dus als laatste redmiddel zou ik nog uit kunnen wijken naar een RWE laadpunt.

Bij het hotel/pension in Flachau zelf weet ik nog niet zeker of ik kan laden, maar ik ga uit van wel. Heb 10 meter verlengkabel bij voor de UMC. Een andere optie is om in het naastgelegen dorp te laden, of bij het hotel van vrienden die er ook zitten.

2. Dylan

Dylan Member

3. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

Good Luck!

4. Rsvarthur

Rsvarthur Member

Zeer benieuwd! Goede reis!

5. widodh

widodh Model S R231 EU

Ik haak hier eventjes in! Mijn moeder heeft een caravan in Sankt Veit im Pongau, slechts 28km van Flachau en daar wil ik deze winter ook nog heen rijden.

Ben vooral benieuwd naar die 22kW punten in Duitsland.

6. PDK

PDK Member

Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat. We zijn zelf ook van plan om naar Oostenrijk te gaan binnenkort, maar ik twijfel erg aan de laatste etappe. Daar wil ik onze bestemming op aanpassen. Wellicht dat de Oostenrijkse Supercharger nog uitkomst biedt.

7. marc

marc Member

Succes! Dit ga ik volgen. Denk er zelf over in februari in CH te gaan skieen en ben heel benieuwd! Nogmaals succes!

8. gelden

gelden Active Member

Leuk! Eerste stuk lijkt me al spannend. Ik kijk uit naar de updates.

9. LuckyLuke

LuckyLuke Model S P85DL

Als het goed is ben je tegen deze tijd al lang in Wilnisdorf geweest toch? Alles ok?

Edit: of zijn die screenshots nog vanuit stilstand thuis?

10. Dylan

Dylan Member

Deze screenshots zijn inderdaad nog vanuit huis. Ik ga over een half uurtje rijden. Volgens evtripplanner kost het me 360 typical km om bij wilnsdorf te komen als ik niet harder als 100 rijd. De echte afstand is 322km.

Knijp m wel een beetje haha :) maar als het lastig wordt dan ga ik 80 achter n vrachtwagen hangen

tyqu5e7a.jpg

11. Billy

Billy Member

Goede reis avonturier!! :biggrin: Je bent in ieder geval nu al de held..

12. X-RAY

X-RAY Member

Zo nachtrijder! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat gaan.

Wij gaan over twee maanden met het gezin naar Erhwald. Ook daar een vrij lange afstand vanaf de laatste SC (jettingen). Ben dus vooral benieuwd hoe de 'gewone' laadpalen bevallen. Hoe weet je trouwens zeker of het 22kW palen zijn? Welke app gebruik je daarvoor?

Mijn ervaring over de laatste 6000km is trouwens dat de typical range best te halen is als je rond de 100 blijft. Hoe koud weer, volle bepakking en bergen dat gaan beïnvloeden ben ik ook heel benieuwd naar.

Succes vanacht!

13. Jean

Jean Member

Goeie reis Dylan. Ik ben erg benieuwd. Succes!!!

14. Dylan

Dylan Member

We zitten nu in wilnsdorf aan de burgers :). Verbruik viel me toch een beetje tegen, had ook wat last van de wind en zwaardere belading. Ik heb de eerste 200km zo'n 100km/u gereden maar de laatste 100km zo'n 90km/u. Range anxiety sloeg toe ;)

Uiteindelijk met bereik over gehaald. Foto's:
    uda2a5az.jpg anaqabem.jpg pesy7a2y.jpg any3a9yt.jpg 5adymy3y.jpg

15. Dylan

Dylan Member

Faciliteiten in wilnsdorf zijn prima, burger king, een hotel, maxi autohof restaurant en een Total tankstation. De volgende rit naar bad rappenau is ook maar 250km dus dan kunnen we wat harder :):)

16. HWS

HWS Speedjunkie

Als het goed is moet je ook al wat minder last van de wind hebben. Wij staan op het punt te vertrekken met het fossiel, zei de zondaar:redface:.

17. X-RAY

X-RAY Member

Hoi Dylan,
    Die range viel inderdaad tegen voor 100/90 kph. hoeveel passagiers/bagage heb je mee? veel wind zeker?
    Je zult nu wel ongeveer bij Bad Rappenau aankomen.
    Heel veel succes!

18. Bigbit

Bigbit Member

Yep Dylan keep em comming. Je hebt toch pauze.... Of beter nog, geef ons je inloggegevens dan kunnen we je live volgen... En je verwarming op 30 zetten ... en toeteren en lampjes flitsen...

19. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

hoe is het verder gelopen, pionier ?

20. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Mijn 'supercharger' hier in Salisburry is net iets langzamer dan die van jou in Wilnsdorf, Dylan:

ImageUploadedByTapatalk1387695793.435646.jpg

:)

Share This Page