Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

TuneIn radio hapert

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb vooral last van de foutmelding dat bepaalde podcasts te groot zijn en een Wifi verbinding nodig is.

Wat gewoon slechte programmering is, de app dient die podcast ook niet volledig in zijn geheugen te laden, maar te streamen, iets dat voor podcasts misschien niet mogelijk is in TuneIn.
 
Ik dacht echt even dat het hier om een uitval "in Hapert" ging (daarna is namelijk de grensovergang richting Antwerp)... en ik woon in het volgende dorp (Bladel).... dus ik dacht... even lezen...

On topic: bij mij geen uitval (ik rijd meestal via Reusel richting Arendonk en soms via Hapert (snelweg) en ik hebt tot nu toe geen last gehad van hapering tuneIn of Spotify. het kan natuurlijk dat het een 3G en niet een LTE probleem is? Ik zal nog eens bewust testen.
 
Sinds V8 update heb ik hier ook last van.

1. TuneIn start bij starten met afspelen maar valt na +/- 3km (3 minuten) een 10-tal seconden uit. Daarna gaat hij weer verder. Doet dit quasi keer op keer. (Station: Studio Brussel)
2. Ook na het bellen (bluetooth iPhone) doet dit zich regelmatig voor.

Ik meen ook te merken dat hij de TuneIn stream buffert tijdens het bellen. Een nieuwsuitzending begon "vertraagd" om 11u13 ipv 11u00 na een telefoongesprek van 13 minuten.

Wie herkent dit? Ik vind geen instellingen of dergelijke terug hierover.
 
Ik heb vooral last van de foutmelding dat bepaalde podcasts te groot zijn en een Wifi verbinding nodig is.

Wat gewoon slechte programmering is, de app dient die podcast ook niet volledig in zijn geheugen te laden, maar te streamen, iets dat voor podcasts misschien niet mogelijk is in TuneIn.

Grote podcasts van bijvoorbeeld Armin (State of Trance) hebben bij mij nog nooit gewerkt, ook niet met versie 7. Ik krijg altijd te zien dat er een WIFI verbinding noodzakelijk is of er gebeurd gewoon niets. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik het de laatste tijd niet meer opnieuw heb geprobeerd.

Wat mij verder is opgevallen is dat de geluidskwaliteit van Tunein minder is geworden. Ik hoor een soort van 'digitale ruis'. Dit merkt je vooral wanneer een DJ een telefoongesprek voert met iemand en bij de hogere tonen. Dit verschijnsel heb ik meerdere zenders (Radio 538, Veronica, BNR, etc) Ik vroeg mij af of dit sinds versie 8 zo is of dat het daarvoor ook al zo was??
 
En ik heb nu sinds enkele dagen dat Tunin soms stopt, en dan na enkele seconden weer verder gaat op het volgende voorkeursstation (alsof ik de next-knop op het stuur heb ingedrukt). Ben ik de enige? (zou een hardware storing in die knop kunnen zijn natuurlijk)
 
Er is een ander simultaan probleem dat zich voordoet, naast de redelijk slechte 3G verbinding van de Tesla zelf en dat is dat Tune In alle VRT zenders en RTBF zenders geschrapt heeft.
Radio 1 tijdelijk niet beschikbaar via TuneIn
Vraag is daar of het VRT / RTBF, dan wel TuneIn zijn die ze geschrapt hebben. Interessante eindcommentaar is dat het gaat over de publieke radio, die wordt gefinancierd met belastinggelden, die blijkbaar de schrapping heeft aangevraagd. Geen idee wanneer het opgelost wordt.