Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tweedehands prijzen Model S / X

This site may earn commission on affiliate links.
Een full option model S P100D (niet ludicrous) koop je vandaag voor € 113k. Toen ik hoorde van de prijsdaling, was ik zeer blij dat ik mijn MS in december verkocht had, ik verwachtte een bloedbad op de occasiemarkt.
Maar vandaag lijken de vraagprijzen maar weinig aangepast. Mis ik iets?
 
Een full option model S P100D (niet ludicrous) koop je vandaag voor € 113k. Toen ik hoorde van de prijsdaling, was ik zeer blij dat ik mijn MS in december verkocht had, ik verwachtte een bloedbad op de occasiemarkt.
Maar vandaag lijken de vraagprijzen maar weinig aangepast. Mis ik iets?

Ja, alle 2e handsjes zijn nog met 4% bijtelling ;-)
 
Nou, voor mijn spotgave blauwe X 100d van 1,5 jaar oud met 4% bijtelling kreeg ik vandaag een inruilbod van Tesla inclusief btw voor net iets meer dan die 54K van die duitse met schade. Maar niet gedaan.......Als dat bod marktbepalend is dan houd ik mijn hart vast.
 
Ik heb in het Tesla prijzencircus mijn geweldige demo P100D gekocht en dus een (als nieuwe, geweldig rijdende) S75 (my’18) over. Vrouw rijdt er graag in maar wil eigenlijk een 3. Te koop gezet op MP, prijs gebaseerd op het aanbod op die van leasebijtellingvrij. Maar eerlijk is eerlijk, nog niet heel veel concrete reacties. Behalve de onvermijdelijke partij uit Ierland die ongezien de vraagprijs wil betalen en geld via een schimmige bank constructie wil betalen.
 
Ik heb mijn MS uit december 2015 in oktober 2018 voor 49% van de fiscale nieuwprijs (op RDW) gekocht bij een occasiondealer met een half jaar BOVAG. Nog steeds zie ik geen goedkopere met dezelfde kilometerstand en opties.
Dus volgens mij valt dat wel heel erg mee met de prijzen.
De modellen uit 2013 zijn wel opeens goedkoper, maar vooral als die meer dan 4 ton hebben gelopen.
 
  • Informative
Reactions: job-lek