Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tweedehands Model S 70 uit 2016

This site may earn commission on affiliate links.
Daar heb ik zelden last van, mijn hand hangt op 8u aan het stuur en krijg enkel heel uitzonderlijk meldingen en inderdaad is dat als ik niet aan het opletten ben. Maar daar dient het voor.
Ik heb dan mijn handen gewoon op het stuur hoor, maar merk dat dat net te licht is voor de weerstand die het stuur wenst te voelen. Ik gebruik AP primair voor veiligheid. Maar de melding komen mij wat te snel en te vaak. Daardoor merk ik dat ik eigenlijk teveel naar het display kijk, om te voorkomen dat er een waarschuwing komt.
 
Ik heb dan mijn handen gewoon op het stuur hoor, maar merk dat dat net te licht is voor de weerstand die het stuur wenst te voelen. Ik gebruik AP primair voor veiligheid. Maar de melding komen mij wat te snel en te vaak. Daardoor merk ik dat ik eigenlijk teveel naar het display kijk, om te voorkomen dat er een waarschuwing komt.
Van mij mag er ook wel een zacht pingetje bij. Ik heb mijn stoel wat hoger gezet en als gevolg daarvan trek ik ook waarschijnlijk iets minder hard aan het stuur. Daardoor heb ik nu al 2 keer een stop en go penalty gehad.
 
Ik heb dan mijn handen gewoon op het stuur hoor, maar merk dat dat net te licht is voor de weerstand die het stuur wenst te voelen. Ik gebruik AP primair voor veiligheid. Maar de melding komen mij wat te snel en te vaak. Daardoor merk ik dat ik eigenlijk teveel naar het display kijk, om te voorkomen dat er een waarschuwing komt.
Dan laat je je arm niet genoeg ‘hangen’. Het stuur moet weerstand voelen in draairichting.
 
Dan laat je je arm niet genoeg ‘hangen’. Het stuur moet weerstand voelen in draairichting.
Of... Ik rij te veel met 2 handen aan t stuur.
Ik vind het met 1 hand moeten "hangen" aan een stuur (wat bij meerdere merken als oplossing is gekozen) zo'n belabberd idee. Net alsof je dan bij de les bent. Iedereen gaat dan met hand aan t stuur hangen. Veelal ergens tussen met de hand tussen 7 en 8.
Had liever gezien dat er een soort "knijp" sensoren in zouden zitten die de grip identificeert.
 
Net alsof je dan bij de les bent. Iedereen gaat dan met hand aan t stuur hangen. Veelal ergens tussen met de hand tussen 7 en 8.
Het is gek, maar als ik met iets ander bezig ben dan met op de weg letten, krijg ik weg ‘nags’. Zelfs al hangt mijn hand aan het stuur. De tegendruk moet dan op de een of andere manier toch verminderen.
Maw het doet wat het moet doen.
 
Oh oké, dat wist ik niet. Bedankt !

Ik veronderstel dat het dan hierom gaat?
Infotainment-upgrade
jl. gedaan en een aanrader! de auto voelt als nieuw. Wel heb ik nu het nadeel dat de auto ieder uur wakker wordt. op 29 dec. gaat de auto terug voor diagnose... die ik dan moet betalen? Dat snap ik dan weer niet.

Overigens was AP1 een stuk beter voordat de EU ambtenaren hun stempel erop moesten zetten. Tegenwoordig is AP1 goed maar ik mis de versie voor de EU update.
 
Wat de tweedehands Model S betreft heb ik twee exemplaren op het oog: een 70D en een 75 (non-D), beide blijkbaar uit augustus 2016.
Kilometerstand, prijs, opties en kleur zijn dezelfde ... welk model kies ik dan?
 
4 redenen waarom ik met mijn P90D 01/2016 blijf rijden:

- AP1 lijkt mij nog steeds relaxer dan AP2
- ik heb een open dak en ik gebruik dit vaak eigenlijk
- de nieuwe model S heeft voor mij nog steeds niet de batterij upgrade die mij over de streep zou trekken.
- ik wil geen yoke.

Ik blijf dus happy rondrijden met mijn huidige Model S en ik zou die dan ook nog steeds aanraden als tweedehandswagen.
 
Last edited:
Vandaag testrit gepland met een S 75D uit 2018 (met AP2.5+EAP en MCU2). Ik heb een voorgevoel dat dit 'm gaat worden...

Zijn er specifieke eigenaardigheden aan dit model die het testen waard zijn?
(ik vraag dit omdat ik onlangs op het forum mensen zag klagen dat men te allen tijde moest wegblijven van de 85D bvb?)
 
Vandaag testrit gepland met een S 75D uit 2018 (met AP2.5+EAP en MCU2). Ik heb een voorgevoel dat dit 'm gaat worden...

Zijn er specifieke eigenaardigheden aan dit model die het testen waard zijn?
(ik vraag dit omdat ik onlangs op het forum mensen zag klagen dat men te allen tijde moest wegblijven van de 85D bvb?)
ONDERSTEL! en een keer goed hard optrekken of dat je geen trilling voelt van de voorste aandrijfassen.
 
Op zich kan zo een Tesla die kilometers wel aan, maar ik heb het gevoel dat je beperkt zit qua budget maar écht wel een Tesla wilt, en daardoor nogal wat compromissen doet.

Nu, een 2018 is niet een oud jaar, dus dat scheelt. AP2.x ook. De 75 batterij had in het verleden ook een beperkt laadvermogen maar dat is met software updates opgelost. MCU2 upgrade is al handig, moet je daar niet meer naar kijken. Ik denk het enige argument contra wordt dan de kilometerstand (maar er rijdt iemand in Duitsland met +1mio kilometers rond) nefast gaat zijn voor de herverkoopwaarde, maar de grootste afschrijving is al gedaan. En de 75 is natuurlijk beperkt in rijbereik; zo een 300 tot 250 reële kilometers. Lopende kosten zullen voornamelijk de ophanging blijken (maar kost geen stukken van mensen) en je hebt nog ~4 jaar garantie op de batterij en de motoren.

Het kan dus zijn dat je voor relatief weinig toch een heel knappe Model S kan gaan rijden.
 
Als hij luchtvering heeft, moet je dat optrekken niet in laagste stand doen.
Als je van de prijs wil af doen, doe het op high of very high. Gegarandeerd dat je dan trillingen krijgt.
Je kan meteen de kost van nieuwe draagarmen van de prijs af doen. Eenmaal gekocht, rij je op laagste stand en heb je het probleem wellicht niet.
Mijn MS90 trilt op laagste stand nog steeds niet na 192000km. Ik rij al 150000km op laagste stand.
 
  • Informative
Reactions: Krisja