Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

TWCManager raspberry pi Zero W in combinatie SolarEdge hulp gezocht

This site may earn commission on affiliate links.
Beste Forumleden,

Ik ben ruim een week aan het vechten om de combinatie van mijn Raspberry Pi Zero W en inverter van SolarEdge werkend te krijgen met het programma TWCManager.

Welke handige man of vrouw kan mij helpen naar een werkend systeem?

Waar in het script moet ik precies de api van SolarEdge zetten want ik heb nog geen energie meter in de meterkast geïnstalleerd.

Ik hoor graag van jullie
 
Beste Forumleden,

Ik ben ruim een week aan het vechten om de combinatie van mijn Raspberry Pi Zero W en inverter van SolarEdge werkend te krijgen met het programma TWCManager.

Welke handige man of vrouw kan mij helpen naar een werkend systeem?

Waar in het script moet ik precies de api van SolarEdge zetten want ik heb nog geen energie meter in de meterkast geïnstalleerd.

Ik hoor graag van jullie

Hierin gaat de API je niet kunnen helpen want die is niet realtime. Deze loopt een aantal minuten achter waardoor dit niet het gewenste effect zal hebben.
 
hartelijk dank voor jullie reacties!

ik heb ook een energiemeter alleen is deze nog niet geïnstalleerd en verder staat onze meterkast buiten waardoor een rs485 verbinding een beetje lastig is. ik ben er nog niet uit hoe ik dit draadloos kan oplossen. verder moet het mogelijk zijn om van een omvormer van de drie de realtime data te gebruiken. ik ben alleen niet zo thuis in dit gebeuren.

onze situatie is dat wij 3 omvormers hebben en er twee via rs485 met elkaar zijn verbonden zodat er maar een wifi accespoint nodig is de 3e omvormer hangt in de schuur en deze wil ik gebruiken voor het laden van mijn tesla.

weet iemand hoe je realtime de data uit een omvormer kunt trekken via wifi?
 
bij regel 196 staat er :
Schermafbeelding 2020-03-29 om 12.08.32.png
 
Ik heb echt stap voor stap uitleg nodig.

waar de api key te halen en in te vullen

Hierin gaat de API je niet kunnen helpen want die is niet realtime. Deze loopt een aantal minuten achter waardoor dit niet het gewenste effect zal hebben.

Zoals al aangegeven heb je niks aan de Solaredge API, want die is niet realtime. De data van de opbrengst van solaredge loopt achter, en dus heb je hier niks aan als je aan de hand daarvan het laadvermogen wilt aansturen. Daarnaast heeft de Solaredge API ook nog aardig wat limitaties hoe vaak je hem mag raadplegen op een dag. De omvormer zelf geeft ook maar eens per 10-15 minuten z'n info door naar de backend van Solaredge.
 
maar je hebt toch ook de api van tesla nodig om het laden te starten?

Wij hebben ook windelen zouden deze ook meegenomen kunnen worden via de api?

maar goed, ik moet de handleiding induiken om verder te komen.

het rare is dat hij de tesla lader Id niet eens genegeerd of ontvangt.
 
Ik wil ook TWC gaan gebruiken voor mijn Tesla Wall Connector i.c.m. Youless energietellers.
De Youless kun je vrij makkelijk realtime uitlezen. Het is helaas in essentie een pulsteller dus wanneer je PV opbrengst opeens naar 0 of vrijwel 0 terugvalt, heb je 5 minuten lang de laatste waarde. Maar ja, dan komt dat beetje maar even uit het Net.

Wel een leuk project met het oog op uitfasering salderingsregeling...