Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Type 2 kabel uitlenen aan M3 rijder

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie het. Inderdaad wel een stuk prijziger.

@Nienke -> als je met de standaard lader van de Model3 wilt laden via een krachtstroomstekker dan is dat mogelijk als het een 5-polige stekker / stopcontact (WCD) betreft. In dat geval gaat het laden net zo snel/langzaam als via een 230 Volt stekker -> ca. 20 km/uur laadsnelheid. Als dat je bedoeling is kun je een standaard verloopstekker kopen van Ceeform naar 230 Volt.

Wil je sneller laden dan kom je inderdaad op een prijzige variant uit maar in dat geval kun je ook een standaard Tesla Wall Charger voorzien van een krachtstroomstekker..... (als je deze thuis hebt -> anders via Marktplaats relatief goedkoop op dit moment)
 
  • Like
Reactions: Nienke
@Nienke -> als je met de standaard lader van de Model3 wilt laden via een krachtstroomstekker dan is dat mogelijk als het een 5-polige stekker / stopcontact (WCD) betreft. In dat geval gaat het laden net zo snel/langzaam als via een 230 Volt stekker -> ca. 20 km/uur laadsnelheid. Als dat je bedoeling is kun je een standaard verloopstekker kopen van Ceeform naar 230 Volt.

Wil je sneller laden dan kom je inderdaad op een prijzige variant uit maar in dat geval kun je ook een standaard Tesla Wall Charger voorzien van een krachtstroomstekker..... (als je deze thuis hebt -> anders via Marktplaats relatief goedkoop op dit moment)
Het gaat mij om situaties waar we op een locatie, dus niet thuis (daar hebben we al een lader), kunnen opladen aan krachtstroom. Hotels hebben dit nogal eens. Concreet hebben we nu zo'n situatie.
Voor ons is het nu niet interessant om zo'n dure kabel te kopen. Dat is het niet waard vind ik.
 
Het gaat mij om situaties waar we op een locatie, dus niet thuis (daar hebben we al een lader), kunnen opladen aan krachtstroom. Hotels hebben dit nogal eens. Concreet hebben we nu zo'n situatie.
Voor ons is het nu niet interessant om zo'n dure kabel te kopen. Dat is het niet waard vind ik.

Hoi Nienke. De UMC die bij de Model 3 geleverd wordt is enkelfase en de UMC bij een Model S wordt geleverd 3 fase. Op die laatste past dus ook de rode CEE stekker, zodat je met krachtstroom kunt opladen. Ik kan me niet voorstellen dat mijn 3 fase UMC niet zou werken op jouw model 3, de UMC is niets anders dan een mobiele laadpaal.
Maar je mag m gerust lenen, als je ergens een rood krachtstroom stopcontact weet kun je het gelijk uitproberen. Die van mij zit helaas in de kelder dus dat gaat niet lukken...
 
  • Like
Reactions: Nienke
Hoi Nienke. De UMC die bij de Model 3 geleverd wordt is enkelfase en de UMC bij een Model S wordt geleverd 3 fase. Op die laatste past dus ook de rode CEE stekker, zodat je met krachtstroom kunt opladen. Ik kan me niet voorstellen dat mijn 3 fase UMC niet zou werken op jouw model 3, de UMC is niets anders dan een mobiele laadpaal.
Maar je mag m gerust lenen, als je ergens een rood krachtstroom stopcontact weet kun je het gelijk uitproberen. Die van mij zit helaas in de kelder dus dat gaat niet lukken...
Ah goed zo! Ik leen m. Dan kan ik het in iedere geval resten! Dank!