Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Typical Range bij 90% laden

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie ook dat je regenbraking limited is. Dit duidt aan dat je een koude batterij hebt. Je verbruik zal daardoor hoger liggen.
5 minute voorverwarmen maakt dat je cabin warm is, maar je auto zal niet warm zijn.
Ik doe meestal ritten van 60-70 km. Veel autosnelweg. Ik schommel tussen de 160-170 Wh/km. Verwarming op 21°. Geen stoelverwarming. Geen chill mode.

Inderdaad, ik ben het nu ondertussen wat meer gewoon maar ik had geen flauw idee dat een koude batterij zo'n enorme impact kan hebben op de predicted range. Eenmaal opgewarmd tussen de 170 en 180 Wh/km in de bebouwde kom, da's al een pak beter ;)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Die auto van mij is ultrazuinig de laatste tijd, vorig weekend van Almelo naar Haarlem heen en weer. Was met mijn 60 ingesteld op op de terugweg in Badhoevedorp superchargen, maar ik kon gewoon helemaal heen en weer. Had hem wel voor een keertje tot 100% opgeladen.
Wel de hele weg 100 gereden...
20190422_113120.jpg
 
Mijn model 3 performance is binnen momenteel voor reparatie:(.
Schult door afleverpersoon , tegen een betonnen paal gereden .

Als vervanger. Een model s p85 mee gekregen.
Deze toont op 90 % 334 km en heeft bijna 117000 dkm.
Is dit goed of ?
 
334km met een 85kWh batterij met wat km's is inderdaad normaal. Mijn S85 heeft 335km op 90% met 191000km (batterij wel vervangen op 130000km).

Gelijk ook even mijn ouders hun X 100D in het lijstje steken, waar ik vandaag even mee rijd:

X100D oktober 2018
16400km
90% = 402km