De MS is de laatste twee jaar of zo nauwelijks veranderd (je kan trouwens een 2017 of 2018 MS kopen en er voor 2100 EUR (denk ik) de optie "Fully Self Driving" (FSD) op laten zetten, wat in princiep betekent dat je wagen ook qua hardware zal ge-updated worden aan de laatste stand van zaken inzake FSD), dus als je een MS overweegt is tweedehands ook wel een optie. Prijzen vs. nieuwe M3 zullen dan ook wel vergelijkbaar zijn. Koop je die bij Tesla dan krijg je opnieuw 4 jaar/80.000km garantie.
Dan geeft zo'n tweedehands MS véél meer kofferruimte, en wellicht iets meer comfort (en gratis SuperChargen doorgaans), maar een nieuwe M3 geeft meer autonomie, sneller laden en een leukere wegligging. M3 lijkt inderdaad wat meer luidruchtig ook (vooral rolgeluid, naar mijn smaak, maar kan ook aan de banden liggen natuurlijk).
Caveat: ik ken de M3 alleen van een proefrit - maar heb na die proefrit van de M3 mijn 2016 MS maar geruild voor een tweedehandse 2018 MS, die FSD-kapabel is. Nog geen seconde spijt van gehad.
Maar de (toekomstige) laadsnelheid van de M3, da's wel iets om naar uit te kijken.
M3 zal ook wellicht een betere restwaarde hebben, zeker als over vier jaar of zo vele EV's zo snel als de M3 kunnen laden en wij, MS-rijders, diegenen zijn die SuperChargers onnodig bezet houden
.