OT: Ik ben dan wel 40+ maar je kunt me gerust een disagree geven. Ik lig daar echt niet wakker van, ook gaat mijn hart niet sneller kloppen van een like of love ;-)
Verder, de post van
@Gsteen toont het juist aan. Het BMS rekent met een vaste waarde van 200wh/km in zijn auto
.
Daarnaast, in je post daarvoor zeg je precies hetzelfde.
Enige is dat de term GOM juist dynamisch is, dus veel guessing op basis van het rijgedrag proberen te extrapoleren. Dat is wat het consumption scherm doet. Het consumption scherm geeft remaining kilometers op basis van je actuele rijgedrag of de laatste 25/50/100 kilometer en dat is GOM.
Rekenen met een vast verbruik wat het BMS doet in je S/X linksonderin is gebaseerd op het voltage van je cellen en de data van het BMS over hoeveel kwh dat is. Daar is echt weinig guessing en dus niet GOM. Enkel, wanneer het pack te koud is weet het BMS niet precies deze te interpreteren en daarom zie je ook een sneeuwvlokje in die situatie en houd het BMS een buffer aan voor onnauwkeurigheid.
Dus
@Gsteen , gebruik in je Excel daar niet GOM maar BMS en dan worden de juiste termen toegepast.