Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tweedehands S-je van Tesla zelf - positieve ervaring

This site may earn commission on affiliate links.
Wel apart. De auto's zijn verkocht met lifetime superchargen gekoppeld aan de auto. Eigenlijk haalt Tesla dan een item dat met de auto verkocht is van de auto weg. Het kan, het mag, maar voelt toch niet lekker. Een beetje als een auto met airco verkopen aan de dealer en de dealer verkoopt de auto verder zonder airco.

Het is een uniek selling point dat nu beperkt is tot alleen aan de eerste koper van een MS of MX.
 
Ik zie dit draadje nu pas en denk dat Tesla ook erg veel verdient aan de tweedehands verkoop. Mijn Model S uit oktober 2014 met 150000 km. wilden ze inruilen voor 22000 euro excl BTW.
Interessant! Heb je deze Model S al verkocht en zo ja wat heb je er voor gekregen?

NB of Tesla er veel aan verdient hangt natuurlijk nog wel af van de waarde van de nieuwe garantie die Tesla bij de tweedehandsverkoop geeft. Als daar nog een nieuwe batterypack uit moet dan gaan de verdiensten al weer flink omlaag.
 
Interessant! Heb je deze Model S al verkocht en zo ja wat heb je er voor gekregen?

NB of Tesla er veel aan verdient hangt natuurlijk nog wel af van de waarde van de nieuwe garantie die Tesla bij de tweedehandsverkoop geeft. Als daar nog een nieuwe batterypack uit moet dan gaan de verdiensten al weer flink omlaag.

We rijden hem nu privé. Het hoogste bod wat ik gekregen heb is 31500 Marge want de btw kan niet meer terug gevorderd worden.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Interessant! Heb je deze Model S al verkocht en zo ja wat heb je er voor gekregen?

NB of Tesla er veel aan verdient hangt natuurlijk nog wel af van de waarde van de nieuwe garantie die Tesla bij de tweedehandsverkoop geeft. Als daar nog een nieuwe batterypack uit moet dan gaan de verdiensten al weer flink omlaag.
Wat je nu stelt is onterecht. Die garantie hadden ze sowieso moeten geven ongeacht of ze hem hadden verhandeld of niet. Nu verdienen ze er nog een batterypack op.
 
NB ik rijd sinds donderdag in een 85D loaner met kenteken 7-XLR. Als die door Tesla te koop wordt aangeboden even opletten dat de cruise control wordt gefixt. Ik reed bijna tegen mijn voorganger op omdat de cc niet meer traffic aware is. En bij het eerste stoplicht bij het SeC schoot ik door de stopstreep omdat de regeneratie niks deed. Of is regen bij een S 85D zwakker dan bij een M3?
 
@slk-A4 Bedankt! Gratis superchargen zit er bij mij ook niet bij.
inderdaad, via Tesla wordt de lifetime superchargen eraf gehaald.
Mocht je hem direct van de eerste eigenaar overnemen, dan kun je voor de classics nog wel de lifetime superchargen overnemen (en misschien nog wel een paar facelifts ook). Alhoewel ik begrijp dat dat superchargen voor de classics qua snelheid ook niet veel soeps meer is...
 
Mijn positieve mening over de 2014 MS 85 loaner waar ik de laatste 4 dagen in heb gereden: een solide wagen die full electric kan rijden en bij iedere SuC kan opladen. Bij Tesla zijn ze na 100k km nog bijna evenveel waard als een M3 SR+ die standaard met autopilot wordt geleverd.
Ik kan niet wachten tot ik weer met koffie en een croissantje in mijn M3 zit ;-)
 
Mijn positieve mening over de 2014 MS 85 loaner waar ik de laatste 4 dagen in heb gereden: een solide wagen die full electric kan rijden en bij iedere SuC kan opladen. Bij Tesla zijn ze na 100k km nog bijna evenveel waard als een M3 SR+ die standaard met autopilot wordt geleverd.
Ik kan niet wachten tot ik weer met koffie en een croissantje in mijn M3 zit ;-)
Weet je meteen wat je SR na 100K nog waard is ;)
 
NB ik rijd sinds donderdag in een 85D loaner met kenteken 7-XLR. Als die door Tesla te koop wordt aangeboden even opletten dat de cruise control wordt gefixt. Ik reed bijna tegen mijn voorganger op omdat de cc niet meer traffic aware is. En bij het eerste stoplicht bij het SeC schoot ik door de stopstreep omdat de regeneratie niks deed. Of is regen bij een S 85D zwakker dan bij een M3?
Als er geen autopilot op de 85D zat, dan zit er ook geen TACC op.