Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Typical Range bij 90% laden

This site may earn commission on affiliate links.
Ehhh. Leg even uit aub...:confused:
Het bereik is op based van informatie uit het BMS. Deze informatie raakt verouderd naar mate het pack zelden volledig wordt ontladen of opgladen. Je Tesla kan wel aangeven wat je bereik is maar deze informatie raakt onbetrouwbaar naarmate de duratie van de laatste calibratie.

Trouwens, het is goed om af en toe volledig te laden en ontladen omdat elke batterij dan volledig wordt ontladen en geladen. Elke batterij werkt anders en laden gebeurt op basis van gemiddelden uit de modules, niet vanuit elke afzonderlijke batterij.

Het verlies is door het BMS dus echt pas te calculeren als je het pack laad met een hoge SoC.

Verder weet ik er dus weinig vanaf behalve deze informatie afkomstig van Reddit en gerenomeerde Tesla YouTubers.
 
90% bij de AWD LR non-P Model 3

6141887B-8BBE-4652-BCEC-97EF519F1805.png


Nu m’n telefoon nog opladen...
 
89% en 98%..
Waarom staat er eigenlijk default 89% (is vrijwel steeds 447km) en 98% ( 490km ) en niet gewoon 90% en 100% ? Die gewenste %s kun je niet intikken maar alleen schuiven voor zover ik weet. Niet dat het verder in de echte wereld uitmaakt....:rolleyes:

upload_2019-2-24_7-59-47.png
 
Vanmorgen de laatste 10% geladen om op 90% uit te komen, voordat ik van huis vertrok. Typical was 385km...... dat is alweer een stukkie minder dan wat ik (volgens mij) in december rapporteerde.

MX
Km:49000
Afgeleverd: 23-09-2017:
90% = 406km

Over 2 weken gaan ze mijn bestuurdersstoel vervangen, even navragen of ze de accu kunnen checken. Of valt 5% degradatie bij 50.000km binnen de norm van de accu?
 
Over 2 weken gaan ze mijn bestuurdersstoel vervangen, even navragen of ze de accu kunnen checken. Of valt 5% degradatie bij 50.000km binnen de norm van de accu?
Er zijn geen normen, zoals bij de huurbatterij van de Zoë. Ik weet niet wat Tesla ongeschreven hanteert. Een batterij met een range van 20% is technisch gezien nog steeds niet kapot.
5% is niet zo slecht. De curve vlakt af. Ik zit met 110000 km op 7,5 %, op 55000 was dat al 6,2%.
Zie TESLA BATTERY RANGE DATA
upload_2019-3-4_11-17-40.png
 
  • Informative
Reactions: Faiz71